• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q²M WetCoat verwijderen?

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Is er een manier om een toegepaste Gyeon Q²M WetCoat terug te verwijderen? Ik heb vermoedelijk er wat te veel van gebruikt en/of niet meteen elk paneel gedroogd waardoor ik met heel wat 'vlekken/vegen/druppel' afdrukken zit.
Ik heb de wagen sindsdien al 2x gepoetst (met Monello Lavare), maar dat lijkt er geen enkel effect op te hebben, ook de hevige regenval lijkt er niet veel aan veranderd te hebben.
Of is wachten tot de coating vanzelf 'afslijt' de enige optie?
 
Een cleaner of lichte polijst verwijdert de beschermingslaag. Autoglym SRP, Professional Polish, Mothers Step 1, Autofinesse Rejuvenate, enz.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
GMToyota;n402922 zei:
Een cleaner of lichte polijst verwijdert de beschermingslaag. Autoglym SRP, Professional Polish, Mothers Step 1, Autofinesse Rejuvenate, enz.

ivo's;n402925 zei:
cleanen/polijsten, moet het er zo af zijn...
Rondje PB Pro Polish, klaar denk ik..?!

Bedankt voor de info! Professional Polish heb ik vanochtend besteld dus deze komt meteen erg van pas :).
 
Pro Polish van Poorboy's moet de vlekken zo weg krijgen.

Volgende keer 1 of 2 sprays per paneel gebruiken, daarna goed afspoelen (het liefst onder hoge druk) en dan afdrogen.

Succes!
 
Tim;n402930 zei:
Pro Polish van Poorboy's moet de vlekken zo weg krijgen.

Volgende keer 1 of 2 sprays per paneel gebruiken, daarna goed afspoelen (het liefst onder hoge druk) en dan afdrogen.

Succes!


Is het afdrogen na gebruik van wetcoat echt noodzakelijk?
Bv als je gedeminiraliseerd water gebruikt in de hoge druk ?
 
Blacklight, Ik heb eergisteren een opel corsa D gewassen, daarna met demi-water afgespoten. En toen de panelen goed schoongespoten waren de wet coat aangebracht. Daarna weer afgespoten met demi-water en je zag precies waar de druppels van de auto afgelopen hadden. Nadrogen is dus naar mijn idee noodzakelijk. Anders ziet de wagen er niet uit en wordt het geheel erg vlekkerig. De auto zelf is trouwens voorzien van collinite 845.