• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf V GTI Limited Edition 240 (2008)

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Mede-CarCleaners, Hierbij wat foto's van mijn eerste (eigenlijk tweede, omdat ik een oude Ford als eerste heb behandeld) detail. Veel swirls en krasjes op de auto. Gekozen om eerst gewoon handmatig aan de gang te gaan. Mogelijk dat er op termijn toch een DAP komt om een en ander aan te pakken. Eerste Enkele foto's vooraf (gemaakt met DSLR camera).

conv_465.webp
conv_466.webp
conv_467.webp
conv_468.webp
conv_469.webp
conv_470.webp
conv_471.webp
conv_478.webp
conv_479.webp

Lang werken, Zaterdag was het prima weer, niet te veel zon, temperatuurtje van 15-18 graden. In de ochtend begonnen om een uur of 11 en lekker lang doorgegaan tot een uur of 21:30. Lekker rustig aan gedaan met tussendoor pauzes etc. Interieur moet nog.

Wassen & drogen:
  • Chassis: 2x emmers met grit guards samen met Meguiars - Super Thick Microfiber Mitt en Dodo Juice - Born to be Mild shampoo. Drogen met CSF - Delirium Orange Drying Towel.
  • Velgen: eerst Poorboys World APC (1/4), daarna met Non-Ferro en EZ Detail Mini Brush (brush maakt helaas wel krassen op zwarte deel van velgen, volgende keer voorzichtiger dus)
  • Ramen: nog niet gedaan maar volgt met Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner
  • Trims: Nog niet aan toegekomen (nog tips om de grill aan te pakken op een makkelijke manier met Auto Finesse - Revive Trim Dressing? Dat honginggraat structuur in het midden is lastig)
Kleien: Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Cleanen: Poorboys World - Professional Polish met Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White

Glazen: Poorboys World - Black Hole en Monello - Disco Nero Foam Applicator

Waxen: 1 laag Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 met Monello - Disco Rosso Foam Applicator

Interieur: Volgt nog, kunststof met APC (1/20) en leren delen met Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner & Conditioner

Resultaat na de glaze (helaas geen DSLR bij me en het was al donker toen ik klaar was, foto's met iphone gemaakt):
conv_477.webp
conv_480.webp

Daarna nog natuurlijk de laag wax. Alleen was het te donker om daar nog foto's van te nemen (wax onder TL verlichting in garage gedaan):

Foto's van volgende ochtend na wax (helaas ook weer met slechte iphone camera en ook nog weinig licht):
conv_481.webp
conv_482.webp

Alles met dank aan m'n schoonouders waar ik de hele dag de tuin kon inpikken. Wat ik al eerder zei: nog 1 vraag. Hoe zou ik het beste dat honggraat structuur kunnen aanpakken met de trim dressing van auto revive? De delen aan de zijkanten zijn prima te doen omdat die niet diep zijn. Echter in het middens is het echt geperforeerd om lucht naar de radiator te lijden. Nog tips hiervoor? Is de trim dressing ook bruikbaar voor de banden trouwens?

Laatst bewerkt door een moderator:
Foam on a stick is hier de uitkomst. Of als je heel lui bent, een spray voor de honinggraat (ala Vinly en Rubber care)

Toch mooi resultaat met het handje :-D

Ziet er netjes uit zeg. De honing raat kun je doen door dressing te sprayen en met een mf doek goed te wrijven. Of met foam on a stick zoals Stephan al zei.

Dank voor de complimenten en tips. Ik ga eens kijken naar foam on a stick. Uiteraard nog overige tips van harte welkom.

Dat honingraat structuur is inderdaad een tijdrovend klusje; ik doe zoiets altijd met een mf doek rond mijn vinger en dan de dressing er op inwerken.

Wat betreft je klus: netjes resultaat!

Mooi resultaat ! :-)^ , al vraag ik me af of de waskrassen echt weg zijn .....heb je na het cleanen ook de lak ontvet met iets ? (ipa , eraser , andere...)

Een fijne verf ( oftewel-detailing- ) kwast kan je ook gebruiken om lekker overal te komen vooraan in de honigraat.

Dank allemaal nogmaals voor de complimenten

Valvetronic;n392487 zei:
Nette GTI, met mooie wetlook.
Heb een goede correctie bekomen met de hand? Was krassen eruit gekregen?
Nee, veel swirls zitten er nog gewoon. Maar ik heb ook alleen een cleaner gebruikt. Zat geen polijstkorrel in (PB polish). Maar lijkt toch wel iets minder te zijn. Zal waarschijnlijk voor een deel door de BlackHole komen.

grandscenicman;n392531 zei:
Mooi resultaat ! :-)^ , al vraag ik me af of de waskrassen echt weg zijn .....heb je na het cleanen ook de lak ontvet met iets ? (ipa , eraser , andere...)

Een fijne verf ( oftewel-detailing- ) kwast kan je ook gebruiken om lekker overal te komen vooraan in de honigraat.
Nee heb niets gebruikt om te ontvetten. Had nog bij carclean gevraagd of dat nodig was na het polishen. Kreeg Nee als antwoord. Is dat nodig? Wat is een goede cleaner? Ik dacht eigenlijk dat in de polish van poorboys gewoon cleaners zaten? Tips hiervoor uiteraard welkom.

HELAAS: 2 dagen na de hele klus kwam ik erachter dat in de garage iemand tegen mijn voorbumper is aangereden. Schade wat er tijdens het detailen niet zat. En in de tussentijd ben ik alleen naar huis gereden waarbij niets is gebeurd. Het is op de een na laatste foto te zien. Net boven het honinggraat onder de rechter koplamp zie je een rare shittering. Daar zit een deuk en is het lak eraf. Dat zat er duidelijk niet tijdens de beurt. En je voelt ook dat het wax eraf is en je gewoon tegen ruw onderlak aan zit te kijken. Dus nu bezig om te kijken of ik iets op de bewakingscameras te pakken krijg. (zucht)

Mag ik vragen wat de meesten gebruiken om te ontvetten na het cleanen/polijsten hier??? Ik kan op de carclean website geen ipa vinden. Alleen q2prep lijkt een beetje op een ontvetter. De eraser kan ik ook niet vinden. Zie ik iets over het hoofd?

Ontvetten is na professional polish ook helemaal niet nodig. Deze cleaner is de perfecte basis voor black hole. IPA is niet bij Carclean verkrijgbaar, Eraser was dat wel. Nu inderdaad de Gyeon Prep.

Dank! Dan weet ik genoeg. Scheelt weer een stap. Enige dubieren is dus of ik nu een DAP ga preorderen of dat ik er nog even mee wacht. Vingers jeuken in ieder geval. En scheelt heel veel tijd natuurlijk als je de Professional Polish en BlackHole met de DAP kan aanbrengen. Later ook altijd handig voor het polijsten.

Geweldig resultaat voor een handmatige detail! De foam on a stick is inderdaad een echte aanrader.

Dank!

Vorige eigenaar (schoonvader) heeft hem gewoon gebruikt als gebruiksvoorwerp en gewoon door de krasstraat gereden. Gewoon snel even gewassen met een niet al te schone spons en zeem afgenomen. Dus dat is zeker wel te zien op de lak.

Hopelijk op termijn een DAP om een en ander in orde te krijgen.