• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed voorbereid is ..

Marky

Detailing rookie
21 mrt 2011
27
0
Het halve werk. Dit is mij altijd door mijn ouders meegegeven :)
Ik ben mijzelf al geruim een week aan het inlezen op het CC forum, maar ergens zoek ik bevestiging dat ik nog steeds op de juiste weg ben.

Vorige week heb ik een aantal artikelen besteld en deze druppelen nu van de week binnen.

Voor het Wassen ga ik gebruiken:
Dodo Juice Born to be Mild met een washmitt en PB droogdoek.

Voor de velgen:
Bilberry Safe Wheel Cleaner met een Tire Brush
Velgenborstel en of de Meguiar's Ultra-Safe Wheel Spoke Brush samen met Iron.X Cleaner
en WheelWax om het af te maken.

Voor het interieur en kunstof delen:
Stjärnagloss Stark Blue APC met PB doeken. Black wow voor eventueel exterieur.

Kleien:
Stukje klei met Citrus Bling en een plush doek.

Ramen:
Stjärnagloss Glass met een DJ window cloth.

Nu mijn vraag.
Kan ik de auto na het kleien ook behandelen met Dodo Juice Lime Prime Pre-wax Cleanser zonder daarna te gaan waxen?

Hoe ziet jullie stappenplan eruit wanneer je niet 7 uur tot je beschikking hebt.
Of de vraag anders. Hoe ziet jullie stappenplan eruit wanneer je bv. 2 uur of 4 uur of zelfs maar 1 uur hebt. waar kun je mee stoppen en later mee verder gaan?
 
Als je weining tijd hebt zou je paneel voor paneel kunnen behandelen, al is 1 of 2 uurtjes tijd wel heel erg weinig...
Je zal de auto n.l elke keer opnieuw moeten wassen, of in ieder geval minimaal de te behandelen delen.
Wel zou ik je willen adviseren om op elk paneel het gehele stappenplan af te maken, dus incl wax. Eindigen met pre wax cleanser geeft geen bescherming aan je lak, en als dan een vogel zijn behoefte erop laat vallen kan dat lelijke uitgebeten plekken veroorzaken.

Persoonlijk probeer ik altijd meer tijd uit te trekken (hele dag, of zelfs 2 dagen achterelkaar), zodat ik rustig kan werken maar wel the whole package...

(Pakken en opruimen van gebruikte spulen gaat stiekem ook nog wel wat tijd in zitten...)


Succes er mee!





meuh
 
Begin met het scheiden van een aantal zaken:
- Exterieur
- Interieur
- Velgen
- Ruiten

Zou dan idd ook deel voor deel doen, motorkap / dak / achterkant / linkerkant / rechterkant
Wel deel voor deel wassen / kleien en eindigen met wax, zoals kootje aangeeft heeft eindigen met de pre-wax weinig nut
Ga de avond er voor alvast je stappenplan na qua benodigheden en zet dit alvast klaar.
Je gaat niet polijsten zo te lezen, dus eindig je met al minder doeken etc, in ergste geval zet je ze in een emmer water met wat schoonmaakmiddel; zodoende droogt de bende niet in en kan je op gemak de was doen
 
Als ik snel moet dan doe ik het volgende:

Auto schoonspuiten.
Velgen in de Bilberry zetten.
Auto wassen met Wolfgang Autobath.
Tussendoor velgen schoonborstelen en afspoelen.
Auto weer schoonspuiten.
Valet Pro Citrus Bling opsprayen.
Drogen met PB Waffle weave.
Nalopen met Eurow doek.

Zo heb ik vrij vlot weer een nette auto. Hij staat nog aardig in de Collinite 915.(zit er al sinds november 2010 op!)
 
Na de pre-wax cleaner dus wel waxen.

Wat is een goedkope oplossing hiervoor? ik wil namelijk nog een DAP gaan aanschaffen, maar in de tussentijd wil ik mijn auto ondehanden nemen en gelieve niet te veel geld uitgeven aan handmatige waxmiddelen. Door deze gedachten had ik de hoop dat de cleaner genoeg zou zijn.
Suggesties?

Wat ik bedoel te vragen, is er 1 product wat ik na het kleien kan gebruiken zodat ik de auto in ieder geval bescherm? Mijzelf kennende zal de DAP er ook wel gaan komen, alleen ik wil in de tussentijd mijn auto na het klein wel "af dekken"
 
Wat ik bedoel te vragen, is er een product wat ik na het kleien kan gebruiken zodat ik de auto in ieder geval bescherm? Mijzelf kennende zal de DAP er toch wel gaan komen, alleen wil ik in de tussentijd mijn auto na het kleien wel graag "af dekken"
 
Alle waxen kunnen zowel handmatig als machinaal opgebracht worden, dus ik zie in dezen het "probleem" eigenlijk niet :weetniet
Sowieso, na een dag werk vind ik het persoonlijk meestal heerlijk om de wax (als kers op de taart) handmatig aan te brengen en uit te buffen...
Enige wax die ik persoonlijk machinaal aanbreng is de Collinite 845 (omdat deze vloeibaar is, en je 'm op deze manier flinterdun kunt spreiden)
 
Mijn "probleem" was dat ik eigenlijk niet zeker wist of ik na het kleien een wax kon gebruiken of dat er eerst een pre-wax en een (sealer of glazer) over heen moest. Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen over alles aangezien ik mijn auto nog niet eerder goed heb verzorgt.
Die onzekerheid zie je ook terug in mijn vraagstellingen :P ik wist niet goed welke stappen "optioneel" waren. Ook dacht ik dat er verschil zat tussen machinaal en handmatige wax.

Dus al weer wat geleerd ;)
 
je kunt gewoon waxen na het kleien hoor, geen probleem...
Prewax-cleaner is een extra, om ervoor de zorgen dat de wax een optimale ondergrond heeft voor zowel hechting als standtijd.