• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glans komt niet uit een potje, uit wat dan wel

Stinoske

Detailing chief
20 aug 2015
107
88
Geel
hallo!!

Al geruime tijd vraag ik mij het volgende af.
Glans komt niet uit een potje wax, algemeen bekend denk ik wel. glans komt van al het werk dat je van te voren doet. Ik werk mijn auto altijd af met de de polish lijn van monello. Voloce, mezzo en dan finale. Dit op een Dap 900 met de gekende pads. Ondertussen heb ik oolk een rupes LHR 21 gekocht, hier heb ik nog niet echt veel pads voor en heb hem nog niet gebruikt.

Mijn vraag is nu, om en zo goed mogelijke glans moet je zo goed mogelijk proberen te finishen. Wat is nu het beste product en pad om zo goed mogelijk te finishen? Of is het niet de moeite om over na te denken en maakt het allemaal niet zo veel uit? Of misschien zijn er nog mogleijkheden met de finish techniek?

Alle tips zijn welkom, ik ben gewoon eens benieuwd!!
 
Een Rupes 21 (grote uitslag) met een witte Rupes pad met Rupes wit/finale/S40 op lage snelheid geeft de ultieme wetlook zonder LSP of andere glansmiddelen. De LSP geeft daarna nog wat bescherming.
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Ric325i
Je kan de BF21 gewoon gebruiken met je Monello-lijn en zien wat dit voor je doet. In mijn ervaring is dit ruim voldoende om die hoogglans er flink in te jagen. ;)

Als je lak het lekker vind, zou je zoals Altos al aangaf, een nóg fijjnere combi kunnen gebruiken. Rupes Wit ken ik niet uit eigen ervaring, maar S40 is nóg fijner dan Finale.
 
Menzerna 3800 is ook een lekkere finisher :grinning: :cool:
20200329_154209.jpg

Dit was mijn oude waggie maar je kon hem lekker laten shinen ;)
 
Is het dan juist als ik zeg dat de pad en de machine meer invloed hebben als het type product dat ik gebruik?
 
Niet juist maar ook niet onjuist ;)
Een zachte pad volgt de contouren van het plaatmateriaal vloeiender en blijft ook soepel draaien, het fijne of hele fijne polijstkorreltje gaat dus soepeler en gelijkmatiger over de lak waardoor er een ideale polijstende werking optreed.
Welk merk het beste finished is voor iedere lak anders, de lak van mijn Harley (unilak zwart) reageerd ideaal op Scholl S40 maar minder op Rupes wit, waarom? weet ik niet maar het is zo. Andere lakken welke ik heb gehad werken het beste met Rupes wit...per lak verschillend dus.
Machine is idd van invloed maar niet perse per merk maar om te finishen is een grotere uitslag wel "beter" merk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Brad