• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GOLF TYPE 2 REANIMATIE

Wauw, dat is een KNAP resulaat ! Zeer mooi gedaan, terug een blinkende Golf :)

En nu hopen dat de eigenaar de wagen netjes houdt ;)

Even nog wat antwoorden voorzover ik het nog weet. Nee, helaas niet gelukt om alle krassen weg te krijgen. Ik had graag nog wat langer gepolijst want er had nog wel wat meer ingezeten. Maar gezien de beschikbare tijd was het zo genoeg. De volgende dag was de auto weer nodig, vandaar. Ja, vooraf ben bezig geweest om te kleien maar de klei werd zo snel vuil dat ik halverwege al door de klei heen was. Ik had ook niet zo veel meer in huis. Dus toen maar met de pads begonnen en die liepen erg snel vol met viezigheid. Dus heb ik twee schone pads gebruikt voor deze Golf en dat viel me nog mee gezien de viezigheid op al het plaatwerk.
Wat me wel heeft verbaasd was dat de auto na drie weken bij me terug was en ik overal op de lak weer vlekken zag van regendruppels. De auto toen gewassen en het water liep er zo af!! Niets meer over van de bescherming. En ik had er na het polijsten een laag Black Hole opgezet en de Natty's Paste Wax. Ik dacht dat dat toch voldoende zou zijn voor een maand of twee, maar het was niet eens genoeg voor drie weken? Toen ik met de hand een laag Collinites 845 op wilde brengen kreeg ik overal vegen op de lak die bijna niet weg te poetsen waren. Nou ken ik Collinite's toch als een heel makkelijke en probleemloze wax dus verbazingwekkend eigenlijk. Nog stukken geprobeerd met Natty's Liquid Blue en een harde wax; maar steeds weer vegen op elk stuk (ook zijkanten). Datzelfde heb ik eerder ook meegemaakt bij een zwarte Peugeot die ik gepoetst had. Op mijn zwarte Passat (metallic) is deze formule altijd een succes en heel duurzaam. Moet ik er wel bijzeggen dat ik mijn eigen auto 10x per jaar poets of zoiets. Maar je kunt niet verwachten dat anderen dat ook doen. Zou de verwaarloosde lak van de Golf en de Peugeot dan toch zo slecht geworden zijn dat de bescherming na een maand al foetsie is? Ik ben benieuwd of iemand dit ook wel eens bij de hand heeft gehad?

Nee, niet in de zon gedaan maar alles in de garage. Dus niets ingebrand op de lak. Zag er ook allemaal stralend uit na het poetsen maar na drie weken dus geen bescherming meer.

Een shampoo geeft bij het wassen sheeting, dat is om er voor te zorgen dat het water snel van de auto afloopt en het zal dus op dat moment geen beading geven. Geen beading bij het wassen van de auto is dus geen indicatie of er wel of geen bescherming aanwezig is... Dat is pas te zien na een regenbui o.i.d.

Hey, heb je toevallig ook de motor behandeld?

Ik zit hier namelijk ook met een Golf 2, maar ik weet niet goed hoe ik aan de motor moet gaan beginnen...