Onlangs bezig geweest met een metallic zwarte BMW 1 serie van een kleine 1,5 jaar oud (zie onderste foto).
Tijdens het polijsten is het volgende 'gebeurd'.
Auto is gewassen, gekleid, gedroogd.
Vervolgens meerdere delen reeds gepolijst en ik ben bezig met de voorbumper.
Ik polijst met een Rotary (Flex), Oranje Monello pad en Monello Mezzo.
Rotary tegen standje 4 aan, dus zo'n 1500 toeren (aantal toeren doe ik even uit mijn hoofd, maar volgens mij klopt het).
Rechts vooraan de voorbumper (bovenzijde) begonnen en geen bijzonders.
Gaat prima, lak aantal keren gevoeld op warmte en dat is prima.
Aan bijna het eind van deze pass (dus links bovenaan) komt er ineens het volgende onder de pad vandaan!
Pad heeft niet stil gestaan of wat dan ook.
Foto is in het echt totaal zo'n 5 cm schat ik:
Een grove beschadiging!
Een soort winkelhaak diepe kras, daaronder wat losse lak en een soort vingerafdruk effect.
Hoe kan dit ontstaan zijn?
Zelf vermoed ik haast dat de auto een keer een steentje erop moet hebben gehad ofzo en dat er al lucht onder de lak zat / lak los lag o.i.d.
Ik heb natuurlijk niet met een loep gekeken, maar voor de behandeling heb ik niets aan de bumper kunnen zien.
Hoop dat iemand een verklaring kan geven, misschien een lakprobleem vanaf fabrikant?
Dit is de auto (na volledige behandeling die overigens verder goed was geslaagd).
De schadeplek zie je links boven de linker nier.
Tijdens het polijsten is het volgende 'gebeurd'.
Auto is gewassen, gekleid, gedroogd.
Vervolgens meerdere delen reeds gepolijst en ik ben bezig met de voorbumper.
Ik polijst met een Rotary (Flex), Oranje Monello pad en Monello Mezzo.
Rotary tegen standje 4 aan, dus zo'n 1500 toeren (aantal toeren doe ik even uit mijn hoofd, maar volgens mij klopt het).
Rechts vooraan de voorbumper (bovenzijde) begonnen en geen bijzonders.
Gaat prima, lak aantal keren gevoeld op warmte en dat is prima.
Aan bijna het eind van deze pass (dus links bovenaan) komt er ineens het volgende onder de pad vandaan!
Pad heeft niet stil gestaan of wat dan ook.
Foto is in het echt totaal zo'n 5 cm schat ik:
Een grove beschadiging!
Een soort winkelhaak diepe kras, daaronder wat losse lak en een soort vingerafdruk effect.
Hoe kan dit ontstaan zijn?
Zelf vermoed ik haast dat de auto een keer een steentje erop moet hebben gehad ofzo en dat er al lucht onder de lak zat / lak los lag o.i.d.
Ik heb natuurlijk niet met een loep gekeken, maar voor de behandeling heb ik niets aan de bumper kunnen zien.
Hoop dat iemand een verklaring kan geven, misschien een lakprobleem vanaf fabrikant?
Dit is de auto (na volledige behandeling die overigens verder goed was geslaagd).
De schadeplek zie je links boven de linker nier.
Laatst bewerkt door een moderator: