• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gotti velgen polijsten

jacob priem

Detailing rookie
26 jan 2013
6
0
Ik heb onlangs een "nieuw" setje velgen gekocht, ze hebben wel een beetje aandacht nodig. De harten zijn geen probleem, de oude verflagen zijn bijna allemaal verwijderd en daarna kunnen ze in de primer. Deze komen trouwens weer terug in de goudkleur. Ik zit alleen even met de randen, ik heb nog nooit dergelijke velgen gepolijst namelijk.

Een paar plaatjes bij het praatje :

img2479cs.webp

img2467v.webp

De velgranden na een sopje :

img2501z.webp

img2502jl.webp

Na een testje bleek dat ze voorzien waren van een laagje vernis, dus ook hier even met de verfafbijt op (nu net 2 velgen klaar). Dan is dit het voorlopige resultaat :

img2536g.webp

img2537gh.webp

jaja, jullie lezen het goed : 13 inch :lol

Nu is dus mijn vraag : moet ik deze velgen nog schuren voordat ik over kan gaan op het polijsten ? Zo ja, vanaf welke korrel dan (zeker niet onder de 600 toch ?)? De velgranden hebben verder geen schade, is dus puur voor het weer "opblinken".

Die zijn aardig gecorrodeerd...Persoonlijk denk ik dat je redelijk grof zult moeten gaan om alles eruit te schuren,maar daar kom je maar op één manier achter en dat is het te proberen....

Bedankt voor de reacties !

Ik was er zelf ook al bang voor dat ik zou moeten gaan schuren, blijft toch een "heftige" stap bij dergelijke velgen. Bedankt voor de link SLK (en ook voor het compliment), inderdaad een bevestiging dat ik aan het schuren zal moeten gaan. Zal hier nog wel een aantal updates geven, ondertussen staan er 3 harten in de primer. Aanstaande zaterdag om de verf voor de harten en dan gelijk wat testen qua polijsten (dus voor die tijd ook nog "even" een paar velgen schuren).

Uiteindelijk besloten om zelfs te gaan polijsten. Voldoende huiswerk gedaan online en diverse spullen in huis gehaald en aan het testen geweest. Je moet ergens beginnen, dus eerst met polijsten en vervolgens steeds een stapje zwaarder qua bewerking (/schuurpapier).

Eerst de "binnenkant" alleen polijsten, gaf een goed resultaat (het zwarte is restmateriaal van het polijsten) :

gottialleenpolijsten.webp

Vervolgens de buitenste rand alleen polijsten, was toch nog veel zichtbaar. Let wel : met een andere positie / flits viel het niet zo op.

gottialleenpolijsten1.webp

Toen wat testwerk met schuren en bleek dat wij toch echt met korrel 600 zouden moeten beginnen en dat dan de "lijntjes" dus ook allemaal teruggeschuurd moeten worden....

gottitest1.webp

Natuurlijk ook even een stukje van de rand getest (korrel 600 / 1000 / 2000 geschuurd en gepolijst met 2 verschillende compounds)

gottischurenenpolijsten.webp

gottischurenenpolijsten.webp

Je ziet hier nog wel vaag de corrosie in terug, maar dat is alleen met je snufferd bovenop de velgen. Als ze gemonteerd zullen zitten valt dit eigenlijk niet op. Nadeeltje is dus dat dit op alle velgen (volledig dus !) moet gebeuren, dus er is nog genoeg te schuren.

In de tussentijd veel geschuurd en afgelopen weekend aan het polijsten geweest aan de Gotti randen

gotti2o.webp

gotti1.webp

Daarnaast samen met mijn broer ook eens met zijn AT velgen bezig geweest:

Voor het polijsten / opknappen zagen ze er zo uit :

atwimoudvsnieuw2.webp

Na het schoonmaken / spuiten / polijsten :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

atwim1.webp

Een mooie "voor en na" foto :

atwimoudvsnieuw.webp

Valt veel mooi resultaat mee te behalen! ziet er al goed uit, natuurlijk zijn Gotti's ook wel erg dikke wielen.
Beetje oldskool look, heerlijk!

Mis is het leuk om eens op de facebook-pagina van Puc Polish te kijken:
https://www.facebook.com/pucpolish?fref=ts

Ziet er niet slecht uit, maar zoor het beste resultaat en ook om het makkeliker bij te houden zou je die laatste putjes van de corrosie eruit moeten schuren......

Vraagje, hoeveel (velletjes) schuurpapier heb je ongeveer nodig per korrel?
Ik wil er bestellen maar moet ongeveer weten hoeveel :weetniet

Alvast bedankt :-)^

Dát zijn de echte winterklussen voor de detailert. Met een hoop geduld en een beetje lef kom je een eind zie je wel.
Mooi resultaat.

Iedereen bedankt voor de tips / reacties !

Ondertussen zijn beide setjes klaar, is inderdaad veel tijd in gaan zitten maar het resultaat is er (mijns inziens) dan ook wel naar :)

AT velg voor en na het polijsten :

20130322211625.webp

AT velgen klaar :

20130322225042.webp

Onder de AT van Wim :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

wim5.webp

wim4.webp

De Gotti's tussendoor :

20130323152313.webp

Gemonteerd onder mijn AT :

jacob1b.webp