Hey hallo,
Ik heb al veel gelezen, maar ben wel een beginner wat detailing betreft.
Even een opsomming van mijn verhaal.
Ik ga geen bedrijven e.d. noemen want dat heeft geen nut.
Candy-wittePolo Bluemotion afgeleverd eind januari.
Af laten leveren met een Wax-guard behandeling.
Ik vond het al niet netjes gedaan dus ik wilde dit bij laten werken.
Eerste keer de auto in de zon, bleek de auto vol met swirls e.d. te zitten. Ik was goed over de zeik en wilde dit hersteld hebben.
Tevens zat er lichte kras schade onderaan de auto. (vermoedelijk van het afrijden van transport)
Auto is richting schade bedrijf gegaan. Schade hersteld.
De auto is compleet opnieuw gepoetst door het poetsbedrijf waar ze zaken mee doen.
De wax-guard zou ook opnieuw zijn gedaan.
De auto staat nu weer in de zon en ik kan poets hologrammen zien als ik vlak over de auto kijk. Met name de ronde delen. Daarbij zie ik op de hogere delen (dakstijlen en dak zelf) wat ze volgens mij marring noemen. (langere lijnen/ poetskrassen)
Ik zeg erbij, dat ik goed moet kijken om het te zien. als je echter weet dat het er zit..... nou ja jullie kennen het wel. Zeker als je in de avond staat te tanken onder dat rot kunst licht van de benzinepomp.
De wax-guard zit er volgens mij nu al niet meer op. Zal ik nu ook niet wakker van kunnen liggen. Kan ik tenminste zelf lekker poetsen.
Ik ben een voorzichtige wasser: 2 emmers, gridguard, meguiars shampoo, microvezel washmitt droogdoek, microvezeldoek etc etc, bla bla bla. Dat kan het dus niet zijn.
Ik ben al met Dana van Carclean lekker bezig over de spullen die ik aan ga schaffen. Ik ga in ieder geval voor een DAP500 raffini starters . Ja ik weet het een DAP900 is sneller, maar ik hoef niet zo snel
Ik wil zelf meguiars en anders poorboy spullen. We zien nog wel.
Nu wil ik mijn auto niet weer naar de poetser laten brengen. Ik heb geen vertrouwen meer in hun en ik heb dan het gevoel dat ik mijn auto zonder blanke lak terug krijg.
Mijn vragen:
-Is dit normaal?
-Moet ik hier tevreden mee zijn of blijven zeuren tot het wel goed is?
-Is dit een nadeel van een witte lak? Zul je altijd wel iets zien?
-Kan ik dit zelf weg halen?
-Hoe kan ik dit zelf het beste weg halen?
-Raden jullie mij aan dit weg te laten halen?
-Moet ik me al zorgen maken over mijn lak of ben ik te voorzichtig?
Nou een heel verhaal, maar genoeg stof en vragen voor de kenners op dit forum denk ik.
Alvast bedankt!
Ik heb al veel gelezen, maar ben wel een beginner wat detailing betreft.
Even een opsomming van mijn verhaal.
Ik ga geen bedrijven e.d. noemen want dat heeft geen nut.
Candy-wittePolo Bluemotion afgeleverd eind januari.
Af laten leveren met een Wax-guard behandeling.
Ik vond het al niet netjes gedaan dus ik wilde dit bij laten werken.
Eerste keer de auto in de zon, bleek de auto vol met swirls e.d. te zitten. Ik was goed over de zeik en wilde dit hersteld hebben.
Tevens zat er lichte kras schade onderaan de auto. (vermoedelijk van het afrijden van transport)
Auto is richting schade bedrijf gegaan. Schade hersteld.
De auto is compleet opnieuw gepoetst door het poetsbedrijf waar ze zaken mee doen.
De wax-guard zou ook opnieuw zijn gedaan.
De auto staat nu weer in de zon en ik kan poets hologrammen zien als ik vlak over de auto kijk. Met name de ronde delen. Daarbij zie ik op de hogere delen (dakstijlen en dak zelf) wat ze volgens mij marring noemen. (langere lijnen/ poetskrassen)
Ik zeg erbij, dat ik goed moet kijken om het te zien. als je echter weet dat het er zit..... nou ja jullie kennen het wel. Zeker als je in de avond staat te tanken onder dat rot kunst licht van de benzinepomp.
De wax-guard zit er volgens mij nu al niet meer op. Zal ik nu ook niet wakker van kunnen liggen. Kan ik tenminste zelf lekker poetsen.
Ik ben een voorzichtige wasser: 2 emmers, gridguard, meguiars shampoo, microvezel washmitt droogdoek, microvezeldoek etc etc, bla bla bla. Dat kan het dus niet zijn.
Ik ben al met Dana van Carclean lekker bezig over de spullen die ik aan ga schaffen. Ik ga in ieder geval voor een DAP500 raffini starters . Ja ik weet het een DAP900 is sneller, maar ik hoef niet zo snel
Ik wil zelf meguiars en anders poorboy spullen. We zien nog wel.
Nu wil ik mijn auto niet weer naar de poetser laten brengen. Ik heb geen vertrouwen meer in hun en ik heb dan het gevoel dat ik mijn auto zonder blanke lak terug krijg.
Mijn vragen:
-Is dit normaal?
-Moet ik hier tevreden mee zijn of blijven zeuren tot het wel goed is?
-Is dit een nadeel van een witte lak? Zul je altijd wel iets zien?
-Kan ik dit zelf weg halen?
-Hoe kan ik dit zelf het beste weg halen?
-Raden jullie mij aan dit weg te laten halen?
-Moet ik me al zorgen maken over mijn lak of ben ik te voorzichtig?
Nou een heel verhaal, maar genoeg stof en vragen voor de kenners op dit forum denk ik.
Alvast bedankt!