• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Good old COMMANDANT. Welke slijpfactor.

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
De meesten van ons zijn er in het verleden vast mee aan de slag geweest COMMANDANT. Lekker flink wrijven met een oud t-shirt.

Je hebt de gradaties:

3 Rubbing compount:sob:

4 Cleaner:p

5 Polish:-"

7 Waxrofl

Vooral nr. 5 heb ik in het verleden regelmatig gebruikt.:ja

Wat ik me nou puur uit nieuwsgierigheid afvraag is wat de SLIJPFACTOR VAN DE PRODUCTEN IS

meuh
 
Het exacte vergelijk is moeilijk, zeker omdat de polijstkorrel in Commandant niet afbreekt (of in ieder geval dit veel trager doet dan de huidige moderne polijstmiddelen).

Maar dit is een schatting:

3 Rubbing -> SSR3
4 Cleaner -> SSR2.5
5 Polish -> SSR1
7 Wax -> Geen cuttingfactor.
 
Bij mij is de commandant in de kliko verdwenen.....:p Wat een *@&^#@* spul vergeleken met de producten die ik nu heb en welke er te krijgen zijn. Zoals Tim al aangeeft, commandant breekt niet af of heel erg traag waardoor de kans op schade erg groot is.
 
commandant mag in mijn woonplaats niet eens meer verkocht worden; de kliko's glommen teveel...
 
stimpy68 zei:
Bij mij is de commandant in de kliko verdwenen.....:p Wat een *@&^#@* spul vergeleken met de producten die ik nu heb en welke er te krijgen zijn. Zoals Tim al aangeeft, commandant breekt niet af of heel erg traag waardoor de kans op schade erg groot is.

Ik dacht ooit een keer wat krasjes weg te krijgen met deze zooi...volgens mij nr 4...no way dat dit spul ooit nog mijn lak aanraakt. resultaat was echt een drama...:(
 
Mensen die niet anders kennen dan Turtle en Valma en dergelijke kennen ook niet anders dan Commandant. Dat komt natuurlijk ook omdat de doorsnee automaterialen zaken niet anders verkopen... Laat het gros van de mensen maar lekker tobben met deze producten. Ik weet inmiddels beter :D