• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede avond!

Pfoe, nooit hoeven vragen "gelukkig" maar denk een €150/€200,- Zou zeggen rijd eens langs een goede spuiter in je buurt en vraag het eens wat hun richtprijzen zijn. Doe het wel altijd met bon. Ervaring leert dat dat achteraf nog wel eens van pas kan komen
 
Even een hele andere vraag, ik wist niet waar ik dit kon vragen. Ik moet binnenkort mijn remmen vervangen. Schijven en blokken. Dit wil graag zelf doen. Wie weet of ik op mijn standaard remsysteem / klauw gewoon Bosch en of ATE kan monteren? Bvd.
 
Ja hoor, er zijn genoeg alternatieve merken die dezelfde of betere kwaliteit producten leveren. Niet alles waar een BMW, Volkswagen of Opel logo op staat is per definitie beter dan onderdelen van een andere fabrikant.
 
Ja hoor, er zijn genoeg alternatieve merken die dezelfde of betere kwaliteit producten leveren. Niet alles waar een BMW, Volkswagen of Opel logo op staat is per definitie beter dan onderdelen van een andere fabrikant.

Ferdy bedankt voor je antwoord. Dus ik kan gewoon ATE bijvoorbeeld rondom monteren op mijn huidige originele systeem. Aanschaf rond de 350 euro en bij de dealer 1050 voor rondom nieuwe remmen. Toevallig nog tips?
 
Ik zou zelf persoonlijk even bij het magazijn vd dealer vragen wat een setje remmen rondom kost. Beetje korting vragen.

Ervaring leert dat aftermarket nou niet altijd even geweldig is (piepen, sneller slijten, veel remstof etc) ik heb ze toevallig bij mijn inca vd week vervangen, en bij de dealer was ik
zelfs €30,- netto ex goedkoper uit!

Maar niet lullig bedoelt, als je niet weet wat er wel en niet op kan, is het dan wel handig dat je uberhaupt zelf de remmen gaat monteren?
 
Niks mis mee als iemand het zelf wil proberen. Als je het voor de eerste keer doet even vragen of een vriend/kennis wil mee kijken.
Als je een klein beetje technisch bent is het een makkelijk karweitje.

Daarbij vraagt BMW voor alles de hoofdprijs, een setje remmen en schijven rondom kost bijna het dubbele van een a kwaliteit after market set.
De opmerking van @tembaco vind ik dan ook een beetje flauw.
 
  • Leuk
Reacties: Jerome en Blade
@tembaco je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor de tip.

@Blade ik heb nog nooit remmen vervangen. Ook nog nooit een auto gepolijst. Dan is het handig dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden en dat andere personen stappen plannen hebben gemaakt en tips hebben zodat je niet onnodig materiaal besteld.
 
@Blade

Helemaal mee eens. Als je zo'n vraag stelt moet je er maar niet aan beginnen. Op remmen en banden moet je niet bezuinigen.

Toevallig Vrijdag nog iemand zijn gepruts moest oplossen omdat die graag zijn remmen zelf wilden doen. Maar goed dat zijn afspraak niet verzet was naar Maandag en toch langs kwam want 100km had die niet meer gered de beste koerier met een remblok andersom erin te doen.
 
  • Leuk
Reacties: Jeroen en Blade
@tembaco je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor de tip.

@Blade ik heb nog nooit remmen vervangen. Ook nog nooit een auto gepolijst. Dan is het handig dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden en dat andere personen stappen plannen hebben gemaakt en tips hebben zodat je niet onnodig materiaal besteld.

Als je dat zelf nog nooit gedaan hebt zou ik niet zelf eraan gaan lopen kloten. Je kan veel haken en ogen tegenkomen bij de moderne auto's. Denk maar js aan de elektrische handrem. Daarvoor heb je garage computer vaak nodig om deze te ontgrendelen.

Daarnaast hebben we nog de vergrendeling van de schijven in de klauwen. Iets wat sterk per merk van auto varieert. Zo gebruikt Mercedes nog de oude pennen van 30 jaar geleden (never change a winning team). Zijn allemaal dingen die fout (verbuigen van klemmen enzovoorts) kunnen gaan waardoor je kosten oplopen.

Ook kan het zijn dat je speciaal gereedschap nodig hebt om bijvoorbeeld de remzuiger terug te duwen.

Dus weet goed waaraan je begint. Het hoeft niet moeilijk te zijn maar als je er nul ervaring mee hebt zou ik niet snel in mijn eentje gaan lopen prutten.
 
@tembaco weer heb je gelijk. Als je het presteert om een remblok er verkeerd in te doen, dan kan je er beter van af blijven. Dat gezegd. Op eten moet je niet bezuinigen, maar eet niet elke dag in een duur restaurant...
 
@Blade

Toevallig Vrijdag nog iemand zijn gepruts moest oplossen omdat die graag zijn remmen zelf wilden doen. Maar goed dat zijn afspraak niet verzet was naar Maandag en toch langs kwam want 100km had die niet meer gered de beste koerier met een remblok andersom erin te doen.

Wel een goed idee, want die haken aan de buitenkant zijn soms maar lastig in de remklauw te krijgen, als ie maar iets scheef zit duw je die blikken geleidertjes weer krom enz.
Gewoon andersom monteren dus, past makkelijk en slijten je remmen ook minder hard