• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Giulietta Exterior detail! + engine bay

Diamond

Detailing trainee
9 jun 2014
25
35
Hoi hoi Carclean,

Was vandaag een mooie dag om te detailen en heb dus men wagentje een uitgebreide behandeling gegeven.

Al bijna 9 maand trotse eigenaar van dit wagentje (4j oud nu) :), maandelijkse hand wash. (2wekelijks is me wat te veel :) )

Ben eigenlijk vergeten wat 'before' pics te trekken maar het was ook niet men bedoeling om hier een topic te starten... Anyways:

Enkele stapjes:
>Afspuiten (volledige wagen)
>Velgen reinigen met PB wheelcleaner + megiuars brush
>Banden reinigen met een ongebruikte paarden borstel ^^ en Smartcleaner
>Afspuiten (velgen)
>Sopje met dreadwashmitt nog eens over de velgen gegaan.
>Auto in foamkleedje, laten trekken en afgespoeld. (autobrite lans + autofiness snowfoam)
>2 emmer systeem gewassen met Megiuars washmitt en PB shampoo met wax ( naam ontglipt me even)
>Afspuiten, en drogen
>Kleien was onlangs nog gebeurd dus niet gedaan
>een DA heb ik nog niet in mijn bezit, maar al bij al ben ik nog heel tevreden met de staat vd lak...
>Alle rubbers en trim proper gemaakt met een berg MF's en Smartcleaner (engine bay incluis, maar hier ben ik niet hardcore op gegaan omdat ik ook nog geen borsteltjes heb enz voor de moeilijke plekjes...)
>Alle plastic trim en elke mogelijke deur rubber + motor gevoed met CG New Look trim Gel, banden incluis!
>Ramen gedaan met Autofinesse ...
>Alles in de was gezet (natty's blue paste wax) Wou voorafgaand aan de wax ook nog blacklight aanbrengen maar toch maar niet gedaan, te veel zon en dan werkt het niet makkelijk...
>Velgen met Smartwax ingesmeerd.
>Uitlaatsierstuk Smartcleaner + Turtle wax chrome polish (in afwachting tot iets beters...)

Dan zijn we ongeveer klaar denk ik? :) Heeft me ietsje meer dan 6u gekost. Fijne zaterdag ^^ Mensen wandelden voorbij, enkele uren later passeerde ze opnieuw. Ik hoorde ze luidop zeggen "is die nu nog bezig?" Oh well :p

Enkele pics:

Gewassen en gedroogd:
IMG_4337.webp

Bandje gevoed, velg nog niet in de was:
IMG_4342.webp

Engine: niet slecht voor een eerste keer en zonder borsteltjes (vind ik :) )
IMG_4346.webp

IMG_4349.webp

IMG_4359.webp

IMG_4354.webp

IMG_4353.webp

Grtz,
Steven

Hoi Diamond,
Je hebt echt eer van je werk. De uren zijn goed besteed want je auto ziet er weer pico bello uit.