• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze met fillers?

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.478
170
Ik was me aan het bedenken. Ik heb op mijn motorkap 2 vogelschijten die er niet meer uitgaan, is het geen optie hier een glaze met veel filler erin te gebruiken om het te maskeren?? Of zeg ik nu iets heel raars? Eruit halen gaat niet, dan maar proberen te verbergen toch?

De vraag dus is er een fatsoenlijk glaze met filler, dus niet die van de dealer waar ze je hele auto mee ondersmeren zo vet is als boter...

Met fillers verberg je swirls, vogelpoep plekken kun je daar echt niet mee verbergen. Op die plek is de lak beschadigd, vaak krijg je dit niet eens weg met een rotary...:|~*

Ik denk dat je nu een beetje de vullende eigenschappen van fillers overschat, het is geen wondermiddel waarmee je diepe defecten mee kunt verbergen. Dan kom je bij de engelse benaming van plamuur: filler :lol

Dat dacht ik zelf ook, maar als je soms ziet met wat voor troep ze wat voor krassen weten te verbergen...

Tsja je kan het proberen, maar ook ik geef je heel weinig kans of het gaat werken tegen vogelpoep.

Autoglym Super Resin Polish
Poorboys Black Hole / White Diamond
Chemical Guys EZ Creme
Valet Pro Achilles Prep

O.a. deze artikelen verkopen ze bij CC en bevatten fillers.

Black Hole - Fillers die werken
Uit ervaring kan ik vertellen dat echt ingevreten vogelpoep er helaas niet mee te maskeren is / soms niet eens meer weg te halen :(
Daarentegen werkt de BH als glaze en filler wel superdeluxe

En wat te denken van Smartwax (cleaner wax) ?
Onderschat de cleanende eigenschappen niet van dit produkt.

We hebben het hier over een glaze, niet een cleaner. Geen enkele cleaner zal vogelpoep vlekken 100% kunnen verwijderen, tenzij ze oppervlakkig zijn.

Lak is echt doorgevreten, ga het met de dap proberen het zover mogelijk te verminderen, en dan proberen met glaze wat te verminderen. Vogelpoep zat er denk ik al lang op, maar zijn 2 plekjes, daar ga ik mijn motorkap niet voor laten spuiten in elk geval