• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag hulp bij keuze aankoop producten?

stimpy68 zei:
Autoglym Super Resin Polish is een zogenaamd All In One product, een cleaner, glaze en wax/sealant in 1. Er staat een review van op het forum...
Zal wel aan mij liggen maar vind die review niet, ook niet met "zoeken". :schaam

-------------------------

Kurt88238 zei:
...Goede all in one produkten zijn bvb Poorboy's polish with carnuba , poorboy's polish with carnuba blue ( specifiek voor donkerkleurige auto's ) , poorboy's polish with sealant.
Dus er zijn er toch nog all in one producten zoals Autoglym Super Resin Polish. :eyes

----------------------

mk-us zei:
En nu .... de shop + forum doorsnuffelen met de aangegeven info om zelf verder te zoeken :)
Dat doe ik ook. Ben al meer dan een uur achter die review aan t zoeken. En tijdens dat zoeken blijf ik natuurlijk bij allerhande topics hangen :-d

Freddy zei:
Dus er zijn er toch nog all in one producten zoals Autoglym Super Resin Polish. :eyes

Ja, afgekort noemen we dat een AIO. Bovenop de polishes+nog iets van Poorboy's World ken ik er nog 2:

1) Autoglym SRP, Super Resin Polish.
Bevat een cleaner, milde polish (vooral fillers), glaze en sealant.

De sealant in deze AIO houdt het niet lang vol, ik heb gehoord hooguit een week of 2. Dus je bent bijna verplicht te toppen met een sealant of wax zonder cleaners (want met cleaners haal je de fillers in SRP weer weg). Denk aan Poorboy's EX sealant of Natty's wax of Collinite's 915 of 476 wax of Autoglym's Extra Gloss Protection sealant.

2) Car-Lack86 NSC, Nano Systematic Care.
Ook wel bekend als Klasse AIO. Dit is een cleaner, milde polish en sealant.

Het verschil tussen deze 2: de sealant van NSC heeft een hele goede reputatie en gaat wel erg lang mee, dus die hoef je niet te toppen. NSC heeft alleen geen fillers en geen glaze, waardoor SRP meer glans / corrigerend effect / mooiere look zal geven.

Voor beiden geldt dat een échte cleaner, zoals Mothers Wax Step 1 cleaner, een beter cleanende werking heeft.

GMToyota zei:
[MODEDIT] Gaarne niet onnodig quoten door het bericht hier direct boven te quoten Dank u![/MODEDIT]
:auw Heb in de review gelezen dat de SRP een fijne slijpkorrel bevat.
Mijn auto is iets meer dan een maand oud. Om dan al met een fijne slijpkorrel op de lak te zitten lijkt me geen goed idee denk ik.
Car-Lack86 NSC, Nano Systematic Care zijn ook een milde polish, zal dus ook een fijne slijpkorrel inzitten. Ook geen goed idee voor mijn nieuwe lak denk ik.

Niet druk maken om die slijpkorrel, het klinkt ernstig, maar dat is het niet, je haalt echt geen milimeters van je lak af, zeker niet met de hand. Als je het product met de hand gebruikt dan is het verwaarloosbaar. Een lak is tussen de 100 en 150 micron dik, met dit zou je hooguit een halve micron verwijderen....

Na al wat info van jullie en veel gelezen te hebben dacht ik misschien onderstaande producten te bestellen. Lijkt dit goed of zijn er producten die beter kunnen? Overbodige producten mag ook gezegd worden, want dit is al een aardig bedrag dat me dit zou kosten :| .
Ik dacht eraan om voorlopig mijn auto te wassen en daarna te waxen. Dus geen andere stappen zoals kleien,...
Zijn ook nog wel paar vragen tussendoor.

Voor de ruiten
Autoglym - De-Icer - 500ml
Voor de buitenkant ruiten + vogelpoep op auto Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Binnenzijde Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml
Voor aanbrengen spray and wipe op de ruiten Poorboys World - Microfiber Applicator
- Is een badstof applicator niet beter om iets aan te brengen op de ruiten?
Voor oppoetsen spray and wipe op ruiten, en de Fog Clear Anti Fog Gel op de binnenzijde Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
- Of moet ik voor het oppoetsen van de spray and wipe, en Fog Clear 2 verschillende doeken gebruiken?

Voor de velgen
Carclean.com - Daytona Speed Master Wheel Brush
Carclean.com - EZ Detail Mini Brush
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Voor het opbrengen van de wax op de velgen Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
Voor het oppoetsen van de wax op de velgen Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
- En welk doek moet men gebruiken voor de velgen te drogen? Er is deze Mothers Wax - Wheel & Jamb Drying Towel - 40,6x50,8cm
, maar ik betwijfel of zo een "velgen droogdoek" zo specialer is dan een gewoon droogdoek.

Voor wassen van de microvezeldoeken
Cobra - Micro-Restore Concentrate - 3780ml

Voor het wassen van de auto
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard - Grit Guard - Rood
Cobra - 'The Bone' Spons
Wolfgang - Auto Bathe - 3780ml
Weet nog niet goed welke van deze 2 wash mitts Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) of Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm

Voor het drogen van de auto
Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm

Voor het waxen van de auto
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
- Steekt deze nu boven de andere waxen of sealants uit? En is deze Easy On - Easy Off? Ik ga deze niet machinaal aanbrengen, dus hij zou goed met de hand moeten aan te brengen en op te poetsen zijn. Dat ik mij geen ongeluk schrob :o)

- Welke applicator voor het waxen?
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
of
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
of
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
- Welk van deze doeken voor het oppoetsen van de wax? Het zal wel met elk van deze doeken gaan, maar met de ene misschien wel beter dan met de andere. Degene die ervaring hebben met verschillende van deze doeken zullen hier wel op kunnen antwoorden denk ik.
Cobra - Miracle Towel - 40x60cm
Cobra - Super Plush Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel - 40x40cm
Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Mothers Wax - Polishing Cloth - 40,6x40,6cm
Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm

Voor insecten + teer
Poorboys World - Bug Squash - 473ml
Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel - 39x39cm

- Zijn er hier producten bij die je rubbers of kunststof wit doen uitslaan? Doet wax of sealant dit?

- Is een APC onmisbaar, dus iets dat ik ook zeker moet bestellen? Want zou zo niet direct weten waar ik dit voor kan gebruiken.

- Kan men met de autoshampoo het dashbord en interieur wat reinigen of moet men iets als dit Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml gebruiken? Mijn interieur zou er zo moeten blijven uitzien als nu, daarmee bedoel ik dat het niet moet gaan glanzen of matter uitzien dan het is.

- Wanneer of voor wat gebruikt men best een badstof applicator, een microfiber applicator en een foam applicator?

- Zijn er accessoires, zoals bv. iets van onderstaande dingen, of iets anders die ik best ook mee bestel? Ik heb nog geen ervaring met al die dingen hier, en het zou spijtig zijn dat ik iets vergeet te bestellen om mijn producten goed te kunnen gebruiken.
Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - groot
Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - klein
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling
Carclean.com - Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer
Poorboys World - Dispenser knijpfles - 250ml
Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml
Lake Country - Foam on a Stick
Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml

Ik zou het kleien en paint cleanen echt niet overslaan, als je veel geld gaat uitgeven kan dit niet ontbreken. Is als een Ferrari kopen op stalen velgen met wieldeksels.

Voor de ruiten : Autoglym - De-Icer - 500ml
Ok, maar of je dit werkelijk nodig hebt ?
Voor de buitenkant ruiten + vogelpoep op auto : Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Goede keuze !
Binnenzijde : Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml
Houd je ruiten gewoon goed ontvet en proper, voor mij heeft dit product nooit gewerkt.
Voor aanbrengen spray and wipe op de ruiten : Poorboys World - Microfiber Applicator
- Is een badstof applicator niet beter om iets aan te brengen op de ruiten?
Gebruik gewoon goede microvezel doeken, zowel voor het lakwerk als de ruiten. En de mint merkin kan je eventueel gebruiken voor de binnenkant. Werkt allebij goed, maar gebruik niet de mint merkin voor de lak

Voor de velgen

Koop eerst de Daytona, die kan zich er meestal wel tussen zetten, je kan de Ez mini nog altijd kopen, koop dan liever een extra washmitt voor de voorkant van de velgen.
Spray & Rinse werkt goed, maar eens de velgen goed proper zijn en beschermd zou je enkel nog een gewone shampoo nodig hebben.
De wheelsealant van poorboys is een goede keuze, de pads zijn ook goed en de doeken ook

- En welk doek moet men gebruiken voor de velgen te drogen?
Ik gebruik gewoon wat oudere microvezel doeken, anders koop je wat extra goedkope doeken.

Voor wassen van de microvezeldoeken: Cobra - Micro-Restore Concentrate
Goed

Voor het wassen van de auto
Ziet er goed uit, ik zou voor de Mothers mitt gaan.

Voor het drogen van de auto
Goed

Voor het waxen van de auto
De 845 is goed, maar houd je hoofd er bij. Breng niet te veel op en let op de tijd. Je eerste keer zou ik paneel per paneel werken.

- Welke applicator voor het waxen?
Ik zou voor de Concorso, Monello gaan.

- Welk van deze doeken voor het oppoetsen van de wax? Het zal wel met elk van deze doeken gaan, maar met de ene misschien wel beter dan met de andere. Degene die ervaring hebben met verschillende van deze doeken zullen hier wel op kunnen antwoorden denk ik.
Ze werken allemaal, maar de Deluxe mega towels van Poorboys zijn denk ik het beste om je collectie mee te beginnen. Beetje de beste all-rounder. Dan zou ik nog wat 530 towels kopen voor je quick-detailer, daar zijn deze ideaal voor, lekker zacht en dik.

Voor insecten + teer
Heb je werkelijk nu last van insecten?

- Zijn er hier producten bij die je rubbers of kunststof wit doen uitslaan? Doet wax of sealant dit?
Dit komt meestal van polijstmiddelen of goedkope polishes.

- Is een APC onmisbaar, dus iets dat ik ook zeker moet bestellen? Want zou zo niet direct weten waar ik dit voor kan gebruiken.
Onmisbaar, velgen, banden, wielkassen, interieur afvegen, kleine hoekjes, motorruimte, overal,...

- Kan men met de autoshampoo het dashbord en interieur wat reinigen of moet men iets als dit
Gewoon afvegen met wat verdunde APC.

- Wanneer of voor wat gebruikt men best een badstof applicator, een microfiber applicator en een foam applicator?
Badstof gebruik ik enkel bij het voeden van leer, microvezel voor interieur plastiek, foam voor de buitenkant (waxen).

- Zijn er accessoires, zoals bv. iets van onderstaande dingen, of iets anders die ik best ook mee bestel? Ik heb nog geen ervaring met al die dingen hier, en het zou spijtig zijn dat ik iets vergeet te bestellen om mijn producten goed te kunnen gebruiken.
De spraymaster+spray kop voor je APC.
Gewoon een keuken maatbeker voldoet meestal om je shampoo af te meten.

Steek de rest van je geld in goede en wat extra doeken, een klei-kit (Mothers, oid..), en een paint-cleaner (Iets als Lime Prime).

Zonder de prijzen er op na ta gaan ... godsvermogen !
Snap 1 ding niet helemaal: de ene keer zeg je wassen + waxen, dan kom je met een megalijst aan ;)

Ga eerst voor jezelf na wat je uit wilt geven qua bedrag, en pas je lijst er op aan. Je kan altijd stapje voor stapje verder uitbreiden !

Aangezien ik niet de rotste bent en je best wilt helpen met samenstellen:

* CC Fine Grade Clay Bar - 200gr
* PB Spray Wipe ( gedeelte gebruiken om 1:1 verdunnen voor te kleien )
* 2x emmer + gritguard
* Wolfgang autobath
* Meg washmitt
* Carrand droogdoek
* Pro Vision ( alle 3 >> retegoed )
* Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
* Daytona brush
* ValetPro / Bilberry Wheelcleaner
* PB Wheelsealant
* Collinite 845
* PB Fantastic Fur
* Sprayfles + sprayer
* PB Megaplush
* PB DMT ( kleur, pff )
* PB Trimrestorer
* Euro handpad rood
* Concorso pad
* CC applicatorpad
* PB Natural Look ( binnenkant auto + banden )

* Meerdere pads + doeken altijd raadzaam ( zal maar laten vallen, kan je mooi niet verder ;) )

Ennuh: zoveel mensen, zoveel wensen >>> een ander stelt een andere lijst samen !
Lees op gemakkie verder, en neem hetgeen je beste gevoel bij krijgt.

Rijd anders keer langs CC om daar samen met de vaklui een pakket samen te stellen
( leg je je geld op tafel: DIT wil / kan ik uitgeven, wat geef je mij hiervoor :) )

Ik zal mijn mening eens spuien , maar zoals mk-us al aanhaalde iedereen zal zo zijn eigen voorkeur hebben. De budget bendadering :

Exteriuer :
Wassen : Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml 16,99 euro ( ik gebruik hem zelf naar alle tevredenheid en met een fles van 1 liter doe je zeer lang )
Washandschoenen : bvb de Carclean.com Wool Wash Mitt 13,99 euro ( voor de bovenste panelen ) en bvb Cobra 'The Bone' Spons 9,98 euro ( voor de onderste panelen want machinaal wasbaar )
Drogen : Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm 13,99 euro
Waxen : Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml 17,49 euro
Aanbrengen wax : Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 2,75 euro

Interiuer :
Poorboys World Natural Look Dressing - 473ml 12,00 euro
Lake Country Badstof Applicator Rond - 100 % katoen - 10cm 1,49 euro

Velgen :
Carclean.com ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml 14,49 euro ( ziet er goed uit maar heb er geen ervaring mee )
Carclean.com Daytona Speed Master Wheel Brush 24,99 euro
Poorboys World Wheel Sealant - 235ml 18,99 euro
Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator 1,75 euro

Algemeen :
Poorboys World Spray and Wipe - 473ml 9,98 euro ( voor de ramen + vogelstront en eventueel kleien )
Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml 14,99 euro ( let wel op te verdunnen , mengverhoudingen staan hier op het forum )

Doeken :
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm ( 3 x ) 3 x 5,99 euro ( voor uitpoetsen wax , quick detailer )
Poorboys World Work Towel - 39x39cm (matgroen) ( 3 x ) 3 x 4,99 euro ( voor de velgen en het interieur )
Cobra Micro-Restore Concentrate - 946ml 16,49 euro ( voor het wassen van de doeken )

Wat betreft een spraykop bij sommigen producten van poorboy's krijg je een spraykop bijgeleverd , best eens navragen.

Ik denk dat ik niets ben vergeten en als ik in de vlugte eens eventjes op natel kom je op een 250 euro uit

Zoals al gezegd dit is mijn bescheiden mening en je kunt altijd eens aan de mensen van CC vragen wat zij zouden samenstellen

B.K. zei:
Ik zou het kleien en paint cleanen echt niet overslaan, als je veel geld gaat uitgeven kan dit niet ontbreken. Is als een Ferrari kopen op stalen velgen met wieldeksels.
Auto is nog nieuw, 5 weken. Zal dus nog niet nodig zijn. En nu is het er ook geen weer voor.
Voor de ruiten : Autoglym - De-Icer - 500ml
Ok, maar of je dit werkelijk nodig hebt ?
Ja. Heb dit nodig met dit vriesweer.
Binnenzijde : Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150mlHoud je ruiten gewoon goed ontvet en proper, voor mij heeft dit product nooit gewerkt.
Ontvetten met APC? Laat APC de rubbers wit uitslaan?
Ze werken allemaal, maar de Deluxe mega towels van Poorboys zijn denk ik het beste om je collectie mee te beginnen. Beetje de beste all-rounder. Dan zou ik nog wat 530 towels kopen voor je quick-detailer, daar zijn deze ideaal voor, lekker zacht en dik.
Bedoel je dat ik ook quick-detailer moet bestellen? Want die had ik nog niet voorzien.
Voor insecten + teer
Heb je werkelijk nu last van insecten?
Dient toch ook voor teer. En is tegen dat de beestjes er terug zijn. ,^^
Onmisbaar, velgen, banden, wielkassen, interieur afvegen, kleine hoekjes, motorruimte, overal,...
Begrijp ik niet goed. Velgen, banden, wielkassen worden met de shampoo gewassen. En de velgen ook nog eens met velgenreiniger als dit nodig is.
-----------------------------------
mk-us zei:
Zonder de prijzen er op na ta gaan ... godsvermogen !
Snap 1 ding niet helemaal: de ene keer zeg je wassen + waxen, dan kom je met een megalijst aan ;)
Is maar een lijst voor te wassen + waxen, buiten een kleinigheid zoals een de-icer. Dacht dat dit een minimum van benodigdheden is dat je voor dit nodig zou hebben.
Rijd anders keer langs CC om daar samen met de vaklui een pakket samen te stellen
Zal het eens bekijken, moet van België komen.
* 2x emmer + gritguard
* PB DMT ( kleur, pff )
* PB Trimrestorer
- Emmers van Grit Guard? Want Grit Guard past alleen goed in hun emmers zeker.
- Wat is PB DMT? Poor Boys ...
- De Trimrestorer is voor verkleurde zwarte kunststofdelen. Maar auto is nog nieuw, dus nog niet nodig. En deze zou ook een glans geven, en wil kunststof dat mat ziet ook mat laten blijven.
------------------------------------
Kurt88238 zei:
Velgen :
Carclean.com ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml 14,49 euro ( ziet er goed uit maar heb er geen ervaring mee )
Dacht ergens gelezen te hebben dat deze goed is en geen zuren zou bevatten. Dus misschien wel beter dan die van Poor Boys ja. Als deze geen zuren bevat zou deze dus ook de wax niet kunnen aantasten.
Doeken :
... ( voor uitpoetsen wax , quick detailer )
Voor het uitpoetsen moet je dan altijd quick detailer gebruiken? Dacht dat je gewoon moest poetsen tot de wazige schijn van de wax verdwenen is.

even een paar dingen..

een nieuwe auto, hoeft niet nieuw te zijn.
je weet nooit hoelang deze bijvoorbeeld in opslag heeft gestaan..

daarbij word deze in transport wax gezet, dit is bende, en word er afgewassen met heel agresieve meuk,
hierna mag hij een rondje door de wasbox of krasstraat.. toen me pa's auto nieuw werd afgeleverd, heb ik hem binnen een week ontdaan van alle wax troep die de dealer erop heeft gesmeerd.
toen heb ik ook meteen een stukje klei gepakt, en nog even getwijfeld, want indd, hij is toch nog nieuw??
nee dus, er kwam best nog wel wat rotzooi vanaf, de stap kleien, zou ik dus niet zomaar overslaan!!

daarbij is je auto gewassen door een dealer, die over het algemeen, aggresieve producten gebruikt, je trims zijn dus niet zo zwart als dat ze kunnen zijn!

daarbij kan je het ook op je banden gebruiken als tiregel, iets wat je nog mist op je lijstje, zonder schoon wiel, en zwarte band, geen complete detail (tenzij het winterbanden betreffen)

daarbij is het argument: geen weer voor, in mijn ogen een beetje vreemd, er is gerust wel ergens een binnenplekje te regelen!

de-icer.. nee, een dekentje op je voorruit scheelt geld, tijd, en vieze ramen!

apc heb je ECHT nodig, ook om bijvoorbeeld je banden te ontvetten, je trims te doen, je bekleding mee te reinigen..
ik was ook nooit overtuigd, tot ik een week voor kerst, maar een gallon meguiars apc had besteld.. ik gebruik het echt overal voor, tot het schoonmaken van het fornuis e.d. aan toe!! (en me schoonmoeder ook trouwens!)

een quickdetailer heb je niet perse nodig, dit is om je waxlaag te boosten na het wassen..
dit is een andere quick detailer als je gebruikt om te kleien..

bug squash voor de beestjes / teer / spetters die je niet 1 2 3 weg krijgt met wassen / als pre-wash.

grit guard's passen indd alleen in hun emmers.
pb dmt is de poorboys deluxe mega towel, een allround microfibre doek (en lekker zacht!)

valetpro bilberry is mijn go-to velgenreiniger, hij is niet aggresief, zal je velgen niet wit/dof maken, en reinigt goed, ruikt niet chemisch, maar lekker naar bessen, en 1:10 voor onderhoud goed te gebruiken (betekent dat je 10 liter velgenreiniger uit 1l verpakking hebt) op sterker vervuilde velgen is 1:5/1:6 aan te raden.
hij is goed voor de velg, maar zal WEL de wheelwax laag aantasten.

met doeken: (voor uitpoetsen wax, quick detailer)
word er bedoelt, dat je gewoon genoeg doeken moet hebben, 1 of 2 om de wax uit te poetsen, 2 om met eventueel een quick detailer (poorboys qd+ of meguiars ultimate quick detailer zijn dergelijke detailers) uit te poetsen.
1 droogdoek, 1 om de rest van de kiertjes / gaatjes te drogen.
2 reserve.

je zit zo aan de 10 doeken, en deze heb je gewoon nodig! laat je er 1 vallen? nieuwe pakken, en voordat je ZEKER ben dat hier geen rotzooi meer in zit, niet meer gebruiken (ja, ik heb zelf doeken om deze reden weg gegooid)

gewoon kleien, de mothers paint saving kit is alles dat je nodig hebt!

mk-us zei:
Ennuh: zoveel mensen, zoveel wensen >>> een ander stelt een andere lijst samen !
Lees op gemakkie verder, en neem hetgeen je beste gevoel bij krijgt.

kijk! dit vind ik dus een hele goede!:-)^
er zijn inderdaad veel mensen, en iedereen heeft zijn eigen handigheidje,
ieder zal dus zijn eigen product aanprijzen, of dit nou wax is, of klei, of een shampoo!

klein voorbeeldje: ik ben persoonlijk helemaal weg van de klei uit de mother's kit, lekker zacht! perfect.
sommige mensen vinden hem TE zacht, gaan er doorheen met de fingers o i d.

klein stukje, het product leren kennen/ermee leren te werken, niemand is van dag 1 op dag 2 de master detailer geworden

mk-us zei:
( leg je je geld op tafel: DIT wil / kan ik uitgeven, wat geef je mij hiervoor :) )

vergeet je geweer niet mee te nemen..8-o :lol

Geloof me je kan de duurste producten kopen, als je voorbereiding sh*t is zijn ze helemaal niets waard. Die wax smeren op een niet-voorbereid lakwerk is tijd weggooien want het gaat zo goed als niet hechten.
Wil je waarde voor je geld hebben koop dan ook een paint-cleaner en kleikit, dan kan je wagen nog 5 weken zijn.

APC reinigt en doet je rubber niet wit uitslaan

Spray & Wipe is je quick-detailer, goed voor ramen en lakwerk, die had je toch al voorzien...?

APC kan ook gebruikt worden als velgenreiniger en is minder agressief, meestal werkt shampoo goed genoeg, maar voor banden te ontvetten heb je echt wel iets anders als shampoo nodig. + dat je APC voor zoveel meer kan gebruiken.