• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede opvolger voor Meguiars Gold Class Shampoo, of toch maar opnieuw met dit verder goeie spul?

Ruttie85

Detailing addict
23 apr 2011
63
65
Beste forumleden,

Eigenlijk ben ik op zoek naar een goede opvolger voor de M Gold Class Shampoo, die ik al lang gebruik.

Ik zoek een shampoo die economisch is in gebruik, maar tevens de waxlaag goed laat zitten EN ook een goed vuiloplossend vermogen heeft. Tjah, ik vind de keuze best lastig.
Binnen de reviews op het aankoop-gedeelte lees ik verschillende ervaringen... Ik dacht ik wissel hier toch eens van gedachten.

Ik twijfel tussen de volgende shampoo's:

-Slick en suds Poorboys...
-Lavare van Monello...
-shampoo's van Mothers lijken ook redelijk voordelig in aanschaf.

Redenen zijn dat ik de Gold Class redelijk goed vind, alleen het vuiloplossend vermogen valt me soms wat tegen.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik lees ook veel goeds over de born to be mild, alleen vind ik die best prijzig. Als wax gebruik ik Collinite 915, superspul! Qua glans niet heel denderend, maar WAT een pantser geeft dit! Nu zoek ik hier een goeie shampoo voor het gewone onderhoud.
Bedankt!

Als je in onderstaand topic kijkt, dan zie je dat de verschillende prijzen van allerlei shampoos. Zoals je ziet is Born to be Mild één van de goedkopere, al ontloopt het elkaar niet zoveel. Let wel goed op de mengverhoudingen.

https://forum.Carclean.com/#handlei.../424814-verdunning-en-prijs-per-foam-wasbeurt

Het zijn allemaal prima shampoo's die je op noemt! Ik vind persoonlijk btbm en mothers de lekkerste geur hebben.

als je naar voordelig kijkt is Mothers het goedkoopst!

Bedankt voor jullie adviezen. Het wordt denk ik een sample van BTBM, ik wil hem toch eerst proberen. Voorheen altijd 'Turtle, Valma en dat soort sh*t, sinds 2006 Meguiars ontdekt wat ik sindsdien gebruik, echter zit de concurrentie niet stil.

Zeker de NXT shampoo en Shampoo plus uit de detailer lijn vond ik mwah... De Gold Class laat wel veel mooie glans na, geur en kracht valt me tegen, wel glijdt de shampoo goed!

Ik zat ook met deze vraag, ook ik kwam ook van goldglas af en was opzoek naar een andere shampoo.

ik heb eerste de slick en wax geprobeerd maar sinds gister de dodo juice btbm binnen gekregen, En wil nu niks anders meer!! Wat een fijne shampoo is dit

Ik gebruik 14 ml op 10 liter water.

ook gebruik ik de wolf foam shampoo maar doe dit alleen als ook de hogedruk ernaast staat.

Gister was even snel wassen en drogen omdat ik er dit weekend niet meer aan toe kom.

m.v.g

Van alle shampoos die ik gebruikt heb, blijven Born To Be Mild en Gyeon Bathe in de collectie.
conv_2786.webp

• Leuk
Reacties: StijnV en Dennis84
[TABLE="border: 0, cellspacing: 0"]

[TD="width: 308"]Wassen
[TD="width: 146"]Prijs
[TD="width: 146"]Aantal keer te gebruiken
[TD="width: 127"]Prijs per keer

Poorboys * Super Slick & Suds (946ml)
€ 19,99
35
€ 0,57

Poorboys * Super Slick & Suds (3780ml)
€ 56,99
140
€ 0,41

Monello * Lavare Shampoo (250ml)
€ 11,49
16
€ 0,72

Monello * Lavare Shampoo (500ml)
€ 19,99
31
€ 0,64

Dodo Juice * BtbM shampoo (250ml)
€ 12,99
18
€ 0,72

Dodo Juice * BtbM shampoo (500ml)
€ 23,99
36
€ 0,67

Dodo Juice * BtbM shampoo (1000ml)
€ 38,00
72
€ 0,53

Gyeon * Q²M Bathe (400ml)
€ 14,99
26
€ 0,58

Gyeon * Q²M Bathe (1000ml)
€ 27,99
66
€ 0,42

Gyeon * Q²M Bathe+ (400ml)
€ 18,99
26
€ 0,73

Gyeon * Q²M Bathe+ (1000ml)
€ 37,99
66
€ 0,58

Mothers * California Gold (473ml)
€ 6,99
10
€ 0,70

Mother * California Gold (946ml)
€ 9,99
20
€ 0,50

Mothers * California Gold (1892ml)
€ 13,99
35
€ 0,40

Auto Finesse * Lather Shampoo (500ml)
€ 18,99
40
€ 0,47

Auto Finesse * Lather Shampoo (1000ml)
€ 29,99
80
€ 0,37

Ik weet niet 100% zeker of de prijzen nog kloppen, maar het is niet lang geleden dat ik deze lijst gemaakt hebt.

Ik vind de mothers het mooiste na droging extreem kort gevolgd door btbm...fijne shampoo's, lekker geurtje is mooi meegenomen.

Quantoxx Als je uitgaat van een standaard 19 L grit guard emmer dan kloppen je prijzen niet helemaal. Het gaat echter meer om de relatieve prijzen, dus alsnog is het informatief.

Nogmaals bedankt voor alle posts!

De bijdrage van quantoxx heeft me overtuigd om voor de Mothers te kiezen, de reviews zijn goed, de prijs van de 1892 ml uitvoering is heel interessant en ook de mooie glans die hij moet geven trekken mij over de streep. De wasprijs van 40 cent per keer is natuurlijk een schijntje. Ik overwoog deze al.

Ik geloof zonder meer dat de BTBM, bathe en ook Monello topproducten zijn, maar toch houdt de hogere aanschafprijs me tegen. Ik ben met de Mothers niet in 1 keer veel geld kwijt.

Ik heb nog wat Gold Class over die ik opmaak, dus daarna stap ik over op deze..

Nu nog een goeie velgenreiniger (maar tegen die tijd post ik wel weer..)

Quantoxx
Twee shampoos heb je niet goed berekend;
Gyeon * Q²M Bathe (1000ml) : 1:500 = 20ml per 10 liter water -> is 50 keer
Auto Finesse * Lather Shampoo (1000ml): 1:650 = 15ml per 10 liter water -> is 67 keer

Ik heb zowel de Mothers als de DDJ BTBM en vind zelf de laatste beter in gebruik.

Ooh, ik ga er gelijk is naar kijken.

EDIT: Hmmm... Ik zie ook geen verhouding in de omschrijving van Bathe staan, geen idee hoe ik dat toen berekend hebt.

Ik snapte nooit geen zak van verhoudingen berekenen, maar bereken het nu gewoon met de volgende 'formule';

(AutoFinesse, afgeronde waardes)

10.000 ml water : aantal delen (651) = 15. ( ml. product per wasbeurt)
1.000 ml Fles Bathe : 15 ml = 67 (aantal keer te gebruiken)

Ik ga het even aanpassen. Thanx Frans