• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

+1 voor de VP teerverwijderaar (en lijmrestenverwijderaar). Voordelig spul en werkt goed.

Ik zocht eigenlijk 2 alternatieven: Perl en Eraser. De Djie-on Q2M Prep is het alternatief voor eraser.. en de Q2M Tire voor Perl.. (kan deze ook op trims?)

Waarom beginnen sommige producten met Q2 en andere met Q2M als naam? Zit daar nog een gedachte achter?
 
Q² zijn is de coatingsreeks en Q²M is de onderhoudsreeks (Maintenance).

De Tire will wij nog gaan testen op Trims, ik moet zeggen dat wij met Perl niet zulke fantastische resultaten kregen.
 
Tim, zou jij nog op onderstaande kunnen/willen reageren.?


Snitser;340921 zei:
zit net ff wat te lezen op de site van een engels bedrijf en zie onderstaande staan bij de velgen coating.

Furthermore, after each use you must also [h][h]replace the dropping pipette with the air-tight cap[/h][/h], and then wash out the pipette with hot water. Failure to follow these steps will result in any leftover product setting solid in the bottle and the pipette, rendering it unusable in the future.


Gaat mij metname om het rode gedeelte,.iemand een idee wat ze hiermee bedoelen?
 
Dat het druppelpipetje wat erin zit eruit halen en er een normale schroefdop op doen. Als ik het goed begrijp :). Ook moet het pipetje worden doorgespoeld met warm water omdat er anders uitgeharde stukjes in het pipetje gaan zitten die vervolgens de coating verzieken.
 
De Gyeon Q2 Mohs ziet er veel belovend uit. As ik wat te vieren heb, ga ik een setje aanschaffen. Zodra mijn zomerwielen gedemonteerd zijn voor de winter, ga ik de Q2 Trim proberen. Afgaande op het filmpje is de vuil en waterafstotendheid top.
 
Zijn de Gyeon producten ook maar beperkt houdbaar, tot 6 maanden na openen?
 
hallo

ik heb me vorige week een volvo besteld en zou die graag een coating geven direct als hij uit de garage komt
ben dus daarom op zoek naar een goeie lakbeschermer

eerst dacht ik aan http://www.opti-coat.com/ en had daarom een mail gestuurd
naar carcleannl om info hiervoor
zelf hebben ze dat niet maar ze stelde me wel een alternatief voor
komende dagen komt er Gyeon in het gama en na wat youtube filmpjes en zo te bekijken ben ik wel ook geintreseert
nu wil ik eens het verschil weten tussen Gyeon - Q2 Mohs en de Gyeon - Q2 Prime

wat is de beste coat tussen die twee voor glans en bescherming
en kan er hier iemand een lijstje geven van welke producten ik allemaal moet bestellen voor
LAK
rubber, en kunstof
velgen
en glas
te beschermen en ook eventueel de voorbehandelings- producten en nabehandeling producten voor het beste eind resultaat

totaal prijs maakt niet uit
 
MOHS is een stuk harder / krasvaster dan Prime. Dat is het voornaamste verschil. De MOHS is duidelijk de beste coat.

Als je het door een professional laat aanbrengen is MOHS+ het beste, de Phobic topcoat voegt nog meer duurzaamheid, sheeting en beading toe aan de onderliggende MOHS lagen.

MOHS kan op alle oppervlakken, dus ook op rubber, kunststof en velgen. Voor glas zou ik View aanraden.

P.S. Leuke avatar. :ja
 
THANKS

het is de bedoeling dat ik het zelf zou doen heeft het dan niet dezelfde werkwijze dan de opti-coat 2.0
ik heb duidelijk geen linker handen maar ze moeten het me wel uitleggen natuurlijk?
 
Als Gyeon iemand kan gebruiken om hen op de kaart te zetten in de lage landen, dan zijn jullie het wel...ik denk dat ze geen betere keuze konden maken. Ik ben benieuwd naar hun produkten.
 
dus als ik dit goed begrijp zou ik dan deze producten mogen bestellen
ik kom toch voldoende toe met 30ml Mohs he voor een volvo V40

1 Q2M Iron - 500ml
1 Q2M Prep - 500ml
1 Q2 Mohs - 30ml
1 Q2M Cure - 400ml
1 Q2 Rim - 30ml
1 Q2 View - 2x20ml kit
1 Q2 Trim - 30ml kit
 
Mooi setje waar je je Volvo optimaal gaat beschermen. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Wil je laten hoe de producten bevallen? Daar is behoefte aan hier.
 
juist daarom dat ik altijd het beste van het beste wil
laat da ze nu maar snel leveren hopelijk heb ik wat meer gegevens van de bestelling van de volvo zodat ik hem op het werk kan voorsteken
normale levertijd voor R-design's zijn 10weken :( maar daar zullen we wel een mouw aanpassen

ik ga zeker men meningen geven over het gebruik van de Gyeon producten
moet dat trouwens nog doen in de shop voor de andere producten die ik de komende maanden heb besteld voorlopig test ik alles uit op de Mito van madam ;)
 
nperdaen;341765 zei:
THANKS

het is de bedoeling dat ik het zelf zou doen heeft het dan niet dezelfde werkwijze dan de opti-coat 2.0
ik heb duidelijk geen linker handen maar ze moeten het me wel uitleggen natuurlijk?

Er zit een duidelijke handleiding bij én we geven je graag volledige ondersteuning.
 
Super!!!

Bedankt. Zal ik zeker doen. Als ik vragen heb zal ik er zeker gebruik van maken

En hou jullie zeker op de hoogte
 
Gisteren gezien dat het assortiment van cc weer aanzienlijk uitgebreid is. De foto's die ik op Facebook voorbij zag komen zagen er top uit. De schitterende en aantrekkelijke verpakking alleen al! Ben ontzettend benieuwd naar de praktijkervaringen van de crew van cc zelf, maar natuurlijk ook naar die van leden van dit forum.