• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goede winterbescher,ming?

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
Binnenkort wil ik me auto weer is even een lekker dagje gaan detailen. Om hem helemaal klaar te maken voor de winter.
Maar nu wil ik hem graag goed beschermen.
Ik zat er zelf aan te denken om de CG top sealant te gebruiken en deze dan af te toppen met Collinite 845. Is dit een goed idee? Of kan ik hem beter eerst met Dodo Juice Lime Prime Lite behandelen en behandelen met de Collinite 845 of is een andere wax beter? Heb namelijk ook nog de Mothers Carnabau en de smartwax concourso liggen

alvast bedankt

roel

roel,ik zou de top coat in je inslagen gebruiken en de collinte voor de winter deze kan je ook layeren,maar....ik weet van deze collinite niets af want ik heb zelf de 476s dus....

De gebruikelijke volgorde is glaze, sealant, wax.
Lime Prime is een Glaze, de lite versie heeft geen polijsteffect.
De Collinite 845 is sterk, het zou kunnen zijn dat die minder (lang) hecht op een glaze en / of sealant.
Dat effect lees je steeds vaker, maar ik merk er niks van :weetniet
Wat je wel bij de 845 moet onthouden is dat hij uit moet dampen.
Een tweede laag kan, maar doe het de dag na de eerste.
Edit; 2e laag niet voor de dikte, maar om geen plekjes over te slaan. Dun aangebracht is de 845 bijna onzichtbaar.

Met enkel slecht weer in de winter was ik de auto met een luiemannenshampoo met polymeer erin.
Glansprotector heeft dat maar Turtle Nano ook.

Hans

ok dus het is eigenlijk het verstandigst om eerst de dodo te gebruiken, dan de top-sealant van GC er op en daarna aftoppen met een dubbele laag collinite?

Vraag me af of die 2e laag colli nu echt een meerwaarde heeft daar er al een sealant onder zit en de 845 is een zeer lang houdende ( de sealant eigenschap qua duur en de glans van wax ).

Je bent wel vroeg voor de winter niet? Zelf ga ik dat met wapenstilstand doen, als je dan 5 maanden eruit haalt zit je in februari dan wordt het weer alleen maar beter.

Even topic kapen:
PB's sealant&polish + 845 of CG vertua bond + CG FS + 845?
Dus sealant en cleaner in 1 stap of apart?

valt toch wel mee, het is bijna oktober. en ik ben nog niet begonnen. ben nu even voor info aan het verzamelen