• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² CanCoat - een paar vraagjes

Dan zou ik voor Cure gaan. Let erop dat je het heel zuinig aanbrengt andes kan je vlekken krijgen. Je kan het ook 1:1 verdunnen met demiwater. Dan is het makkelijker in gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Duidelijk. Dan gaat het een combinatie worden van Cure en Bathe+.

Maar dan resteert de vraag, hoe vaak pas je Cure toe? Bijvoorbeeld eens in de maand; eerst wassen met Bathe+ en dan daarna Cure (en in de tussentijd met een 'normale' shampoo)? Of is het beter om af te wisselen; ene keer wassen met Bathe+ en de andere keer Cure toepassen?

Sowieso staat een van de auto's altijd binnen, die wordt eigenlijk bijna nooit gewassen omdat hij (bijna) alleen vies wordt van stof. Dan is wellicht die keer wassen voldoende met Bathe+ en is Cure een beetje overkill.

Sorry voor mijn vele vragen overigens. Ik wil het liever gewoon in een keer goed doen, vooral omdat het (voor mij) toch om redelijk veel geld gaat :).
 
Gewoon lekker vragen hoor.. Zo lang mensen antwoord geven zijn ze je niet zat :p

Ik gebruik persoonlijk cure alleen na het aanbrengen van een (duurdere) coating. En niet bij CanCoat.

Ik gebruik de cure alleen bij cancoat als ik de coating wat korter kan droog houden na het aanbrengen.

Voor onderhoud gebruik ik nooit de cure.

Iedereen heeft zijn eigen werkwijze, en daar is niks mis mee!
Als ik de cancoat aanbreng doe ik het altijd zo:

(It goes with out saying dat de auto schoon gemaakt, gepolijst en ontvet is)
Dag : Na al het voorbereidend werk breng ik de eerste laag aan. Daarna laat ik de auto even een avondje rusten na dat ik deze de hele dag verwend heb.

Dag 2: Nadat ik de auto en ik een avondje gerust hebben begin ik 's morgens met een rondje "prep".. Ik wacht dan heel even en daarna breng ik de 2e laag aan. En dan laat ik de auto zo lang mogelijk binnen staan, en rij hem pas in de avond of het liefst pas de volgende dag naar buiten.

Als je het op deze manier doet, haal je makkelijk de jaar standtijd. Helemaal als je af en toe de bath+ gebruikt, of een wetcoat.
Bath+ hoeft ook echt niet elke wasbeurt hoor!

O! en deze producten kosten voor iedereen veel geld hoor!
 
1 ding die ik je nog mee gaat geven als je het aan gaat brengen is: (En ik heb het zelf op de harde manier geleerd)

Check, check dubbel check!

Zorg er echt voor dat je het product overal 100% heb uitgepoetst!!! En dit is 1 van de grootste redenen dat ik in mijn nieuwe garage een klein fortuin aan verlichting heb uit gegeven.

Als je een klein stukje vergeet, droogt dat op. Dan krijg je een olie achtige vlek. En de enige manier om daar van af te komen is door het te polijsten en weer helemaal op niet te beginnen.

Dus breng het product aan met de de coating blokje en doekje zo als aan gegeven, of gebruik zo'n mf applicatie pad van Monello. (ben even de naam kwijt) Gebruik wel elke keer even een nieuwe. (Kan je na het wassen altijd voor iets anders gebruiken)

En gebruik dan een doek (ik gebruik zelf graag de Nero's) om het af te nemen. En elke keer als je 2 of 3 panelen heb gedaan, ga dan nog even terug met een schone doek, en loop alles nog een keer goed na. Vooral de hoekjes worden vaak vergeten. (Ik ben zelf tot 2x toe een stukje op de motorkap net boven de koplamp vergeten)

Zo nu heb ik wel weer even genoeg gecomputerd in de baas zn tijd :)

Succes!
 
Je kan een tweede (en derde) laag Cancoat volgens mij ook gelijk aanbrengen nadat je de hele auto gehad hebt, is ons verteld op de Gyeonclinic vorig jaar.

Overigens zou ik zelf geen Bathe+ gebruiken als ik geen hd reiniger zou hebben, omdat je met een tuinslag veel minder snel en grondig af kan spuiten en daarmee de kans op vlekken en strepen vergroot.
 
Kan idd... daarom zeg ik dat ik het op deze manier doe!
Op deze manier heb ik bij meerdere auto's een jaar+ gehaald, dus dit is mijn wijze!

Wat andere doen moeten hun weten ;)

Bij de Bath+ druk je misschien een punt.. geen idee eigenlijk... heb altijd een HD gebruikt
 
@Zluytr Heel duidelijk, (wederom) bedankt voor de waardevolle informatie :grinning:. M'n vader verkoopt LED TL-balken dus licht zou geen probleem moeten zijn:yum. Bedoel je met die Monello pad Duo Disk of Foam Applicator? Ik had nu gekozen voor de eerder genoemende Nanolex blok met die losse doekjes die je weg moet gooien.

Ik denk dat ik dan inderdaad Cure voorlopig uit de overweging hou. Eerst maar de coating proberen en dan kan ik later altijd nog een HD aanschaffen en met Cure aan de slag gaan mocht ik dat nodig achten.

@Jansen Dat begreep ik ook uit verschillende video's, maar maakt op zich niet zoveel uit. Ik denk dat ik het na 1 laag ook wel even zat ben :joy:. Overigens wassen ze hier Bathe+ af met een tuinslang. Volgens mij is het in dat geval gewoon een kwestie van extra extra grondig te werk gaan en een goede harde straal er op los laten.
 
Nog even een can coat vraag.
Ik gebruik altijd Monello arctic snowfoam en een HD voordat ik ga wassen . Breng het op droge wagern aan . Is dat safe voor de Can coat ? Daarna uiteraard wassen net Bath+
 
Dat is staat voor vrije interpretatie open natuurlijk. Wetcoat is voor mij omslachtiger omdat dat met HD moet worden afgenomen en die heb ik (voorlopig nog) niet.
Ik heb vorige week Cancoat aangebracht
met gewoon een tuinslang variërend van een harde en zachte straal en dat ging perfect:grinning: wel paneel voor paneel doen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zou ook de mf doek die je gebruikt om de cancoat uit te wrijven daarna niet meer gebruiken op de lak. Door het residu cancoat vormen zich miniscule kristalletjes in de doek die er niet meer uit gaan ook niet met wassen en die krasjes kunnen veroorzaken.
De doek kan bvb wel nog voor de velgen of motorruimte gebruikt worden.