Hoi Nimram,
Wat grover zegt, neem eens een kijkje in de stappenplannen. Gezien de locatie waar je dit topic hebt gemaakt, is de reactie van Blinque de beste die je kan krijgen
Maar ook serieus, een net en zorgvuldig 'wasregime' is het begin. Zeker gezien het feit dat je auto nog nieuw is, zal het wat betreft defecten wel meevallen (hoop ik
). Een keer goed reinigen kan ook geen kwaad, (Misschien kan je hiervoor een keer bij een meeting bij jou in de buurt aansluiten, zijn vast mensen waar je wat van mag lenen en die je kunnen helpen.) maar netjes bijhouden is het begin.
Emmer(s) met gritguards, microvezel/wollen spons en/of mitt, shampoo, droogdoek, glasreiniger en een pakje peluche verde is het begin wat mij betreft en dan lekker elke week wassen
Heb je nog wat budget over en op zoek naar iets extra's, dan zou ik je een spray wax/sealant aanraden. Gyeon Cure is erg goed, geeft ongeveer een maand bescherming en is een uitstekende drooghulp (op je natte auto spuiten voordat je deze afdroogt). Hierdoor is het wassen in het vervolg ook makkelijker, mits je uiteraard niet te lang wacht. Heb je dan nog steeds budget over zou Non-ferro ook wel een must zijn. Een keer de hele auto mee doen en daarna alleen voor de velgen.
Wat betreft merken/producten; Emmers maakt niet zoveel uit.Voor onderin kan je feitelijk kiezen tussen grit guards en scratchshields. Grit guards zijn veeeeeel degelijker en werken veel prettiger, zeker in de spoel emmer. Voor microvel producten heeft monello wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding. De spons, mitt en droogdoek zijn gewoon prima. Shampoo kan je lang of kort over praten, maar elke goede kwaliteit shampoo doet wat hij moet doen. Er zijn wel verschillen, maar marginaal. Je kan hier ook voor een shampoo met wax kiezen, dan breng je tijdens het wassen gelijk een beetje bescherming aan, maar verwacht hier niet al teveel van. Als glasreiniger gebruik ik zelf met veel plezier clearly menthol of Prep van Gyeon. Je kan ook kiezen om hiervoor bijvoorbeeld Perfetto te kopen, dat kan je dan ook gebruiken om na het wassen je auto na te lopen en tussentijds enkele zaken te verwijderen als je geen tijd hebt om te wassen. Monello heeft ook een 'new car' pakket, is dat niet wat voor je?
Wil je meer info, dan moet je even wat meer wensen en eisen aangeven
(en misschien in de juiste subfora posten/dit topic laten versplaatsen naar het stappenplan forum)
Wat betreft de kleur. Ik ben sterk van mening dat elk product op elke kleur werkt. Het is de sport om net die producten te vinden die voor jou dat beetje extra geven voor deze kleur. Je doet dus zeker niks verkeerd, het kan enkel zijn dat je misschien iets minder resultaat hebt als dat je zou willen.
Succes