• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grove structuur plastic onderhouden

sanscorp

Detailing trainee
1 jul 2011
12
47
Ik wil het dashboard, deurpanelen, handschoenenkastje, A B en C stijlen, kofferbak trim enzo schoonmaken en wat in kleur opkalevateren.

Het is een auto uit 2015 dus echt nog geen ramp, meer onderhouden en preserveren.

Maar al het plastic spul (plastishine) wat ik heb gevonden en gebruikt is vaak zowel voor buiten als binnen en laat een hele vettige glimmende bende achter.

Buiten is de ervaring dat het er al snel af is en je weer helemaal terug bij het lelijke vergrijsde plastic bent.

Wie heeft er voor mij een tip voor zowel binnen als buiten?

Alvast bedankt!

Sander.
 
  • Leuk
Reactions: StijnM
Mijn voorkeur zou zijn:
buitenkant
Gyeon Trim op hard plastic delen.
Solution finish op rubberachtige delen.
binnenkant (meerdere goede opties)
Gyeon Preserve glimt wel iets.
Poor boys Natural look heeft ook nog een lekkere geur. nadeel is wel dat ie wat kan vlekken als er regendruppels opkomen bv (deur bv)
Scholl Purple is een stuk matter qua uitstraling dan de voorgangers
 
Een tip die ik je nog wil meegeven, buiten de goede reacties hierboven om;

Bij dressings vind ik het belangrijk dat het kunststof/rubber schoon is, de dressing goed inwerken/inwrijven, in laten trekken en vooral nadien goed nawrijven. Dan heb je een goede dekking, hechting en standtijd. En voornamelijk minder kans op vlekken. ;)

Voor mij ook;

Gyeon - Trim (exterieur)
Poorboys World - Natural Look (interieur)

Trim vanwege de standtijd en afstotendheid, Natural Look voor zijn werking en met name geur.
 
Waarom noemt niemand Black Wow en Pre-Wow?
Dat Geyon Trim is goed, eigenlijk heel goed, maar ”vroeger” kreeg je nog de vraag of je een dressing zocht...Los van de portemonnee in deze tijden.
 
@Marcel1973 die Pre wow is idd erg goed niet het goedkoopste spulletje maar zeker erg goed.
Black wow tja ik heb een half flesje staan en ook wel eens gebruikt maar alleen op andermans auto dus kan niet echt een oordeel vellen.
AF revive vind Ik ook goed en dat gebruik ik ook vaak tussendoor.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Tja, Revive is niet meer wat het geweest is..
Ik heb nog old skool Poorboys trim restorer, ook zeker mooie resultaten mee behaald :)
Het is best lastig omdat het ene plastic niet het andere is. Daarom werkt het ene product soms beter dan het andere.
Kleine voetnoot voor Black wow. Absoluut niet geschikt voor rubber echt alleen voor plastic.