• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cure streept op zwarte wagen

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Heb dit weekend mijn Renault Megane nog eens behandeld met Gyeon Cure. Het resultaat ziet er in de garage perfect uit, wagen voelt glad aan, beading is super!
Bij het buitenrijden viel het wel even tegen, in de reflectie zie je veel streepvorming.

Nawrijven of opnieuw behandelen geeft weinig beterschap, enkel licht vochtig nawrijven brengt beterschap.

Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?

Ik denk bijna zeker te weten dat je (veel) teveel product hebt gebruikt. Je hebt veel minder nodig dan je denkt. Als je dan toch meer gebruikt, dan is nawrijven direct na het aanbrengen met een andere schone doek zeker nodig.

Ik heb 2 à 3 sprays op een MF doek gedaan, en hiermee een halve motorkap gedaan, en telkens per paneel een tweetal sprays erbij.
Waarschijnlijk teveel product, ik probeer het volgende keer met (veel) minder, en zal mijn bevindingen aanvullen. Bedankt alvast!

• Leuk
Reacties: Tim
Vooral wat later gebruik je snel te veel, de doek heeft dan al product genoeg.
Een spraytje per paneel is al bijna genoeg.

Dit weekend nogmaals geprobeerd, nu met minder product, en dat helpt inderdaad. Enkel de eerste touch (na de spray) durft nog wel wat streepvorming geven, maar door na te wrijven met een andere doek krijg je dit ook weer weg.
Bedankt!

Bij reload werd aangeraden om op zwarte lakken het product 1:1 te verdunnen met water voor een beter gebruik. Misschien dat dit voor Cure op zwarte lakken ook zo werkt?