• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf IV 1600i

Xcorpion

Detailing rookie
20 apr 2009
116
0
Dit weekend stond m'n beste vriend z'n Golfje IV op de planning, had hem al een tijdje duidelijk gemaakt dat de golf aan een detailbeurtje toe was en daar hebben we dan dit weekend maar eens werk van gemaakt ,^^ Met veel plezier heb ik hem op het eind van de dag terug mogen gaan bezorgen. Hijzelf was zeer tevreden en dat kon van mezelf ook wel gezegd worden. Voor mij zeker geslaagd :ja (ben ook maar net een half jaar bezig)

De gebruikte producten:

-Cartec splash shampoo (test-tube gekregen dus ineens maar eens geprobeerd)
-Cartec velgenreiniger met de Gold Class Ultra Safe Wheel Brush (ging nog opvallend goed tussen de fijne spaken)
-APC 1:4 voor de wielkasten en interieur samen met de mothers fender well brush & carclean interieurborstel met paardenhaar
-Pro vision glass scrub
-Meguiars consumentenklei samen met last touch
-Monello mezzo + Oranje lc pad
-Monello Finale + Light green lc pad
-Collinite 845
-NXT glass cleaner
-Berner bandenschuim
-Poorboys Trim restorer
-Poorboys Natural look

Dit alles uiteraard met de gebruikelijke meg's wash mitt, Carrand supreme drying towel, emmer met grit guard, poorboys en meg's microdoeken,...

Hier de pics:

Voor:

muvcya.jpg


2u4rewo.jpg


2u4tqmo.jpg


29bhlk0.jpg


5vt6b5.jpg


t8axk8.jpg


2ch98jd.jpg


29b0z76.jpg


16ll9og.jpg


24oslk9.jpg


Blokje klei na 1/4 motorkap:
33ony90.jpg


Wagen beginnen intapen na het kleien (en het eerste resultaat kwam tevoorschijn)
2w6hx51.jpg


Deze nog gevonden bij ons in de carrosserie.. Super ding! Heeft me fantastisch geholpen
3590dag.jpg


Na:

eu09sj.jpg


20hls2u.jpg


20gfzw5.jpg


332m5vn.jpg


11rtdo8.jpg


2zf4dqg.jpg


4qslf6.jpg


qp4fa1.jpg



Vince
 
Flink opgeknapt! Is de trim onder de voorbumper wat vlekkerig, of lijkt dat zo op de foto.
 
@ LB, kweenie denk dat het aan de foto ligt maar zou wel kunnen

@ Dennis, k'denk het niet hoor, maar het ging er allesinds moeilijk of niet af :confused:
 
Mooi geworden!!!
Maar was ook hard nodig.
Ff een tipje: laat je maatje die zijpinkers vervangen door witte lichtjes. Ziet er wat strakker uit.
Complimenten verder!:cool:
 
Thx emilio! Had het gisteren ook al gezegd van de witte pinkertjes :grinning:
Denk wel dat die er nog zullen komen, had trouwens nog een setje achterlichten (van de R32 serie) klaarliggen maar die zijn er wegens tijdsgebrek niet meer in geraakt :p
 
Heb je de plastic delen in het interieur al eens geprobeerd met gewoon Dasty?
Het lijkt gewoon 'viezigheid'.
 
Dat idee had ik ook, naast het stuur daar waar je knie altijd tegenaan zit, en op de deur bij de handgreep.

Kunststof moet denk ik met een APC wel schoon worden.

Buitenkant is wel heel goed opgeknapt! Netjes hoor.:cool:
 
zo te zien een plaatselijk binnenbrandje gehad, wat is ie mishandeld arm karretje.
maar hij staat er weer heel top bij, mooi hoor....
 
Het blijven toch fijne auto's die golf type IV. Ik heb er zelf één gehad (ook een 1.6) en wat een lol had ik daarmee.

Wat een glans heb je er weer terug in gekregen. Heel mooi.

De viezigheid in het interieur komt waarschijnlijk doordat diegene vuil werk doet en met die kleding erin gaat zitten? Aangezien de handvaten en de plek waar de knie zit vervuild is en er stoelhoezen over de stoelen zitten. Dit is geen binnenbrand :D

Gr.
Vincent
 
De buitenkant is weer mooi opgeknapt.

De binnenkant blijf ik wel een vettig partijtje vinden :-&
 
@ Vincentos: Ti's inderdaad een heel tof karretje, rijd wel plezant :ja En idd, de eigenaar doet wegenwerken dus vandaar de hoezen enz.. vond het wel lastig want die pasten niet 100% en kon er maar geen vorm ik krijgen :roll Universele shit :p

@NHke: Hoe bedoel je? :s je zou het interieur eens voor en na moeten gezien hebben.. je zou dan wel anders praten, buiten die ene plek die ik niet weg kreeg ter hoogte van de knieen denk ik niet dat er veel op aan te merken valt. Ook de deurpanelen enzo (jammer genoeg geen 'na foto' van) heb ik ook helemaal weer netjes gekregen

@ remonrace: idd, die stoelhoezen vond ik ook minder mja, ze waren wel nodig zoal je ziet :p
 
Wat een verwaarloosde wagen zeg :no
Hij mag blij zijn dat je daar je schouders onder gezet hebt. Ik hoop dat je maat het nu een beetje "bijhoudt" want als je die Golf over enkele maanden terugziet is het misschien weer :sob: met de pet op ;)

Knap resultaat hoor :ja
 
Ziet er goed uit hoor. En de Collinite is wel gewenst zo met de winter in aankomst. :)^

Vraagje: Wat had je gevonden? Dat ding met 3m erop, is het een föhn, een lamp? :)
 
@ Danny: Thx, ik zal er wel wat op proberen toezien dat het nu bijgehouden wordt :grinning:

@ guillaumemay: Is de Sun Gun van 3M vind het fantastisch werken, je ziet echt ALLES tot in het kleinste detail, maar zou er zelf nooit m'n geld aan geven. Volgens mij voldoet de Brinkmann aan alle eisen :cool: