• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groen: White Diamond of BlackLight

JaapP

Detailing rookie
14 jun 2011
29
0
Ik heb de keuze uit 'Poorboys World' White Diamond of de 'Chemical Guys' variant van BlackHole: BlackLight, omdat ik van beiden een fles heb staan.

Welke gebruik ik het best voor deze kleur:

Volkswagen Selvasgroen ( LA6D ).
De lak is een unilak, op de eerste foto sterk verkrijt en zonder enige bescherming.

normal_Selvas_Groen.webp

Op de volgende foto is deze zelfde motorkap, nu gepolijst, met White Diamond, en daarna met Collinite 845 afgewerkt.

normal_Selvas_Groen2.webp

Zoals je ziet: De kleur is behoorlijk opgekomen. Maar het groen: Is het nou 'licht gekleurd' of had ik beter voor BlackLight kunnen kiezen?

Ik twijfel, omdat ik nu motorkap ( 1 avond werk ) en het dak ( en nog 1 avond werk ) klaar heb, maar het resultaat nog niet zo overweldigend vind, qua glans, en omdat de kleur een stuk donkerder is geworden dan verwacht. Of ga ik met de BlackLight de kleur nog donkerder en daarmee minder 'fel' maken?

Dit is nou zo'n geval waarbij ik ook zou twijfelen.
Het kan natuurlijk geen kwaad om eens te bekijken hoe de BlackLight het hierop doet.
Heb hier zelf ook al verschillende reviews over gelezen, maar nog steeds niet aangeschaft. Ik denk dat ook de Blacklight een mooi resultaat geeft en het eindresultaat misschien nog wel een diepere, natte glans zou geven.
Stel dat je het gaat proberen is het misschien wel leuk om hier ook je bevinden te posten.

Probeer eens een halve motorkap met de blackhole en een wax/ sealant en de andere helft met 2x blacklight eventueel met V7 getopt.
Kijk of je verschillen ziet................

Denk het haast niet, glans komt toch van al het voorwerk (polijsten)

Blacklight werkt wel heel makkelijk, vindt het een fijn product.

Okay.. zo te horen gaat de voorkeur uit naar BlackLight.
Ik wil het wel eens gaan testen, of het groen mooier wordt.

Op de liggende delen spreekt het toch 't meest, maar die zijn nu net volledig behandeld?

Dus: Hoe ga nu ik het beste te werk?
Dak en motorkap zijn fris gepolijst, met WhiteDiamond behandeld en vervolgens met Collinite afwerkt.

Moet ik de opgebouwde waslaag nu eerst afbreken (Ik heb poorboys APC+D staan: is dat voldoende?) of ga ik er gewoon, zonder afbreken van de Collinite, rucksichtloss overheen met 1 a 2 lagen BlackLight en finishen met Collinite?

Wat je al gedaan hebt, zou ik lekker laten zitten.
Zie je verschil (ik verwacht eigenlijk niet dat dat gebeurt) dan kun je dat alsnog opnieuw doen.

Je hebt alles al behandeld / gedaan. Lekker laten zitten nu en de volgende keer de andere proberen. Verwacht geen enorme verschillen, het zijn echt minimale kleuroptimalisaties die je en net iets andere uitstraling geven.

Okay,
Maar de kofferklep en de zijkanten van de auto moeten nog ( schermen & deuren )..
Die doe ik dan (voor de zekerheid, ter voorkoming van verschillen in glans/kleur) beter met White Diamond.

Overigens: Het was nogal laat gisteravond: De Collinite niet helemaaal goed uitgepoetst geloof ik?
(ik doe het polijsten machinaal, maar het waxen doe ik nog steeds liefst met de hand).

Niet helemaal on-topic, maar deze beading wilde ik jullie niet onthouden :)

Wat je ziet: Dauw, in microscopisch kleine druppeltjes, en een paar druppels water uit een boom.

Uitpoetsen_is_ook_belangrijk.webp

Collinite: Super spul.. maar daar gebruik je eigenlijk altíjd te veel van... Ik ben altijd weer verbaast hoeveel je kunt doen met zo'n klein beetje.