• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gordels ruiken muf

casperpeek

Detailing addict
30 mrt 2010
188
62
Bij mijn Cabriolet heeft er bij de vorige eigenaar water gelekt bij de gordel.
Nu ruikt mijn gordel zeer muf, maar hoe krijg ik deze geur eruit?
Zijn hier speciale middeltjes voor?

Alvast bedankt!

Deze had ik idd ook gevonden, nadat ik dit topic geplaatst had!

Misschien dat er nog meer middelen zijn?

Ben trouwens al flink aan het lezen op het forum, en ben bang dat ik best enthousiast word voor detailen!

de meg's is niet echt goed vind ik...
ben momenteel beter te spreken over Chemical Guys Odor Eater + Bacteria Killer...
deze kun je indien gewenst ook nog eens verdunt gebruiken, en ruikt heerlijk naar appeltjes :love

Ok, ik wacht dan nog even meerdere reacties af!

De gordel ruikt zeg maar naar ''natte hond'' , en als je deze dus om doet verspreid dit een zeer onaangename geur!

Mijn advies is eerst ontdoen van schimmel doormiddel van een schimmelwerend middel (bison) dan na bedandelen eventueel met een stoomreiniger om ook zo nicotine enz te verwijderen, vervolgens behandelen met APC, daar zitten conditioners is die daarvoor speciaal zijn gemaakt.

geur verdrijvers werken ook maar tijdelijke omdat schimmel door blijft groeien en op een gegeven moment weer gaan ruiken.

succes;-)

Heb net de APC van poorboy's besteld. Kijken of het daarmee gaat lukken!
Daarbij dan de Meg's car odor eliminator voor de rest van het interieur en bijkomende luchtjes.

Hoop dat dit gaat werken!

goku3 zei:
Mijn advies is eerst ontdoen van schimmel doormiddel van een schimmelwerend middel (bison)

Ik persoonlijk zou het niet doen. De schimmelvreter (rode sprayfles van Bison) is op basis van Natriumhypochloriet 50 g/l, en een chloorgehalte van ca. 5%

Kan niet goed zijn voor stof 8o

Ik vraag het niet voor niks hier, omdat ik dus geen rotzooi op mijn gordels wil gebruiken.

En omdat de betere spullen gewoon zo lekker ruiken :-" :jippie

nicknameless zei:
Ik persoonlijk zou het niet doen. De schimmelvreter (rode sprayfles van Bison) is op basis van Natriumhypochloriet 50 g/l, en een chloorgehalte van ca. 5%

Kan niet goed zijn voor stof 8o

Die rode fles is ook voor badkamer/keuken. Bison heeft ook schimmelwerendmiddel voor stoffen enz. dit weet ik omdat ik in de Firebird een vochtprobleem had. ;-)

Of je haalt bij de apotheek of een ouderwetse drogist een potje sulfietpoeder.
Alles gaat dood van sulfiet, en schimmel zeker. (doet Biotex ook al hoor...)

Hans

Zal hier toch nog even een terug koppeling op geven:

APC 1:4 did the job!!
Gordels ruiken weer heerlijk fris.

Nadeel van dit forum en carclean is dat ik nu toch een soort van nieuwe hobby aan het ontwikkelen ben :schaam
Even sparen en de DAP500 met bijbehorende spullen worden besteld!

Ohja, ook nog even hulde voor de service van carclean!!

Het kan aan mij liggen maar kan de Chemical Guys Odor Eater + Bacteria Killer nergens vinden.
Trouwens best veel producten die ik hier op het forum tegenkom van CG kan ik nergens terug vinden8o

Als producten iets langer niet te leveren zijn haalt carclean ze wel eens van de website af.

Anders even een mailtje naar ze doen?