• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GOLF TYPE 2 REANIMATIE

VWVariant

Detailing addict
10 apr 2009
53
55
66
Utrecht
Nog een leuke Golf type 2 maar hij zag er wel een beetje ranzig uit. De vorige eigenaar was er niet heel erg meer mee bezig denk ik. Gekocht voor 75 euro want de startmotor was defect en de veerschotels achter verrot en een voorveer gebroken. Na wat reparaties wordt het tijd om deze leuke Golf verder te reanimeren. Geen metallic lak maar gewoon zwart, dus dat is al wat zachter. En de wasborstelds hadden (lang geleden zo te zien) ook aardig huisgehouden op het lakwerk. Na de wasbeurt bleek ook het loszittende vuil vrij hardnekkig vastgekoekt te zitten. Dus aan de slag met de DAP 500, Poorboys SSr 3 en gezien de mate van vervuiling de stevigste pad's die ik had liggen (cutting factor 4).

Golf-1-Vies-totaalbeeld.gif

Na het wassen bleek en er prachtige authentieke detail zichtbaar op deze Golf; een mooi stilleven door de wasborstels van de 'krasstraat'. Zo mooi zie je ze niet vaak!
Golf-2-zwart-vies-motorkap-krassen-DSC_0050.webp

Nog even een detail van de motorkap waar de zon de krassen vult met de mooiste kleuren.
Golf-vies-motorkap-borstelkrassen-DSC_0052.webp

De vorige eigenaar had een hond en dat is door de hele auto goed te zien. En die haren lijken wel vastgekleefd aan de stugge bekleding.
DSC_0266--Golf-vies-achterbank-harenD.gif

Tussen de naden van het achterlicht ontstaan intussen al nieuwe levensvormen.
DSC_0241-Achterlicht-detail.gif

Schimmel in de bekleding van de achterdeuren; maar heel snel met APC aan de slag.
DSC_0244-Golf-vies-schimmel-achterdeur.gif

De randen van de deuren en achterklep moeten zo te zien ook snel aangepakt worden anders kruipen hier straks ook nog beestjes uit!
DSC_0240-Golf-vies-Achterklep-detail.gif

Tanken lukt ook niet meer zonder vuile handen. Het 'losse' vuil zit ook hier behoorlijk vastgebakken.
DSC_0234-GolfviesTankdop-en-letters-B.gif

Jammer van die roest bij de slotvangers, was te voorkomen geweest. Maar ja...
DSC_0233-Golf-vies-Slotvanger-achter.gif

Het is al mei maar de vuurwerkresten liggen er nog steeds op. De startmotor was defect dus hij wilde al een tijdje niet meer rijden denk ik.
DSC_0222-Vuurwerk-op-rooster-vooraanzicht.gif

Doffe lak waar je ook kijkt, maar dat gaat veranderen!
DSC_0213-Golf-vies-Motorkap-B.gif

Vergane glorie deze Golf Madison. Dus klaar voor een nieuw leven...
DSC_0194-Golf-vies-typeaanduiding-B.gif

Zo, dat was een heeeeeele lange dag poetsen maar de Golf heeft weer wat van zijn oude glorie terug en dan is zwart toch wel een dankbare kleur. De glans is weer terug Deze auto had heel hardnekkige vlekken van waterdruppels op alle ruiten maar ik had geen middeltje liggen om dat weg te krijgen. En heel veel 'orange peel' over de hele auto, was goed zichtbaar na het poetsen. Zo erg had ik het nog niet gezien. maar wat geeft het, de Volkswagen Golf is weer klaar voor de strijd tegen de elementen.
DSC_0141-Golf-schoon-zijrechts-C.gif

DSC_0140-Golf-schoon-voor-C.gif

DSC_0146-Golf-schoon-neusC.gif

DSC_0148-Golf-schoon-hoekdeurC.gif

DSC_0143-Golf-schoon-zijC.gif

DSC_0149-Golf-schoon-voorspatbordC.gif

DSC_0150-Golf-schoon-MotorkapC.gif

DSC_0137-Golf-schoon-voorzij-C.gif

DSC_0154-Golf-schoon-achterzijC.gif

DSC_0155-Golf-schoon-acterzij-laag.gif

Nu is de Golf wel weer 500 euro waard en met een beetje poetswerk kan ie nog jaaaren mee. Want het is en blijft een onverslijtbare auto.

Zo, die lijkt wel bijna weer nieuw! Wat een swirlhalla op die wagen zeg :eyes Zeer mooi resultaat behaald :-)^

Volgens mij ben je de onderspoiler vergeten en het sleepoogafdekkapje + roosters!

Scherp gezien!!! Zag ik ook pas toen ik thuis de foto's bekeek, onderkant voor en de spoiler vergeten. Ik ben begonnen met de SSR 3, daarna de SSR 2,5 en de SSR 1 nog op motorkap en dak. Toen Poorboys Black Hole en Natty's Liquid Blue om het af te ronden. De XP maar een keer overgeslagen. Ruiten met Clear Vue gedaan. Van de binnenkant en motorruimte heb ik ook nog foto's, die volgen nog.

Zo heee! Echt een verschil van dag en nacht 8-())

Maar ben ik nou gek of heb je niet gekleid? kan het nergens vinden in de tekst.

Knap resultaat hoor! Heb je ook nog "na-foto's" van randen deuren en achterklep, benzineklep en achterlicht? Dan maak je de verschillen van je werkzaamheden nog meer zichtbaar!

@ Wouter B: ik miste het kleien ook in het plan van aanpak. Vooral omdat werd geschreven over aangekoekt vuil. Daarmee worden je polijstpad's ook niet zo smerig.

Ziet er inderdaad weer erg goed uit, super resultaat, kun je met een auto van 75 euro toch weer een hele tijd vooruit denk ik... Blijven leuke wagens die golf2's

Super resultaat!:-)^

Nog een tip voor de kalkaanslag op de ruiten, gewoon de polijstmiddelen van de lak gebruiken! Bij mij werkte Monello mezzo op oranje perfect!