• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Primer voor herstel bestaande coating

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Hallo allemaal;

Mijn auto is gecoat met Gyeon MOHS. Na meer dan 1 jaar zijn er, uiteraard, wat krasjes en swirls te vinden op de bestaande coating. Neem zojuist kennis van de Gyeon Primer. Deze schijnt zeer mild te polijsten en tevens Siod2 te bevatten.

Is de Gyeon Primer een geschikt middel om een bestaande en aangebrachte coating te herstellen ?

Het is dus niet mijn bedoeling de bestaande laag volledig te verwijderen. Slechts te herstellen / opfrissen.

Graag jullie reacties en eventuele ervaringen.

Greetz Leonneke !
 
Hallo Leonneke,

Ik ben bang dat je een paar dingetjes niet helemaal goed begrijpt.

Primer is een lichtpolijstmiddel, die ook een goede voorbereiding op een (nieuwe) coating geeft.

En het herstelt niet je bestaande coating of iets dergelijks.

Als er krasjes en swirls is coating (lak) zitten is er maar 1 manier om dat op te lossen, en dat is polijsten.

En ja dit zal de coating verwijderen.

Er is niet een product dat de coating hersteld. (Zo ver ik weet) je zou een product als cure kunnen gebruiken om krasjes te maskeren, maar dat is het wel zo'n beetje.

Swirls hou je niet tegen! Ook al gebruik je een coating als Mohs en ook al was je op de juiste manier. Het zal de swirls zeker verminderen, maar tegen houden doe je ze niet.

Daarom moet ik altijd een beetje lachen als ze over een standtijd van meer dan 2 jaar praten... leuk verkoop praatje, en misschien houd de bescherming wel zo lang.. maar een beetje liefhebber wil voor die tijd zijn auto wel gepolijst hebben.
 
Niet elke coating is met polijsten te verwijderen. Is dat bij Gyeon wel het geval?
 
Laatst bewerkt:
Niet elke coating is met polijsten te verwijderen. Is dat bij Gyeon wel het geval?
Waarom zou een coating niet verwijderbaar zijn met polijsten? Naar mijn weten is polijsten mechanische wrijving waardoor je een stuk "afbreekt". Een coating slijt door oa wrijving dus zal bijgevolg een coating met polijsten wegwerken. Er is geen enkele coating voor zover ik weet dat permanent is.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Zluytr
Medium polish en een medium pad en je coating is weg hoor!

En op een poedercoating na, ben ik erg benieuwd welke coating je niet door polijsten zou kunnen verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Goed filmpje... die vent zet zichzelf goed voor lul. :)

Ik dacht dat Gyeon - Mohs wel één van de hardste en dikste SiO2-coatings was, of misschien wel dé. Ook heb ik vernomen dat Gyeon ná de SEMA met een nog veel dikkere SiO2-coating zal komen op basis van de Mohs. (Hardheid werd nog aan gesleuteld ofso)
 
Het gaat notabene om Swissvax. Dus ging er wel van uit dat het waardevolle informatie was.

Maar goed om te weten. Heb van de week mijn Sportback in de Sio2 gezet namelijk
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik heb het zelf niet getest uiteraard (want ik ben geen professional), maar als ik de filmpjes op Youtube moet geloven dan is het zo. Nu zeggen die niet alles, zoals hier door de man van swissvax wordt bevestigd, maar toch.
 
+1 voor @Jansen. Die is inderdaad alleen met wetsanden te verwijderen. Reden is ook dat deze alleen door een erkende/gecertificeerde detailer mag worden aangebracht. Zelfde verhaal als bv Mohs+ enzo.

Maar zoals gezegd houd je swirls niet tegen helaas en zullen deze altijd verschijnen na een tijd.