Ik heb onlangs een "nieuw" setje velgen gekocht, ze hebben wel een beetje aandacht nodig. De harten zijn geen probleem, de oude verflagen zijn bijna allemaal verwijderd en daarna kunnen ze in de primer. Deze komen trouwens weer terug in de goudkleur. Ik zit alleen even met de randen, ik heb nog nooit dergelijke velgen gepolijst namelijk.
Een paar plaatjes bij het praatje :
De velgranden na een sopje :
Na een testje bleek dat ze voorzien waren van een laagje vernis, dus ook hier even met de verfafbijt op (nu net 2 velgen klaar). Dan is dit het voorlopige resultaat :
jaja, jullie lezen het goed : 13 inch
Nu is dus mijn vraag : moet ik deze velgen nog schuren voordat ik over kan gaan op het polijsten ? Zo ja, vanaf welke korrel dan (zeker niet onder de 600 toch ?)? De velgranden hebben verder geen schade, is dus puur voor het weer "opblinken".
Een paar plaatjes bij het praatje :
De velgranden na een sopje :
Na een testje bleek dat ze voorzien waren van een laagje vernis, dus ook hier even met de verfafbijt op (nu net 2 velgen klaar). Dan is dit het voorlopige resultaat :
jaja, jullie lezen het goed : 13 inch
Nu is dus mijn vraag : moet ik deze velgen nog schuren voordat ik over kan gaan op het polijsten ? Zo ja, vanaf welke korrel dan (zeker niet onder de 600 toch ?)? De velgranden hebben verder geen schade, is dus puur voor het weer "opblinken".