• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed, nieuwe polo, slecht afgeleverd en nu......?

Sarge01

Detailing addict
8 mrt 2011
22
50
Hey hallo,

Ik heb al veel gelezen, maar ben wel een beginner wat detailing betreft.

Even een opsomming van mijn verhaal.

Ik ga geen bedrijven e.d. noemen want dat heeft geen nut.
Candy-wittePolo Bluemotion afgeleverd eind januari.

Af laten leveren met een Wax-guard behandeling.
Ik vond het al niet netjes gedaan dus ik wilde dit bij laten werken.
Eerste keer de auto in de zon, bleek de auto vol met swirls e.d. te zitten. Ik was goed over de zeik en wilde dit hersteld hebben.
Tevens zat er lichte kras schade onderaan de auto. (vermoedelijk van het afrijden van transport)
Auto is richting schade bedrijf gegaan. Schade hersteld.
De auto is compleet opnieuw gepoetst door het poetsbedrijf waar ze zaken mee doen.
De wax-guard zou ook opnieuw zijn gedaan.

De auto staat nu weer in de zon en ik kan poets hologrammen zien als ik vlak over de auto kijk. Met name de ronde delen. Daarbij zie ik op de hogere delen (dakstijlen en dak zelf) wat ze volgens mij marring noemen. (langere lijnen/ poetskrassen)
Ik zeg erbij, dat ik goed moet kijken om het te zien. als je echter weet dat het er zit..... nou ja jullie kennen het wel. Zeker als je in de avond staat te tanken onder dat rot kunst licht van de benzinepomp.

De wax-guard zit er volgens mij nu al niet meer op. Zal ik nu ook niet wakker van kunnen liggen. Kan ik tenminste zelf lekker poetsen.

Ik ben een voorzichtige wasser: 2 emmers, gridguard, meguiars shampoo, microvezel washmitt droogdoek, microvezeldoek etc etc, bla bla bla. Dat kan het dus niet zijn.

Ik ben al met Dana van Carclean lekker bezig over de spullen die ik aan ga schaffen. Ik ga in ieder geval voor een DAP500 raffini starters . Ja ik weet het een DAP900 is sneller, maar ik hoef niet zo snel ;)
Ik wil zelf meguiars en anders poorboy spullen. We zien nog wel.

Nu wil ik mijn auto niet weer naar de poetser laten brengen. Ik heb geen vertrouwen meer in hun en ik heb dan het gevoel dat ik mijn auto zonder blanke lak terug krijg.

Mijn vragen:
-Is dit normaal?
-Moet ik hier tevreden mee zijn of blijven zeuren tot het wel goed is?
-Is dit een nadeel van een witte lak? Zul je altijd wel iets zien?
-Kan ik dit zelf weg halen?
-Hoe kan ik dit zelf het beste weg halen?
-Raden jullie mij aan dit weg te laten halen?
-Moet ik me al zorgen maken over mijn lak of ben ik te voorzichtig?

Nou een heel verhaal, maar genoeg stof en vragen voor de kenners op dit forum denk ik.

Alvast bedankt! :-d
 
Kijk ff rond op het forum en vraag of er iemand in de buurt je wil helpen met de detail van je auto.
Inderdaad niet meer naar de poetser teruggaan; die ziet waarschijnlijk niet eens waar jij het over hebt of "rost" er gewoon nog een keer overeen (om jouw tevreden te houden)..

Met sommige kleuren zie je wel wat sneller, maar dat ligt meestal aan het oog van de kijker.
Een liefhebber, een detailer, kijkt met hele andere ogen naar een auto en ziet (eenmaal bezig zeker) alle kleinigheden.
Helemaal tevreden ben ik bijvoorbeeld nooit, maar dat is iets waar je voor jezelf uit moet komen (grens moet stellen).

Weghalen van hologrammen/marring/swirls etc kan gewoon met de DAP.
Zeker als iemand van het forum je meehelpt.

Weghalen zou ik zeker doen: je geeft zelf al aan dat je het zelf blijft zien (ergernis erover hebt).

Zorgen maken over je lak hoeft niet, maar ga niet terug naar die poetser.

Laat je goed informeren, maar daarvoor ben je op de goede plek (forum en CC) over de gebruikte materialen en manier van aanpak.
 
Vervelend als je een nieuwe auto koopt, waarbij niet alles naar wens is. Ik zou als ik jou was idd niet terug gaan naar het poetsbedrijf en het zelf oplossen. Met die startersset van de dap500 kan je zelf al veel aanpakken en daarna ook je auto bijhouden, zodat de lak in ieder geval in goede staat blijft.

Laat de auto op het moment even voor wat het is, en lees je in, verdiep je(samen met carclean) in de spullen. Met de DAP kan je uiteindelijk weinig fout doen. Maar toch is het fijn als je weet waar je mee bezig bent. Kijk anders even of je een clinic mee kan doen bij CC.

Overigens in Lelystad wonen/detailen 2 forumleden die misschien wel willen helpen(Juffer1 en Wilma)
 
Tja, hoe waardeloos het ook is ik denk dat je nu dat de schade hersteld is het zo moet laten.
Over algemeen ( even over 1 kam geschoren dus ), doen ze het niet goed bij poetsbedrijven.
Hier staat al menigeen over geschreven: vuile pads, eindigen met te zwaar middel, niet kunnen eindigen met een rotary etcetc >>> samengevat: doe het zelf, scheelt je een boel !

Gezien je al met Dana gesproken hebt en zelf ook al wat ingelezen hebt op het forum gaat het zelf doen helemaal goedkomen !

Wat betreft de DAP: VW staat naar mijn mening er om bekend om de wat hardere lakken, nu zal je hetgeen waar je nú tegenaan loopt wel zo weg kunnen krijgen,
maar wellicht in de toekomst stiekem toch een ander naargeestig krasje oid en dan kan de 900-versie wel je grote vriend kunnen worden !
Je 'moet' niet alleen de snelheid bekijken ( vraag me af of nu daadwerkelijk zoveel sneller zou gaan met de 900 ipv de 500 ), maar dat je met minder toeren ( dus jij meer rust ) meer kan behalen.
Daarbij kan hij een stapje verder gaan en het kan zomaar zijn dat je daar later gebruik van wilt en kan maken.
Het is wellicht een ietwat grotere investering maar ik ben er heilig van overtuigd dat je er absoluut geen spijt van gaat krijgen !
Denk er nog even over na zou ik zeggen.

Juffer1 (Arjan) en Wilma kunnen je eventueel goed op weg helpen ( als inschat zijn ze zeker de beroerdste niet ( indien het in het drukke schema past ))
Je kan er ook nog voor kiezen om een ritje naar CC te maken ( wel even bellen voor afspraak ), dan kunnen de ervaringsdeskundigen aldaar meteen je wat verschillen
laten zien ( hebben er demotafels ) en wellicht je extra tekst/uitleg/info geven voor jou en jouw auto
 
Ik krijg m'n Polo morgen en heb hem vorige week gezien toen de auto op het terrein bij de dealer stond.
Hij zat toen al onder de hologrammen dus ik denk dat uni-lak gewoon heel erg teer is en gevoelig voor lak defecten.

Ik zal dan ook op korte termijn een CQuartz behandeling erop ga zetten, hopelijk zal dat een hoop ergernis in de toekomst besparen.
 
Een unilak wordt tegenwoordig, net als alle andere lakken, afgewerkt met blanke lak. Dus de lak is niet gevoeliger dan andere lakken. Op een uni-lak zou het wel meer op kunnen vallen.

Voor de zoveelste keer heeft er weer eens een prutser aan een nieuwe auto gezeten die voor € 60,- de auto mocht 'poetsen' van de dealer. Omdat het niet meer mag kosten, racen ze met een machine erover en zijn ze met 1,5 uur klaar. Terwijl normale en goede zorg voor een nieuwe auto minstens 6 uren in beslag neemt. Of in extreme gevallen (zoals de door mij behandelde Golf R), 20+ uren. :)
 
Mijn vragen:
-Is dit normaal?
Ja, want in de regel mag een poetsbedrijf geen kosten maken en dus geen tijd besteden aan het mooi maken van de auto. En dus moeten ze dan consessies doen, en dat is terug te vinden in de tijd die ze kunnen besteden. Daarnaast werken ze regelmatig met uiterst vies materiaal (de goede uitgezonderd).

-Moet ik hier tevreden mee zijn of blijven zeuren tot het wel goed is?
Ik zou niet meer terug gaan, want het is JOUW auto waarmee ze bezig zijn/die ze verpesten.

-Is dit een nadeel van een witte lak? Zul je altijd wel iets zien?
Neen. Deze lak kan net als iedere andere auto een perfecte swirl- en hologramvrije uitstraling hebben.

-Kan ik dit zelf weg halen?
Ja. Met jouw aan te schaffen DAP en vooral zorgvuldig en geduldig werken is dit allemaal te herstellen.

-Hoe kan ik dit zelf het beste weg halen?
Zie boven.

-Raden jullie mij aan dit weg te laten halen?
Neen. Partij heeft het al twee maal getracht te corrigeren. Is niet gelukt. Jouw auto is zijn testobject...

-Moet ik me al zorgen maken over mijn lak of ben ik te voorzichtig?
Niet te zeggen. Kan alleen met een lakdiktemeter geconstateerd worden. Laten we hopen dat die parij echt geen tijd had, waardoor hij ook geen ernstige schade heeft kunnen toebrengen, zoals te veel lak afnemen.

Succes,
Aficior
 
Erg vervelende situatie! :( Ik heb al vaker op het forum gelezen dat de nieuwe auto's van de dealers afgeleverd worden vol met swirls en krassen. Ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden, een nieuwe auto zo verpest. Ik begrijp best dat het voor de dealer allemaal niets mag kosten en dat er dan "iemand" of een willekeurig poetsbedrijf zijn werk niet doet. Maar zou je niet juist wel terug gaan naar de dealer om een punt te maken?
Ik kan me er niet genoeg aan ergeren, een nieuwe auto vol met swirls en andere krassen... Je koopt voor veel geld een nieuwe auto, dan vind ik dat je toch op z'n minst mag verwachten dat de krasvrij is! Ik zou je haast adviseren om terug te gaan naar de dealer en je geld terug te vragen.
Ik begrijp wel dat het zo "niet werkt" en dat dit zou uitlopen op een confrontatie met de betreffende dealer of poetsbedrijf. Je moet je dan afvragen of je dat zou willen. Maar ik denk wel dat ook deze personen duidelijk gemaakt mag worden (op een normale wijze) dat het afgeleverde werk niet voldoende is.

Ik hoop voor je dat je je Polo weer netjes zult krijgen, door het werk van het poetsbedrijf of van jezelf. Succes!
 
Ik reed gisteren in de zon achter een gloednieuwe Peugeot, en jawel, van top tot teen onder de hologrammen. Het is gewoon nagenoeg altijd raak.
 
Het is een beetje te vergelijken met elk ander beroep/hobby; hoe meer je er vanaf weet, des te kritischer cq anders ga je er naar kijken:
Schilder: komt voor het eerst aanlopen bij je huis .... onbewust kijkt ie naar de staat van het verfwerk
Politieagent: loopt door het centrum heen .... kijkt anders naar groepsvorming / houding van mensen etc
Detailer: ziet een auto .... 'speurt' meteen naar defecten
 
Ik wil wel een keertje naar je Polo kijken,woon niet zo ver van je vandaan.
Of even langs komen bij me op het werk in Weesp.

Naar mijn meneing moet dit gewoon prima te verhelpen zijn.

Gr Jerry
 
mk-us zei:
Het is een beetje te vergelijken met elk ander beroep/hobby; hoe meer je er vanaf weet, des te kritischer cq anders ga je er naar kijken:
Schilder: komt voor het eerst aanlopen bij je huis .... onbewust kijkt ie naar de staat van het verfwerk
Politieagent: loopt door het centrum heen .... kijkt anders naar groepsvorming / houding van mensen etc
Detailer: ziet een auto .... 'speurt' meteen naar defecten

Dat is natuurlijk helemaal waar! Juist daarom zou je van een poetsbedrijf (in opdracht van de dealer of niet..) mogen verwachten dat je de auto in nieuw staat ontvangt. Dus zonder enige swirl of hologrammen. Of heb ik nu bij het verkeerde eind? :roll
 
Marijn zei:
Overigens in Lelystad wonen/detailen 2 forumleden die misschien wel willen helpen(Juffer1 en Wilma)

euhhh...:no Das nog een half uurtje rijden Wij wonen in Harderwijk:lol

@Sarge01: je hebt een pb;-)
 
Wellicht dat je een offerte van een beroepsdetailer aan de dealer voor kan leggen. Zij zijn dan misschien bereid om (een deel van) de kosten op zich te nemen. Dat zou naar mijn gevoel een nette oplossing zijn.
 
Mijn hagelnieuwe Avensis is ook afgeleverd met fijne Swirls. Even door de wasstraat geweest of gepoetst door een *@&#^^@. Ik ga het zelf verhelpen. Ik heb geen vertrouwen in schadeherstelbedrijven of de garage in relatie tot poetsen.
 
@IbizaSigno: idd helaas bij verkeerde eind: [over-1-kam-modus]poetsers zijn geen detailers[/over-1-kam-modus], zit toch wel aardig verschil in:
de poetser doet het snelsnel vs de detailer die het met liefde doet
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga in ieder geval binnenkort nog even weer contact op nemen met de dealer. Ik ga in ieder geval NIET terug richting poetser. Dat doe ik dan zelf wel.

Ik heb mijn spullen van carclean binnen en ja ja het is toch een DAP 900 geworden ;)