• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

grote stappen snel thuis (verkoop auto's)

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Ik kreeg gister de vraag van iemand uit mijn straat of ik een product wist om auto's zo snel mogelijk er goed uit te laten zien. Het maakte niet uit of dit laagje 2 weken bleef zitten enz.
Ik zat zelf te denken aan de super resin polish. Maar heeft iemand nog andere ideeën / ervaringen?
Het gaat er gewoon om dat een auto snel verkocht kan worden.
 
Smart All-In-One
Poorboy's Polish met sealant/carnauba
Deze laatste is mooi als sample set te koop!
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit_4__Polish_Wax_PWKIT4_101693
 
WD40 en bij verkoop een busje erbi geven
Als een verkoper zo bewust tijdelijk resultaat nastreeft is het bijna oplichting
Dat soort types geef ik geen advies, zeker niet op dat soort "vragen"
 
De vraag /stelling is ook wel kort neergezet. Het gaat vaak om vrijwel nieuwe auto's. Max 4 jaar oud. Lak ziet er dus over het algemeen goed uit. Vooraf word wel de lak gecontroleerd dmv kleien/ evt polijsten met 3m. Maar om net even dat beetje extra glans te geven wilde deze meneer nog een product erbij hebben.
 
RedCat;344275 zei:
WD40 en bij verkoop een busje erbi geven
Als een verkoper zo bewust tijdelijk resultaat nastreeft is het bijna oplichting
Dat soort types geef ik geen advies, zeker niet op dat soort "vragen"

Precies... en mensen zeuren wel als de auto die ze kopen (bij een dealer) na 3 keer wassen volop onder de swirls en hologrammen zit
 
Over SRP lees ik veel goeds m.b.t. de verhullende capaciteiten, dit zou in deze situatie wellicht goed van toepassing kunnen zijn. Je zou ook kunnen denken aan een all-in-one product zoals Inge noemt Auto Finesse Triple of Dodo Juice Need for Speed. Dergelijke producten zullen vast langer dan twee weken blijven. De twee weken is vast om aan te geven dat een lange standtijd niet de voorkeur geniet ;) Als je toch al wast, kleit en polijst kun je het evengoed afmaken met een mooie wax. Tenzij het budget daar niet toe reikt, dan zou ik gaan voor een all-in-one.
 
het is de combinatie budget en tijd. Wanneer een auto niet gepolijst hoeft te worden omdat deze er voor de verkoop goed uit ziet dan... Tegenwoordig hebben de auto's in de showroom ook swirls dus...
Ik denk dat ik een antwoord heb :) Dan kan hij uitmaken hoe of wat hij ermee wilt doen :)
 
smartwax heeft een lichte cleaner en polijst werking maar bovenal een wax incl. mooie glans.
voor het mooiste resultaat met de machine aanbrengen.
 
Heb toevallig gisteren in twee uurtjes mijn hele X3 goed gewassen (alle sponningen en ook de velgen) en in de blackhole met Reload gezet; mooi resultaat. Verse APK, straks de binnenkant schoonmaken, foto's en Marktplaats.
 
Binnenkort Passat uit 2002, en sindsdien altijd door de carwash gehaald, die de verkoop in gaat. Tijd is schaars momenteel, en het weer werkt ook niet erg mee.

Stappenplan zal dan ook eerder summier zijn:
Foamen/wassen
Polijsten (waar nodig)
Blackhole glaze
Natty's wax
Trips in Revive
Banden met Autoglym Instant Tyre Dressing
Interieur stofzuigen en Poorboys Natural Look

En dan op Autoscout, 2dehands.be,...
 
Sommige mensen hier denken veel te moeilijk.

Hoe komt een groot gedeelte van de mensen hier terecht?
Heel goed, ze hebben een auto gekocht en zag er bij aflevering uit als "nieuw". 3x gewassen en alle ellende komt bovendrijven.
Men gaat googlen en komt hier terecht.

Maar nu de bron van alle ellende, de geduchte vijand van iedere detailer de poetser[:diablo]
Deze staat klaar met met zijn fles carteq kuch kuch :-& (nooit verwacht dat ik die naam nog uit mn strot zou krijgen) om de auto's dicht te plempen en te voorzien van een overheerlijke en letterlijk vette showroom glans waar men zo gek op is. :party:

Ik denk in dit geval misschien nog te veel als een verkoper en het is allemaal met een sarcastische ondertoon bedoeld. :ja
Maar sommigen ( nogmaals met alle respect) staan zich dusdag uit te leven op een auto al daar niet met zwaar tijdgebrek,wat uiteindelijk zonde is van de moeite want de volgende eigenaar of eigenares trekt de auto zonder schaamte door de krastraat. of gaat even lekker in de wasbox aan de gang met zo'n mooie borstel. Zonde van al je harde werk als je het mij vraagt.

Mijn devies bij "normale" auto's, gewoon de boel dichtsmeren met een AIOtje. Scheelt een hoop tijd. De meeste autobezitters/kopers zijn het toch niet waard
 
Grotendeels met H@RM eens, de echte autoliefhebber (althans liefhebbers van een goed beschermd lak) zullen bij aanschaf al aangeven dat er niet met de vingertjes aangezeten moet worden bij de aflevering .... dat doen we toch liever zelf niet waar? :p
 
H@RM;344642 zei:
Maar sommigen ( nogmaals met alle respect) staan zich dusdag uit te leven op een auto al daar niet met zwaar tijdgebrek,wat uiteindelijk zonde is van de moeite want de volgende eigenaar of eigenares trekt de auto zonder schaamte door de krastraat. of gaat even lekker in de wasbox aan de gang met zo'n mooie borstel. Zonde van al je harde werk als je het mij vraagt.
en dat is precies de reden waarom ik in 95% van de gevallen bedank voor de eer als men mij vraagt of ik hun auto wel "even" wil "poetsen"....
 
We zullen een zelfhulpgroep oprichten : we zijn immers freaks :D.

Een nette, glanzende auto verkoopt immers (een stukje) beter dan een matte. En we krijgen het idd moeilijk over ons hart om dit via een shortcut te doen.