Na al wat info van jullie en veel gelezen te hebben dacht ik misschien onderstaande producten te bestellen. Lijkt dit goed of zijn er producten die beter kunnen? Overbodige producten mag ook gezegd worden, want dit is al een aardig bedrag dat me dit zou kosten :| .
Ik dacht eraan om voorlopig mijn auto te wassen en daarna te waxen. Dus geen andere stappen zoals kleien,...
Zijn ook nog wel paar vragen tussendoor.
Voor de ruiten
Autoglym - De-Icer - 500ml
Voor de buitenkant ruiten + vogelpoep op auto Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Binnenzijde Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml
Voor aanbrengen spray and wipe op de ruiten Poorboys World - Microfiber Applicator
- Is een badstof applicator niet beter om iets aan te brengen op de ruiten?
Voor oppoetsen spray and wipe op ruiten, en de Fog Clear Anti Fog Gel op de binnenzijde Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
- Of moet ik voor het oppoetsen van de spray and wipe, en Fog Clear 2 verschillende doeken gebruiken?
Voor de velgen
Carclean.com - Daytona Speed Master Wheel Brush
Carclean.com - EZ Detail Mini Brush
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Voor het opbrengen van de wax op de velgen Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
Voor het oppoetsen van de wax op de velgen Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
- En welk doek moet men gebruiken voor de velgen te drogen? Er is deze Mothers Wax - Wheel & Jamb Drying Towel - 40,6x50,8cm
, maar ik betwijfel of zo een "velgen droogdoek" zo specialer is dan een gewoon droogdoek.
Voor wassen van de microvezeldoeken
Cobra - Micro-Restore Concentrate - 3780ml
Voor het wassen van de auto
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard - Grit Guard - Rood
Cobra - 'The Bone' Spons
Wolfgang - Auto Bathe - 3780ml
Weet nog niet goed welke van deze 2 wash mitts Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) of Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Voor het drogen van de auto
Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
Voor het waxen van de auto
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
- Steekt deze nu boven de andere waxen of sealants uit? En is deze Easy On - Easy Off? Ik ga deze niet machinaal aanbrengen, dus hij zou goed met de hand moeten aan te brengen en op te poetsen zijn. Dat ik mij geen ongeluk schrob
)
- Welke applicator voor het waxen?
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
of
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
of
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
- Welk van deze doeken voor het oppoetsen van de wax? Het zal wel met elk van deze doeken gaan, maar met de ene misschien wel beter dan met de andere. Degene die ervaring hebben met verschillende van deze doeken zullen hier wel op kunnen antwoorden denk ik.
Cobra - Miracle Towel - 40x60cm
Cobra - Super Plush Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel - 40x40cm
Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Mothers Wax - Polishing Cloth - 40,6x40,6cm
Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
Voor insecten + teer
Poorboys World - Bug Squash - 473ml
Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel - 39x39cm
- Zijn er hier producten bij die je rubbers of kunststof wit doen uitslaan? Doet wax of sealant dit?
- Is een APC onmisbaar, dus iets dat ik ook zeker moet bestellen? Want zou zo niet direct weten waar ik dit voor kan gebruiken.
- Kan men met de autoshampoo het dashbord en interieur wat reinigen of moet men iets als dit Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml gebruiken? Mijn interieur zou er zo moeten blijven uitzien als nu, daarmee bedoel ik dat het niet moet gaan glanzen of matter uitzien dan het is.
- Wanneer of voor wat gebruikt men best een badstof applicator, een microfiber applicator en een foam applicator?
- Zijn er accessoires, zoals bv. iets van onderstaande dingen, of iets anders die ik best ook mee bestel? Ik heb nog geen ervaring met al die dingen hier, en het zou spijtig zijn dat ik iets vergeet te bestellen om mijn producten goed te kunnen gebruiken.
Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - groot
Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - klein
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling
Carclean.com - Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer
Poorboys World - Dispenser knijpfles - 250ml
Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml
Lake Country - Foam on a Stick
Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml