• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gitaar in de wax

magick

Detailing rookie
1 jun 2014
2
0
Op zoek naar een manier om mijn gitaren te beschermen en verfraaien kwam ik al snel uit op automotive producten (en dus bij Carclean). Als een wax goed genoeg is om een 50 jaar oude Jaguar van bescherming te voorzien waarom dan niet op een gitaar gebruiken? Op advies van Tim en Dennis heb ik panels Dodo Purple Haze en Blue Velvet aangeschaft, en voor onderhoud Dodo Juice Basics of Bling detailing spray. Omdat ik toch wat voorzichtig was ben ik begonnen op een wat goedkopere gitaar: een PRS Tremonti.
conv_667.webp
Na de gitaar schoongemaakt te hebben met een zachte doek en wat water en daarna met een microfiberdoek en Naphta zag de lak eruit als hierboven.
conv_668.webp
Een laagje Blue Velvet erop. Aangebracht met een microfiberdoek (omdat de gratis bijgeleverde applicator niet erg gemakkelijk alle hoekjes en randjes kon bereiken).
conv_669.webp
Na het uitpoetsen van de Blue Velvet. Hierna 24 uur gewacht en een laagje Purple Haze erop, uitgepoetst, 24 uur gewacht om van snaren en hardware te voorzien en hieronder het eindresultaat!
conv_670.webp
Conclusie: het eindresultaat is boven verwachting goed. Jammergenoeg heb ik geen polish gebruikt voordat ik de waslaag aanbracht, niet alle krasjes zijn daarom uit de gitaar verdwenen. Bij de volgende gitaar (een blueburst ES-135) ga ik Monello raffini mezzo gebruiken om te zien of het nog beter kan. Ook bij gitaren geldt dat een goede voorbereiding het eindresultaat bepaalt. Voor de gitaristen onder ons: ook de toets van de gitaar kan prima in de was gezet worden... wel goed laten uitharden! Nogmaals dank voor de uitstekende adviezen van Tim en Dennis... en... Rock on Carclean!

• Leuk
Reacties: Tim