• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone Conditioner dik geworden en anders van geur, kan dit kwaad?

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Gisteren het lederen interieur van de 80 weer eens onderhanden genomen (doen we elke drie maand trouw) eerst alles met de Colourlock cleaner schoongemaakt. Vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn favoriete leder conditioner; Gliptone. halverwege was mijn flesje leeg dus pakte ik een nieuwe. De inhoud van dit flesje was bruin en heel dik, rook ook heel anders. Normaal is Gliptone melkachtig en vrij dun.

Nu dus mijn vraag: is dit normaal, of betreft het hier een nieuwe versie/oude versie? Of is het verkeerd geworden?

Alvast bedankt!

Foto van beide:

DSC00560.jpg
 
de conditioner of protection conditioner Gideon?
Protection is inderdaad melkachtig bij mij, conditioner volgens mij ook, maar heb ze eerlijk gezegd nog nooit naast elkaar gehouden :weetniet
 
Ik heb sinds een maand de Protection versie.
Dun beige koffiemelkachtig.

Hans

Edit; niet zo dik als het linker kloddertje, maar echt kleur en viscositeit van koffiemelk.
 
Dat denk ik ook... is dit net zo goed als de 'gewone' conditioner? Of is dit meer voor cabrio's? Het is wel erg dik, en vrij moelijk te verwerken.
 
verwisseling lijkt mij uitgesloten, vorm van de verpakking is anders.
... dat vergt ook een andere afstelling op de vulmachine.

Hans
 
Hmmm... dus het is uitgesloten dat het niet de protection versie is. Mijn spullen staan in een verwarmde garage, dus door vorst kan het niet komen. Net even het interieur gecheckt; die pikt en plakt nu helemaal. Laat zich bijna niet uitwrijven! Zometeen maar even met de cleaner er over heen.
 
Als je het echt zeker wilt weten (en leuk lijkt) wil ik beide wel even op het lab waar ik werk vergelijken? Enige wat ik van je nodig heb is een monster van een paar mL per flesje, dan kan ik je vertellen of het moleculair gezien hetzelfde spul is.
 
Ah een lotgenoot :D Wanneer heb je die van jou gekocht? Die van mij had ik besteld op 17-5 vorig jaar. Plakt jou leder ook erg na het gebruik Jeroen?
 
Tijdje terug inmiddels! 21 september 2009!

En ja ik vond hem ook altijd na gebruik beetje licht naplakken, maar na ee ntijdje was dat ook wel verdwenen eigenlijk,...

Alleen ik moet interieur nodig weer eens uitmesten, ook wel half jaar geleden inmiddels dat het de laatste keer was :schaam
 
Met dit koude weer trekken de conditioners sowieso minder lekker in, als het leer (en het weer) warmer is gaat het beter.
Als het niet goed intrekt gewoon een paar uren wachten en af en toe zachtjes nabuffen.
Stoelverwarming? Zet maar aan!

Leer voorzichtig verwarmen (niet opschroeien:rules :rules ) met een fohn oid helpt hier altijd wel.
Kan redelijk warm, wel heel geleidelijk opbouwen.
 
Verwarmde garage, plus minus 15 a 16 graden lijkt mij toch niet echt koud? Stoelverwarming morgen even proberen, thanks Eelco!
 
Eelco zei:
Met dit koude weer trekken de conditioners sowieso minder lekker in, als het leer

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn stoelen voorzien van een nieuw laagje Gliptone en kan deze stelling
niet bevestigen. Binnen een half uur was (zoals op het etiket) alles ingetrokken.

Overigens is mijn flesje ook van ergens eind 2009 of begin 2010. Het heeft een bruine dop ( die ik inmiddels heb
vervangen door een flipdop maar dat terzijde)
De conditioner is wel zalfachtig dus niet erg dun maar wel gewoon wit.