• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cancoat

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Beste mensen,

Ik ben van plan mijn E92 een Cancoat behandeling te geven, nu mijn vraag,
Welke microvezeldoeken gebruiken jullie hiervoor?
En KAN er iets foutlopen?
 
Ik heb dit product dus vorige week wat uitgeprobeerd, en mijn ondervindingen waren vooral dat het 'moeilijk' uit te wrijven was. Ben dan kleinere oppervlakten beginnen doen en dat ging wat makkelijker. Toch denk ik dat ik niet de juiste doeken gebruik, voor aan te brengen gebruik ik de kleine paarse suede doekjes van Gyeon en afhalen met een microvezeldoek.
Hoe passen jullie dit toe?

En beschermt deze coating ook tegen lichte krasjes of...?
 
Ik heb zelf ook kort geleden de cancoat gekocht.
Afgelopen zaterdag de auto gewassen, en de motorkap, voorbumper en voorschermen gekleid en machinaal gepolijst met Monello Finale. Daarna de boel ontvet met Gyeon Prep.
Ik heb daarna in de buitenlucht(het was bewolkt en ongeveer 20C) de Cancoat opgebracht met een microvezeldoek van Monello, volgens mij de Nero. 3 spraytjes op de doek en dan inwrijven, zo ongeveer een kwart van de motorkap gedaan en daarna met een zelfde droge doek de boel uitwrijven. Tot nu toe geen vlekken, en ik vond het erg makkelijk gaan. Wat ik hier al heb gelezen is dat het vaak streperig wordt als je teveel in 1 keer aanbrengt, de voorbereiding niet goed doet, of een te zachte doek gebruikt.
Bij Carclean kreeg ik het advies om het met een foampad aan te brengen. Heb dit niet gedaan omdat ik geen nieuwe meer had liggen helaas.

Wat voor kleur is je E92? Misschien dat het bij een donkere kleur, die sneller opwarmt door zonlicht, moeilijker zal gaan?
 
  • Leuk
Reactions: 320iA