• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone 36 uur in laten trekken?

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.478
170
Vanmorgen per post mijn gliptone ontvangen. Nu heb ik mijn interieur vorige week opnieuw geverfd en het is dus helemaal gereinigd. Nu wil ik vanavond het leer met gliptone behandelen, maar morgen ben ik om 0630 weg en pas weer laat thuis. Dus het uipoetsen zal dan zondag pas worden. Is dit een probleem, hebben mensen hier ervaring mee? OF kan het best en is hoe langer hoe beter?

Ik weet dat op de verpakking staat een aantal uren, maar 36 minimaal zijn er nogal wat natuurlijk...

Fototje erbij voor het idee en omdat ik er zo graag naar kijk :lol

5cdb4cfd.webp

Hoe langer hoe beter, kan absoluut geen kwaad. Krijgt het rustig de tijd om in te trekken. Als het vochtig weer is duurt het sowieso erg lang voor dat het product goed is ingetrokken.

Ik doe het altijd op een vrijdagavond en zondagavond loop ik alles bijlangs.

oke, ga ik het zo doen, dan moet het goedkomen. Zal begin volgende week de na foto's plaatsen.

Dank voor de snelle reacties

Gaat dit over de Gliptone Conditioner, heb vorige week het leder behandeld, even laten intrekken en dan afnemen.

Na dit hier gelezen te hebben wilde ik het vandaag opnieuw doen en dan ook enkele uren laten intrekken maar nu lees ik juist op het flesje en enkel bij de Franse taal, 30 minuten laten inwerken en dan afnemen.

Ik wrijf de conditioner soms helemaal niet uit (bij niet onderhouden leder) en laat het product volledig in het leder trekken.
Is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid conditioner die gebruikt wordt.
Tevens breng ik de conditioner aan met een Gloss-it applicator, werkt fantastisch.

Het gaat om de conditioner en protector. Leer ziet er nu alweer stukken beter uit. Mag nog wel een keer als ik het zo zie. Best royaal aangebracht en gistermorgen toch even gekeken en alles was all ingetrokken. Volgend weekend dus nog een keer behandelen. Maar ziet er nu alweer prachtig uit en stukken matter als voorheen.

het eindresultaat, lijkt nog steeds flink te glimmen maar valt reuze mee, is een zijdeglans die erop zit. Ik vind het mooi in elk geval:
P1060356.webp

P1060343.webp

P1060346.webp

P1060345.webp

Welke conditioner gebruik je eigenlijk?

Ik vraag dit omdat ik op mijn verpakking niks kan terug vinden over in laten werken en afnemen..
Er staat op mijne zelfs dat je het niet meer moet afnemen (Do not polish off)...

Ik heb zelf deze:

Gliptone conditioner

Ik spray eerst de zetels in met APC en borstel ze in met een zachte borstel, neem deze af en wrijf dan alle lederdelen in met deze en dan begin ik het eerst ingewreven deel uit te poetsen. Hierop staat in de franstalige tekst 30 minuten laten inwerken.

Wat is het verschil dan tussen de Gliptone Liquid Leather Conditioner en de Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner
En wat is me ook soms afvraag, het nut van een paardenhaarborstel.

Ik heb vorig en dit weekend de wagen binnenin volledig afge(schuurd)borsteld met APC en een zacht afwasborsteltje en nadien alles terugbehandeld en ik en ook andere stonden versteld wat ervan viezigheid afkwam :| :| Ik durf de foto's van de emmer water niet te posten.
En weet goed dat ik mijn wagen supergoed onderhoud, kraag daarnet zelfs nog complimenten van mijn garagehouder.

ik heb de protection conditioner. Ik heb ook eerst de stoelen met apc schoongemaakt. Daarna heb ik de zittingen geschuurd en opnieuw geverfd omdat ze niet optimaal meer waren. De 'instapwang" heb ik ook gedaan. Ik heb daarna een week gewacht en vrijdagavond de gliptone in de stoelen gemasseerd met een zachte doen. Daarna 36 uur gewacht en toen was het allemaal zo goed als helemaal ingetrokken. Daarna nogmaals ingesmeerd en vanavond "uitgebufd" waar nodig. De meeste plaatsen waren al glad maar op sommige plaatsen waar ik het wat dikker aangebracht had zat een vettig laagje, dit heb ik gewoon met een zachte doek uitgepoetst en klaar. Nu is het leer helemaal naar mijn zin, en het ruikt weer als een nieuwe auto als je instapt.

zo zagen de zittingen er eerst uit:
IMG_2694.webp

de wang bij het instappen:
b33b9d84.webp

en na de leerverf:
da28b3e7.webp

Jep, was ook wel een doorn in het oog, weet niet wat er met het leer gebeurd was, is "opgeknapt" voor aankoop maar dat ging nergens over, klusje van een half uurtje geweest, bij ophalen van de auto niet opgevallen omdat de tt nogal donker is van binnen en in de showroom was het ook niet echt daglicht.

Ben ook helemaal blij nu het klaar is.