• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote misterie vlekken, wie herkent het?

zwaagmw

Detailing trainee
7 nov 2012
27
32
48
Antwerpen
Raar probleem en ik zal het kort proberen te houden.

Vriendin belt met in paniek zondag op over vlekken op het motorkap. Ik vraag haar foto's te maken, want ze woont een paar uur van me vandaan.

Zaterdag doet ze nog de boodschappen en waren de vlekken niet aanwezig. Zondag wast haar kerel de auto en komt daarna binnen bij haar de vlekken melden. Daarna belde ze mij.

8286104069_9c343b5c51.jpg


8287159644_96a94d2b69.jpg


8286104805_8717d6372e.jpg


Deze vlekken zijn dus na het wassen met een emmertje doorsnee autoshampoo en een spons (zoals de simpele ziel zijn auto wast)

Als de vlekken nat zijn, zie je ze bijna niet. Pas als de motorkap droog is, komen de vale witte vlekken boven.

Wat kan dit nu zijn?

Vlekken zijn aan passagierskant en de auto stond zaterdag op zondag op straat tegen de stoep geparkeerd.
(zelfs een ijverige buurman die zout strooit om zijn stoep schoon te houden, en daarmee een hoek van de citroen meepakt, kan dit toch niet veroorzaken na één nachtje intrekken op de lak? Auto is nog maar 2jaar oud, de lak moet wel iets kunnen hebben)

Ze heeft al geprobeerd het eraf te boenen met een nieuwe sopje, maar het lijkt ingevreten. Echter van de koplamp kon ze het iets afkrabben met haar nagel, wat weer suggereert dat het niet ingevreten maar 'erop' ligt. En als het nat is, zie je het niet enkel na het opdrogen. Vreemd...............
 
Ik vind/denk dat het iets wegheeft van gedroogd strooizout... Ik heb + - dezelfde plekken op mijn schoenen die ik er niet meer uitkrijg... Gokje he !

Grtz
 
Als het "op" de koplamp blijft liggen is er zeker hoop
Eitje zou kunnen, maar dat was je er met warm sop wel af
Ik zie twee zone's ... misschien tijdens het rijden iets geraakt

Ooit had Tim zoiets op de R8, van een aansteker of zo
Mij staat bij dat dat ook na polijsten weer weg was
Als je denkt dat het natuurlijk is (dood beest of zo) kan je ook MicroRestore gebruiken
 
Eitje was je er niet zomaar vanaf met lauw water, zeker niet als het een tijdje erop heeft gezeten, het kan echt invreten in de lak.
Of dat hier het geval is weet ik niet.
 
Het zijn ook vooral de ronde afdrukken die mij er doen aan denken. Wat je kan doen, is wassen/kleien/polijsten, dan moet het normaal wel weg zijn.
 
Toevallig in een parkeergarage gestaan?
Lijkt mij erop dat hier cementwater op hee gedruppeld, verleden jaar een klant hier gehad met zo goed als het zelfde op de motorkap.
Motorkap roterend gepolijst en het was weg.
 
Het lijkt alsof er ook iets zit thv het Citroën-teken , maar dan in mindere mate ? Moet dan wel een erg grote lek geweest zijn in die ondergrondse garage (als het daardoor komt)

Toch niet te dicht achter een strooiwagen gereden ? Soms is dat zout (of zelfs pekel) nat en dan durft dit wel een plakken :weetniet

Misschien nogmaals goed wassen met de achterzijde van een washandschoen (1tje waar een stukje insectenspons opzit)