• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Bij het borstelen maak je alle haartjes los van elkaar, theoretisch moet dat iets zachter zijn dan aan elkaar geklitte (beetje zwaar woord in deze context) haartjes.
 
Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang de Q2 view na opening goed blijft, aangezien ik niet van plan was mijn zijruiten ermee te behandelen.
 
Gekoeld en weer goed afgesloten, blijft het zeker een aantal maanden goed. Maar waarom zou je je zijruiten er niet mee willen behandelen? Ik vind het op zijruiten ideaal (glascoatings in het algemeen).
 
Ik gebruik nu rain clear op de zijruiten, en die blijven nu eigenlijk al goed schoon, en dan kan ik met de Q2 view eventueel de voorruit later nog een keer behandelen.
 
De zending van Gyeon is binnen! Alle producten zijn nu voorradig. We hebben nu ook de Q²M Iron in literverpakking, de wash mitt, klei en ruime voorraad van Q² View.

https://www.Carclean.com/merken/Gyeon


Meteen wat foto's van de Gyeon Mitt:

IMG_20131113_161500.jpg
IMG_20131113_161457.jpg
IMG_20131113_161506.jpg
IMG_20131113_161510.jpg
 
Mothers mitt is geloof k niet van merino wol en deze lijkt me iets dikker/meer haren (compacter). Kan me vergissen hoor!
 
Heeft iemand al ervaring met het aanbrengen van de View Q2? Ik heb deze vandaag binnen gekregen en wilde deze morgen gaan aanbrengen. Volgens de verpakking zouden hier een applicator sponge en applicator pad in moeten zitten. Nu zit er in de kit een blauw met zwarte applicatorpad welke ik in ieder filmpje etc. terug zie komen om de Repel aan te brengen. Echter zit er precies zo'n zelfde pad bij en geen sponge. In de filmpjes zie ik voor het aanbrengen van de Cleanese dat ze een blauw (dikkere) pad met witte onderzijde gebruiken. In de handleiding staat ook dat men voor de Cleanese een dikke sponge moet gebruiken. Ik vraag me af of dit dus gaat met de bijgesloten blauw met zwarte applicator pad. (Ze zijn echt identiek)
 
Ik heb de cleanse gewoon aangebracht met zo'n zwart blauw padje dat bij de kit geleverd zit en dit werkte toch best goed.
 
DivingDisaster;346382 zei:
Heeft iemand al ervaring met het aanbrengen van de View Q2? Ik heb deze vandaag binnen gekregen en wilde deze morgen gaan aanbrengen. Volgens de verpakking zouden hier een applicator sponge en applicator pad in moeten zitten. Nu zit er in de kit een blauw met zwarte applicatorpad welke ik in ieder filmpje etc. terug zie komen om de Repel aan te brengen. Echter zit er precies zo'n zelfde pad bij en geen sponge. In de filmpjes zie ik voor het aanbrengen van de Cleanese dat ze een blauw (dikkere) pad met witte onderzijde gebruiken. In de handleiding staat ook dat men voor de Cleanese een dikke sponge moet gebruiken. Ik vraag me af of dit dus gaat met de bijgesloten blauw met zwarte applicator pad. (Ze zijn echt identiek)

DivingDisaster;346393 zei:
Ok bedankt. Ik ga het morgen eens uitproberen.

Zoals rodders het al zij. de cleanse breng je met draaiende bewegingen aan met de zwarte kant (zachte kant) van een zwart-blauw bijgeleverd blokje
daarna als de cleanse verder weg vrijven met een doek en zorgen dat het oppervlak volledig is opgedroogd

nu is je oppervlak klaar voor de repel, deze breng je ook aan met het tweede bijgeleverde blokje maar je gebruikt wel dan zo'n blauw doekje bij
dat blauwe doekje is je applicator voor de repel, het blauwe doekje leg je zo over de zwarte zijde van het blokje en plooi je het verder rond
ikzelf kleef het lichtje vast aan de blauwe kant van het blokje zo kun je je beter fixeren op het aanbrengen zo blijft het blauwe doekje mooi op zijn plaats



ik heb vorige maand de flyby van carpro gebruikt maar op de vooruit en achteruit blijft het niet goed staand
het kan zijn dat ik deze avond de achteruit ga qoaten met de view

een ding word er wel afgeraden om toch niet je ruitenwissers in te smeren op het einde met de repel
de ruitenwissers zijn hun eigenschappen kwijt
heb enkele weken een demonstratie gezien van de gyeon producten en ze vertelde er toch bij om dat niet te doen

ikzelf kan er ook wel van mee praten
toen ik het deed met de flyby van carpro waren de wisser stuk en lieten ze een waas achter bij het wissen, dat tegen splinternieuwe die ik er dan opgestoken heb is dit een groot verschil