• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groene vlekken op cabrio dak

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Vandaag zijn we bezig geweest met een Astra G cabrio. Op dit dak zit een vinyl dak waarin wat rare vlekken zitten.

Het dak is eerst gewassen met gewone autoshampoo, afgespoeld en vervolgens met de cleaner van raggtop behandeld.
Na de behandeling is het dak goed nagespoeld en hebben we de vlekken volgens voorschrift nog een keer ingesparyed om ze na 10 minuten weer af te spoelen.

Helaas blijven de vlekken nog steeds zichtbaar, we hebben op een klein stukje ook al APC+ 1:3 geprobeerd maar ook dat helpt niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe dit eventueel aan te pakken is ?
Zelf denken we aan mos of wellicht het weer ?

mij lijkt het ook mos te zijn zoals in cabrio dak nat geopend en weggeborgen. Geen idee hoe je dat er weer uitkrijgt :(

- Groene Biotex, volle eetlepel en de rest met water aanvullen
- 5 minuutjes laten inwerken ( eventueel spraytje erbij hier en daar )
- geheel afspoelen met lauw/warm water

* Witte reus, volle eetlepel en de rest met water aanvullen
* 5 minuutjes laten inwerken
* geheel afspoelen met lauw/warm water

Biotex heeft iets van enzymen wat vogelpoep en ook algen ( dus die groene bende ) afbreken
Witte reus heeft weer enzymen die met zuurstof in actie komen, deze pakken bv teer en andere onnatuurlijke bende aan

Wellicht is alleen biotex al afdoende

Ooit zoiets eerder gelezen en wat ik er van begrepen heb is dat men vaker met deze actie erg goed uit de bus komt
( in hele erge gevallen zelfs de gehele auto er mee te doen, maar dat zit heel ver weg in m'n kop verstopt en ben hierin wat extra voorzichig dus dat op eigen risico )

Ossegal wil ook wel eens helpen bij weerplekken. Extractor wil prima weet ik nu uit ervaring. (A4 cabrio)

Ossegal ja en nee:
- ja: omdat het goed als vlekverwijdereraar kan werken
- nee: omdat ik uit ervaring weer dat je er ook weer nare vlekken van kan overhouden waar je niet vrolijk van wordt ( testspot op ieniemienieplekje zeer zeker aangeraden ! )

mk-us zei:
- Groene Biotex, volle eetlepel en de rest met water aanvullen
- 5 minuutjes laten inwerken ( eventueel spraytje erbij hier en daar )
- geheel afspoelen met lauw/warm water

* Witte reus, volle eetlepel en de rest met water aanvullen
* 5 minuutjes laten inwerken
* geheel afspoelen met lauw/warm water
[/qoute]

Hoe breng ik dit aan ? Is het een volle eetlepel op 500ml, op een liter of in een extractor tank ?

Die biotex ga ik straks direct proberen !

Voor de Biotex de verhouding voor zware vervuiling aanhouden, staat op het doosje
Omrekenen van de wasmachine inhoud naar een liter bijvoorbeeld
Edit; eetlepel per liter :cool

Als ik het zo zie is de vezel al aangetast, mogelijk is er een deel katoen of natuurlijk materiaal
De vezel zelf zal je niet kunnen herstellen, dan komt het meer op het herstellen van de kleur aan.

Overigens is het met zekerheid geen vinyl ;)

Succes

@Arjan: stond wel spraytje er bij gemeld, maar vergat te mekden dat het dus idd in een spraybotle diende gegoten worden, sorry

Vanmorgen zowel de biotex als de witte reus geprobeerd maar de vlekken blijven zichtbaar. achterop heb ik zelf met APC100% geprobeerd maar ook dat biedt geen resultaat.

Denk dat de eigenaar er maar mee moet leren leven...