• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon bath+ en wetcoat

Ronhaakman

Detailing rookie
25 feb 2023
3
15
De bathe+ laat een bescherm laag achter. Is het dan nog een toevoeging om na het wassen met de bathe+ nog de wetcoat te gebruiken? Of is dit een beetje overbodig?
 
Kan natuurlijk altijd, maar is wel beetje overkill vind ik.

Ik zou lekker bij 1 product houden en evt 2 laagjes aanbrengen op delen waar vuil zicht makkelijk aanhecht (lagere delen vd auto + achterzijde).

Bathe+ puur op vochtige handschoen aanbrengen en dan afspuiten werkt ook goed en mooi zuinig. Wel per paneel aanbrengen en direct afspuiten.
 
Ik weet dat niet veel mensen het met mij eens zijn maar ik zou of Bathe+ of Wetcoat gebruiken.

Bescherming over bescherming kan vaak averechts werken en je een hoop vage vlekken en wazen bezorgen.
Ik ben er in ieder geval geen voorstander van.
 
  • Leuk
Reactions: bros en Redhouse
+1 voor de eerdere reacties; Na een wasbeurt het één of de ander gebruiken.

Echter ben ik wel van mening dat als je vandaag een wasbeurt doet en kan foamen met Bathe+, maar bij de volgende wasbeurt over een paar weken niet kan foamen, je prima een Wetcoat eroverheen kan doen. Beide tegelijk kan inderdaad voor holo's en dergelijke zorgen door een teveel aan product. (iets wat bij Wetcoats al snel kan gebeuren)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik was eigenlijk al jaren om de week (soms elke week) met Bathe+, gewoon als carshampoo. Zou dit volgens jullie overkill zijn? Het spul schuimt nauwelijks maar ik heb dit nooit als probleem ervaren. Reinigd prima.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
schuim is niet perse beter.
Het niet schuimen, is in mijn beleving, een eigenschap van Bathe+

Ik was mijn eigen auto ook met Bathe+
Auto's van anderen meestel met Born to be mild
 
  • Leuk
Reactions: Kalloewase