• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gyeon mohs en Q2 Rim

Mensen die een goede Coating opzetten, waxen die een auto nog? Of is dat verspilde moeite, aangezien de Coating misschien alles overneemt?
 
Ik smeer geen wax over een coating. Dat zou ik alleen aanraden als iemand het heel leuk vindt om te waxen, maar verder is het vrij zinloos.
 
Ik denk zelfs dat je bepaalde hydrofobische eigenschappen gaat verminderen, van de coating? Nanolex - Si3D heeft bijv. hele goede sheeting en beading, dan zou je met een wax dit gaan verminderen, lijkt mij.


Greetz
 
Ik zet ook geen wax over een coating, omdat mijn gedachten hierover zijn;
- Een coating is dichter van structuur als autolak, waardoor een wax een minder goede aanhechting heeft.
- Een coating stoot vuil af, terwijl een pure carnauba wax deze deels absorbeerd, waarom zou je dat eerste voordeel teniet willen doen.

Wat betreft coatings en de onderlinge hardheid strijd, vraag ik mezelf het volgende af;
Metalen werken afhankelijk van de temperatuur, bij koude krimpen ze en bij warmte zetten ze uit.
Een autolak, zal dus in zijn geheel een zekere flexibiliteit moeten hebben, om dit op te vangen.
Zo wordt er bijvoorbeeld een weekmaker aan lak toegevoegd, welke op kunstdelen gebruikt wordt; vanwege de flexibiliteit ervan.
Bestaat er dan niet de kans bij een coating wanneer deze een te grote hardheid heeft, dat de laag scheurt doordat deze de krimp en uitzetting van het metaal niet meer kan volgen?
Of in het geval van gespoten kunststofdelen; dat de coating niet flexibel genoeg is in verhouding met de flexibiliteit van het onderliggende materiaal.
 
Ik weet niet beter dat bijv. Mohs een zekere "rek" heeft. Ik kan dit verder niet goed onderbouwen, dus zal er niet verder op in gaan. Haha!

Ik heb dit nog ergens in mijn achterhoofd zitten toen ik veel las over de coatings.



Greetz
 
Ooit heb ik wax geprobeerd over een coating (MOHS). Een ramp was dat. Die wax 'pakte' helemaal niet.