• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas coating

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.216
193
35
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Al tijden wilde ik een Glass Coating proberen. Producten zoals RainX en ClearVue kon ik nooit goed genoeg aanbrengen of bevielen niet helemaal.

Inmiddels heb ik de Nanolex - Ultra Glass in huis en ook al 50/5p-getest op mijn achterruit. Gisteren heb ik de voorruit behandeld, maar ik vrees dat de lage temperatuur heeft gezorgd voor een slechte werking van de coating.

Ondanks polijsten, goed ontvetten en dergelijke...

Toch wil ik graag iets op de voorruit en was benieuwd wat jullie gebruiken. :) Een product dat niet hevig afhankelijk is van ideale temperaturen.

Ik hoor het graag.

Thanx! :p

Ik heb sinds juli de Nanolex Ultra Glass op mijn voorruit zitten. Werkt nog steeds perfect.

Heb je niet genoeg temperatuur in de tent om hem goed aan te brengen? :D

Blijkbaar niet. ;)

Alles gedaan volgens handleiding en dat verliep op de achterruit ook goed.

Ik heb ook nog ergens RainX en KleerVue, maar weet niet of dat onderhevig is aan temperaturen of andere factoren.

De Turtle kan je in ieder geval aanbrengen bij 10 graden, en hoeft volgens mij niet uit te harden ofzo. Ik heb die momenteel ook op mijn ruiten, omdat ik inderdaad moet wachten op warmere tijden om de Nanolex aan te brengen, maar hij valt me vooralsnog niet tegen.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
2 omschrijvingen bij Glass Sealant :

Probeer het product niet aan te brengen wanneer het vochtig is of bij extreem lage temperaturen. Of waar enorme temperatuurverschillen zijn. Natuurlijke condens en water kan de prestaties verminderen van het product, het houd er niet van om in contact te komen met water. Het moet aangebracht worden op een droog oppervlak!

Laat nu het raam voor een 2/3 uren curen. Het mag niet in contact komen met condensatie of vocht komen. Ander zou de duurzaamheid verminderd kunnen worden.

Ah, dat klinkt bekend. :P Ik had dus in de warmere dagen iets moeten aanbrengen! Naja, dan heb ik pech of ik moet de auto ergens een keer binnen kunnen zetten.

Mijn ervaring met ruit-sealants is dat je niet te lang/hard moet uitbuffen.

Klinkt raar, maar bij mij werkt het t beste als ik gewoon rustig afneem en niet te grondig uitbuff, want dan kreeg ik soms vegen, die uiteindelijk wel weer weg te krijgen waren, maar het product vervolgens niet werkte.

Als ik een dag later toch nog een veeg of waas zie, haal ik die dan wel weg.

Zou dit bij jou gebeurd kunnen zijn @Quantoxx? Wellicht omdat je bij de voorruit wat “grondiger” hebt gewerkt?

Ik neem trouwens eerst af met een zeiknatte doek, daarna met een droge.
Zal met een coating vast anders werken.

ik breng de Gyeon Mohs aan op de ruiten... werkt prima tot nu toe.
Ik werk wel binnen ipv een faptentje... dus ik vermoed idd dat de temperatuur hier de boosdoener is.

Daar is zeker weten iets niet goed gegaan. Waarschijnlijk de lage temperatuur en luchtvochtigheid. Nanolex Ultra Glass behoort echt tot de top van ruitencoatings.

Wat men zich vaak ook in kan vergissing is te weinig product gebruiken. Nanolex Ultra Glass kan je rustig een half uurtje laten zitten. Dit i.t.t. Gyeon Q² View die je echt direct of moet nemen.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Mijn ervaring met ruit-sealants is dat je niet te lang/hard moet uitbuffen.

Klinkt raar, maar bij mij werkt het t beste als ik gewoon rustig afneem en niet te grondig uitbuff, want dan kreeg ik soms vegen, die uiteindelijk wel weer weg te krijgen waren, maar het product vervolgens niet werkte.

Als ik een dag later toch nog een veeg of waas zie, haal ik die dan wel weg.

Zou dit bij jou gebeurd kunnen zijn @Quantoxx? Wellicht omdat je bij de voorruit wat “grondiger” hebt gewerkt?

Ik neem trouwens eerst af met een zeiknatte doek, daarna met een droge.
Zal met een coating vast anders werken.

Poeff, geen idee. :P

Als ik naar mijn stappenplan kijk, moet ik het wel goed gedaan hebben.

1. Wassen
  2. Kleien
  3. Glass Polish op een Raffini Foam pad. (Wit) Doorgewerkt tot deze bijna weg was.
  4. Afnemen ging moeilijk, maar las toen in de PDF-handleiding dat je hem met water af moet nemen. (Gedaan met EX)
  5. Nieuwe doeken gepakt - Ontvet met EX - nagewreven met schone doek.
  6. Opnieuw ontvet, just to be sure.
  7. Make-up pad gebruikt, met 15 druppels om 1/4 van het glas te doen. CrissCross. (Je zag na 2-3 banen het product al meteen wegtrekken)
  8. Gehele voorruit gedaan.
  9. Laten hazen (grijze waas) voor enkele minuten. (Volgens de handleiding is dit 2 minuten bij 20°C, dus ik liet het een minuut of 6-7 zitten.
  10. Afgenomen met een Senza Bordi.
Opvallend was, net zoals bij de achterruit, dat het zo donders stroef aanvoelde. Je voelt de doek wat trillen door de weerstand. Dit was echter niet overal en heb dus wat meer afgenomen/nagewreven. (Stroefheid bleef aanhouden)

@Dibbuz - Ik was er al bang voor. :D Zou het helpen als ik, om de temperatuur en luchtvochtigheid wat tegen te gaan, veel product kunnen gebruiken en dit langer laten curen? Ik heb het idee dat het niet goed heeft kunnen hechten door de factoren en ik het met afnemen eigenlijk letterlijk weer afnam.

Of gewoon niet meer doen onder deze factoren en RainX/KleerVue proberen?

Ik gebruik van soft99 de glaco @Quantoxx
En vind het echt geweldig
Zit er bij mij nu ruim een jaar op en de druppels raken geen misser meer aan tijdens het rijden in de regen

Heb het Vanochtend op de nieuwe auto van vaders gedaan en heb hem niet horen klagen vanavond in de regen

Houd de ruiten wel het liefst 12uur droog maar dat is wel met elke coating zo.

Kost ook niet zo heel veel

https://www.carclean.com/nl/product/Soft99/Ultra_Glaco_Glass_Sealant_70ml_103470?o=pgMTAwNDk1

Geen last van soort condens (kort durend) als je ruitenwissers aan doet bij koude auto??