• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Eelco;349990 zei:
Alcantara zou ik zeker geen creme oid op smeren, lijkt me niet verstandig.

super, men vermoeden was al zoiets
da word dus met schoon water en een MF doek regelmatig reinigen ;)

bedankt voor het antwoord

nperdaen;349977 zei:
... had nog een 1/4 van het flesje over waarna ik het gewoon weggooi
... 1/4 van het flesje over. (weggegooid) ...

Mag natuurlijk, maar als je de sluiting schoon maakt en het koel bewaart is het goed houdbaar

nperdaen;349977 zei:
ben zeer tevreden van de trim maar van de view toch iets minder

trim: overal 1 laag behalve de trims in de voorbumper heb ik 2 lagen gedaan en had nog een 1/4 van het flesje over waarna ik het gewoon weggooi
rim: alles heeft 2 lagen gekregen met ruime cure tijd tussen twee lagen zowel de buitenkanten als de binnenkanten van de velgen zijn gedaan. hier had ik ook zo'n 1/4 van het flesje over. (weggegooid)
Je bent minder tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van View neem ik aan? Of presteert het product niet goed bij je in de regen?

Weggooien is wellicht onnodig zonde, je kunt het makkelijk bewaren zoals RedCat aangeeft, maar het laat wel zien dat in jouw geval een combinatiesetje onvoldoende was geweest (dus totaal 30ml voor trims en bumpers). De filosofie van Gyeon is eigenlijk simpel: een product optimaliseren voor het doel én de klant liever met iets teveel aan de slag laten gaan dan met iets te weinig (want dat laatste is pas écht vervelend).

Ik heb zelf ook de View aangebracht, en hoewel het niet het meest makkelijke product is dat ik heb gebruikt, komen de problemen van nperdaen mij niet bekend voor. Het product bevalt mij verder in gebruik ook goed, hoewel er na het wissen een fractie van een seconde er nog wel een waas te zien is.

Ondertussen heb ik de Mohs voor het eerst gebruikt, en ik moet zeggen dat ik die vrij makkelijk aan te brengen vond, en het eindresultaat is erg mooi :-)^ (het is de bedoeling dat er nog een show off volgt).

Net zo zuinig in gebruik Tim, dat is mooi te horen. Hoe zit het precies met de houdbaarheid van deze en soortgelijke producten (Nanolex bijv.)?

Allemaal goed te bewaren mits goed afgesloten en koel. Het is per situatie afhankelijk, maar wij hebben flesjes ter test een jaar staan en die producten presteren prima op testpanelen.

over het product zelf achteraf ben ik best tevreden, heb de reactie al gezien terwijl hier aan het regenen is maar nog niet mee gereden als het regende
ik ben gewoon niet echt aangenaam over het aanbrengen
heb nu gewoon schrik om de vensters nu te kuisen met een MF doek opdat de vezels gelijk aan de qoating blijven kleven

je hebt zeker en vast genoeg
ik kon overal gerust nog een 3de laag mee aanbrengen
dus op dat vlak is dat zeker goed, liever iets over dan te kort hebben

ivm restjes bijhouden ben ik niet zo zot
dat blijkt achteraf toch maar te blijven rondslingeren en voor zo iets smijt het toch liever direct weg

Tim;350009 zei:
Je bent minder tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van View neem ik aan? Of presteert het product niet goed bij je in de regen?

Weggooien is wellicht onnodig zonde, je kunt het makkelijk bewaren zoals RedCat aangeeft, maar het laat wel zien dat in jouw geval een combinatiesetje onvoldoende was geweest (dus totaal 30ml voor trims en bumpers). De filosofie van Gyeon is eigenlijk simpel: een product optimaliseren voor het doel én de klant liever met iets teveel aan de slag laten gaan dan met iets te weinig (want dat laatste is pas écht vervelend).

Daarnet de Ka gewassen met Bathe van Gyeon.

https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q%C2%B2M_Bathe_400ml_Q2M_Bathe_400ml_102598

Gekregen met de oliebollenavond als cadeau.
Ik moet zeggen dat het een fijne shampoo is die lekker over de auto glijd.
Schuimt goed, niet teveel en niet te weinig. Ik heb 25 ml gebruikt op ca 15/16liter wat voor mij lekker werkte.
Voor mij wel een blijvertje denk ik. Maar ik heb nog zoveel aan shampoo...:)_[]

Een product van Gyeon wat me heel erg handig lijkt.

https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q%C2%B2_CanCoat_300ml_Q2_CanCoat_300_102679

Alleen de vraag die ik mijzelf stelde was of het niet direct op de lak te spuiten valt en dat je het dan ''uitveegt'' en daarna met een schone doek na buft.

Direct sprayen is niet altijd zo veilig. Door het direct sprayen kan het product intenser zijn en niet zo veilig. Altijd sprayen op doek en dan aanbrengen. En zo komt er dan ook geen product op delen die je hebt gedaan

rikkie;350385 zei:
Een product van Gyeon wat me heel erg handig lijkt.

https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q%C2%B2_CanCoat_300ml_Q2_CanCoat_300_102679

Alleen de vraag die ik mijzelf stelde was of het niet direct op de lak te spuiten valt en dat je het dan ''uitveegt'' en daarna met een schone doek na buft.

Quattro;350010 zei:
Ik heb zelf ook de View aangebracht, en hoewel het niet het meest makkelijke product is dat ik heb gebruikt, komen de problemen van nperdaen mij niet bekend voor. Het product bevalt mij verder in gebruik ook goed, hoewel er na het wissen een fractie van een seconde er nog wel een waas te zien is.

Die waas heb ik ook. Wanneer ik mijn ruitenwissers laat gaan, dan zie je dat er precies een laagje vuil wordt verspreid over de gehele ruit, ook al is de wagen net in zijn geheel gewassen, en dat zie je dan zeer goed op de zijkanten van de ruit, storend. Soms is de waas volledig en soms in lijnen, als de zon daarop schijnt is dat zeer gevaarlijk. De auto heeft na aanbrengen van het product 15 uur in een garage gestaan. Zal het nog een 'kans' geven in de zomer maar momenteel ben ik daar niet tevreden over. Prep en Cure daarentegen wel.

Vraagje:
Wat is het verschil tussen Wetcoat en Cancoat?
De duurzaamheid is al duidelijk maar voor de rest zie ik geen grote verschillen op gyeonquartz.nl. Wetcoat lijkt mij een variant van Hydro2.
Cancoat op de lak en Wetcoat op al de rest of..?

De 'waas' ga je ALTIJD houden bij coatings.
Ik heb ondertussen veel verschillende soorten geprobeerd, allen hebben het (in meer of mindere mate) wel.
- Dodo SN Glass Sealant
- G-techniq
- Nanolex Ultra
- Pro Vision
- Rain-x
Persoonlijk merk ik wel verschil of je een nieuwe ruit hebt (geen/weinig krassen en putjes) en dat de omgevingstemperatuur/luchtvochtigheid ook zeker een rol spelen...

Zie hier wa ik vandaag al in bezit kunnen krijgen heb om al eens te kijken kunnen testen.
IMAG0590_zps32e6uvya.webp

@Ivo's: Ik heb een nieuwe ruit en ruitenwissers sinds begin november. Zal de ruitenwissers eens extreem cleanen zoals ik op een topic had gezien op AD.nl

@perdaen: Hoe heb je dat geregeld? :auw

Gyeon trekt steeds meer en meer mijn aandacht..

Hoeveel MOHS zou ik nodig zijn voor een VW Passat Variant en VW Golf Variant ?

Is de Cure enigzins te vergelijken met de Can Coat ?

Gyeon heeft zeker goeie producten,

Een flesje van 50ml ga je ruimschoots voldoende hebben om zeker 2 lagen te leggen

Ik heb onlangs eindelijk eens de cure gebruikt en ik ben verschoten wat cure doet in vergelijking met de reload van carpro steekt cure er boven uit

De Can coat is ietsje harder in vergelijking met een laag cure