• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[GroupBuy] Liter flessen IPA - Bestellen (pag 5 voor afnameopties checken!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
controleren + betalen:
De Groupbuy loopt nu al eventjes en we hebben het aantal behaald wat we wouden! (en zelfs MEER!)
Nu gaan we dan ook alles controleren, betalen en bestellen! Dus dan zou het nu wel snel gaan als het aan ons ligt!

Graag ook je gegevens in de mail vermelden als het verzonden moet worden!!!!

als je jou bestelling gecontroleerd hebt STUUR DAN EEN EMAIL naar:
denniswiebering [at] gmail.com
of
binjoachim [at] solcon.nl


Als je bestelling er niet tussen staat doe dan ook even een emailtje en dan zet ik je er ook nog even tussen!
Bestelling aanpassen is nog steeds mogelijk, een nieuwe bestelling plaatsen is OOK nog mogelijk, tot het moment dat we gaan bestellen!!

Hier staat de sheet met bestellingen!
Check het een Mail ons!


https://spreadsheets.google.com/pub?key=0An7JpJV_vwwSdFhoYk5CSmdLdGZlRDVaeGZtNlM2c2c&hl=en&single=true&gid=0&output=html




Klein prijsaanpassing...
prijs is nu 5.50 Per Liter! :party:








Groupsbuy IPA
Hello!

In overleg met Bin is besloten om een groupbuy op te zetten voor jullie als leden voor dit forum. Zelf detailen we met regelmaat een auto,
maar eigenlijk gebruikten we nooit een IPA-wipedown als we klaar waren met polijsten.
We wassen de auto altijd even snel.

Omdat we van mensen horen dat ze IPA gebruiken om de vet- en olierestanten van de lak te verwijderen hebben we besloten om eens wat IPA te proberen. Beide zijn we gek op aanbiedingen en daarom hebben we besloten om deze
groupbuy op te zetten.
Op deze manier kan iedereen op een voordelige manier kennismaken met IPA
en door een grotere afnamehoeveelheid kunnen we wat korting bedingen.


Wat komt er in de Groupbuy?
- 1 liter flessen met 99.9% pure IPA
Afhankelijk van hoe het verloopt met de interesse geldt misschien een
maximale afname hoeveelheid per persoon i.v.m. de veiligheid en maximaal
pakketgewicht.



De mogelijkheid is om af te halen of je bestelling toe te laten zenden. De verzendkosten bedragen €5,00 (via DHL)
Isopropanol.jpg



Wat is IPA?
2-propanol (isopropanol of isopropylalcohol, IPA) is een secundaire alcohol die voor reiniging en ontsmetting wordt gebruikt.
oor het snelle verdampen en het goede oplossen van vettigheid heeft het een breed scala aan toepassingen. Het wordt industrieel geproduceerd door de additie van water aan propeen.
Dit verloopt volgens CH2=CH-CH3 + H2O → CH3-CHOH-CH3.

Toepassingsvoorbeelden zijn:
- Als ontsmettingsmiddel in de gezondheidszorg.
- Een veelgebruikt huishoudelijk oplosmiddel, bijvoorbeeld voor het schoonmaken van brillenglazen.
- Reiniging van drukvlakken in de grafische industrie.
- Reinigen van Silicium Wafer in de IC (chip) industrie
Bron : Wikipedia


In het kort
- Reinigen van computer onderdelen
- Ontsmetten
- Het reinigen van autolak!
- Het reinigen van glas
- Ijs verwijderen (er komt winter aan!) bijv. d.m.v. een sprayfles


De IPA is voor 99.9% puur.
IPA zit in flessen van 1 liter. De mogelijkheid was om in vaatjes van 25 liter te krijgen, maar dan moeten we overal lege flessen vandaan halen en alles overgieten (je flutst er altijd weer naast). Dat kost allemaal veel tijd.


Wat kost dat dan wel niet?
De kosten van een fles IPA zullen 6,50 euro worden een mooie prijs als je bedenkt dat Labstuff hier 2 euro MEER voor vraagt + 1,75 euro extra
verzendkosten hanteert!

Opmerkingen
Als transporteur is gekozen voor DHL. Dit is de voordeligste manier van verzenden. Bin heeft hier goede ervaringen mee. Soms komt het voor dat de bezorging langzamer is.
DHL hanteert een bezorgtijd van 2 a 3 dagen. Als er een weekend tussen zit ben je al snel een kleine week verder. Op
zaterdag worden er geen pakketten bezorgt. Voor het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint moeten we 15 minuten rijden met
de auto.

Mochten jullie toch liever TNT hebben (levering binnen 24 uur en ook op zaterdag) laat dat dan weten. De bezorgkosten van TNT zijn €6,75. We
kiezen uiteindelijk voor 1 leverancier!


Graag bestellingen MAILEN naar:
denniswiebering@gmail.com
of hier in dit topic neerzetten
 
Ik heb (helaas) op 30 september al 2 liter bij Labstuff besteld. Ik heb ze overigens nog steeds niet mogen ontvangen]-0
 
Je kan dan annuleren, als het je te lang duurt. Zelf weten hoor, maar als je al 3 weken bijna moet wachten op een paar flesjes. Just my 2 cents.
 
Heel erg interresant, doe mij maar 5 flessen, zo duur is het ook niet, en heb het ooit eens 1x mogen gebruiken en is me toen zeer goed bevallen.
 
Zo dat gaat wel snel zeg nu al 7 liter lichter :S
Onno waarom bij de drogist duur inkopen? als je 3 liter koopt ben je cheaper hier uit :O
vandaar ook de GB om mensen goedkoop aan de IPA te krijgen!!:party:
 
Dennis121 zei:
Zo dat gaat wel snel zeg nu al 7 liter lichter :S
Onno waarom bij de drogist duur inkopen? als je 3 liter koopt ben je cheaper hier uit :O
vandaar ook de GB om mensen goedkoop aan de IPA te krijgen!!:party:
zo veel liters ( auto's detailen ) gebruik ik nou ook weer niet . t is redelijk zuinig in gebruik , zeker als je t mengt met 1:1 gedeminiraliseeerd water.

misschien een idee om gedeminiraliseerd water er ook bij te doen in de groupbuy :p
 
Zou kunnen, deze zouden dan ook weer per liter moeten. Kan er wel eens naar kijken. Goedkoper is om een vat ervan te lopen en deze weer te verdelen in 1 liter flessen. De flessen van de vorige GB zijn er geschikt voor.
 
Wanneer denken jullie de groupbuy te leveren??
Ik wil namelijk graag IPA voor 20 november in huis hebben (detaildagje in Lelystad :-" )
Ik heb het namelijk nog helemaal niet maar wil het dan wel graag gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoever jullie moeten rijden voor TNT, maar voor die 1,75 euro verschil is het wel eerder in huis :ja
(mijn voorkeur zou dus liggen bij TNT)

Mocht één van jullie naar Lelystad komen zou ik het eventueel richting Noord- Holland kunnen meenemen?
 
Misschien kom ik 20 november op de meeting!
kan eventueel dan wel wat meenemen!

We zijn van plan de IPA te bestellen als we genoeg mensen hebben die besteld + betaald hebben!
Dan kunnen we de bestelling plaatsen!
Dus snel wat meer mensen warm krijgen voor een fles IPA en dan heb je jouw fles zo in huis ;)
 
Interesse is er wel maar zit nog met vraagtekens in mijn hoofd.

Leuk en aardig dat je dit kunt gebruiken voor brille glazen enz. voor het ijs lijkt me wel wat maar daar staat ook voor het reinigen van de lak.
Moet ik dit zien als zoiets als Monello Spruzzo ?
Wat doet het met je lak en je wax als je dit in de winter op je ramen spuit en het loopt over je lak, haalt het dan niet de waxlaag ook weg ?
 
Uit praktisch oogpunt: verzendt TNT of DHL dit wel gewoon?
Weet nog niet of ik meebestel trouwens, maar de vraag kwam in me op.
 
Berkant zei:
Moet ik dit zien als zoiets als Monello Spruzzo ?
Wat doet het met je lak en je wax als je dit in de winter op je ramen spuit en het loopt over je lak, haalt het dan niet de waxlaag ook weg ?
zie ook hier >>>> klik
 
Ik moet even weer graven in mijn verleden, heb ooit mijn ADR certificaat gehaald (Vervoer Gevaarlijke Stoffen) toen ik nog op de vrachtwagen zat.
Ga even heel goed na wat je mag verzenden! Ik weet nog dat er hoeveelheden zijn die je mag versturen zonder te hoeven voldoen aan de ADR regels, maar dit verschilt per stof. IPA is een klasse 3(b) gevaarlijke stof (brandbare vloeistoffen) en is extreem brandbaar (ADR nummer 1219).
Mocht je zaken gaan versturen die niet volgens de ADR regels zo verstuurd mogen worden en er gebeurd iets mee, dan heb je echt een heel groot probleem....

Informeer dus even goed! Ik denk dat 1 liter niet echt een probleem is. Maar check het even bij de TNT of het mag/kan. DHL doet het wel, ik heb daar gewerkt toen het nog van Gend en Loos was, is een stukgoedvervoerder. Maar goed, ga eerst na hoeveel je zo zonder problemen mag versturen. Anders moet je zorgen voor gevarenkaarten e.d.
 
haha:D daar heb je een punt:slotje , misschien dan maar alleen gedeminiraliseerd water doen x-]
 
Ik heb ook wel interesse in IPA eventueel met gedemineraliseerd water erbij.
Denk dan 2 om 2 liter bv. Dus 4 liter totaal.

Ophalen is geen probleem. Denk dat een vervoerder niet echt zit te wachten op brandbare stoffen......:slotje
 
Nieuwsgierig als ik ben, maar eens even gezocht op de site van DHL:

Gevaarlijke goederen (ADR zendingen)
Uiteraard kunnen goederen die onder de Wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen vallen via DHL worden vervoerd. De volgende klassen worden niet door DHL vervoerd:
Klasse 1 (ontplofbare stoffen en voorwerpen) m.u.v. stoffen en voorwerpen van klasse 1.4S anders dan vuurwerk
Klasse 4.1 (brandbare vaste stoffen) betreffende UN nummers 3221 t/m 3240 (zelfontledende stoffen)
Klasse 4.2 (voor zelfontbranding vatbare stoffen)
Klasse 4.3 (stoffen die in contact met water brandbare gassen ontwikkelen)
Klasse 5.1 (oxiderende stoffen)
Klasse 5.2 (organische peroxiden)
Klasse 6.2 (infectueuze stoffen)
Klasse 7 (radioactieve stoffen) m.u.v. UN nummers 2908 t/m 2911
Klasse 9 (diverse gevaarlijke stoffen en voorwerpen) betreffende UN nummers 2212, 2590 (asbest); UN nummers 2315, 3151, 3152 (pcb´s); UN nummer 3245 (genetisch gemodificeerde micro organismen)
Intermediate Bulk Containers (IBC's).

Let op! Deze zendingen moeten altijd worden begeleid door de juiste papieren bestaande uit:
Schriftelijke instructie (gevarenkaart);
Vervoersdocument (vrachtbrief)


Zal ook nog eens uitvissen wat de ADR-klasse is van IPA.
 
Dat zei ik net Klasse 3(b) ;) nummer 1219

Ergo: je mag deze klasse zonder gevarenkaart versturen! Mits de hoeveelheden niet te groot zijn (bulk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.