• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf V GTI onderhanden genomen!

Tim zei:
Dennis, Adrie en ik hebben een Golf V GTI onder handen genomen. Deze was wel aan een full detail toe. 8-())

Een paar foto's vooraf, swirls duidelijk te zien, kleur niet zo diep meer:

Aan de slag, eerst gefoamt met de Super Snow Foam en de Daddy Foamlans:

Druk bezig geweest dus niet veel foto's kunnen maken. Na het kleien (er kwam overigens niet veel vervuiling vanaf) zijn we aan de slag gegaan met de rotary.

Eerst light cutting en Poorboy's SSR2, daarna polishing en Poorboy's SSR2 en dat gaf al onderstaand resultaat. We hebben de auto daarna nagelopen met Meguiar's M80 op een groene light polishing/finishing pad en als allerlaatste stap hebben we de Pinnacle Advanced Finishing Polish gebruikt!


En zo is het resultaat uiteindelijk geworden. Na het polijsten met SSR2, M80 en Advanced Finishing Polish is de Golf voorzien van een laag Poorboy's Black Hole, daarna Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant en als laatste stap Poorboy's Natty's Blue:
Golf_14.jpg



Ik had een vraag over dit stukje:
Eerst light cutting en Poorboy's SSR2, daarna polishing en Poorboy's SSR2 en dat gaf al onderstaand resultaat. We hebben de auto daarna nagelopen met Meguiar's M80 op een groene light polishing/finishing pad en als allerlaatste stap hebben we de Pinnacle Advanced Finishing Polish gebruikt!

En dan de vragen:
Voor light cutting hebben jullie daar de oranje LC pad voor gebruikt (met SSR2)? en voor polishing de witte LC pad (met SSR2)? En vervolgens zie ik M80, ik denk dat, dat vergelijkbaar is met SSR1 of niet?
En de Pinnacle Advanced Finishing Polish is dat vergelijkbaar met PB's Professional Polish? En op welke pad hebben jullie de Advanced Finishing Polish gebruikt (ook licht groen of zwart)? En dat laatste excentrisch?
 
Dennis, Adrie of Tim?

Ik had een vraag over dit stukje:


Eerst light cutting en Poorboy's SSR2, daarna polishing en Poorboy's SSR2 en dat gaf al onderstaand resultaat. We hebben de auto daarna nagelopen met Meguiar's M80 op een groene light polishing/finishing pad en als allerlaatste stap hebben we de Pinnacle Advanced Finishing Polish gebruikt!


En dan de vragen:
Voor light cutting hebben jullie daar de oranje LC pad voor gebruikt (met SSR2)? en voor polishing de witte LC pad (met SSR2)? En vervolgens zie ik M80, ik denk dat, dat vergelijkbaar is met SSR1 of niet?
En de Pinnacle Advanced Finishing Polish is dat vergelijkbaar met PB's Professional Polish? En op welke pad hebben jullie de Advanced Finishing Polish gebruikt (ook licht groen of zwart)? En dat laatste excentrisch?
 
Peter A3 TDI zei:
En dan de vragen:
Voor light cutting hebben jullie daar de oranje LC pad voor gebruikt (met SSR2)? en voor polishing de witte LC pad (met SSR2)? En vervolgens zie ik M80, ik denk dat, dat vergelijkbaar is met SSR1 of niet?
En de Pinnacle Advanced Finishing Polish is dat vergelijkbaar met PB's Professional Polish? En op welke pad hebben jullie de Advanced Finishing Polish gebruikt (ook licht groen of zwart)? En dat laatste excentrisch?

Ik denk dat Tim gewoon de bijnamen van de pads heeft gebruikt. Bijnaam van Light cutting = -> Polishing = Witte pad. M80 is qua cutting factor ongeveer gelijk aan SSR1, voordeel van de M80 is dat deze een glaze in zich heeft, de SSR1 niet.

Als ik me niet vergis is de advanced finishing polish een polish met een schuurkorrel erin. De PB's prof polish is een chemische polish, zonder schuurkorrel. De cuttingfactor is dan afhankelijk van je pad. Hoe harder je pad, hoe meer cut je hebt.