• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Rim Wheel Coating: How-to, review en duurtest.

@reks - Ik weet niet precies wat hier anders dan anders moet zijn, maar ik verwacht dat de gepolijste delen een blanke lak hebben en de gelakte delen ook. Dan zal Gyeon - Rim het prima doen.
Geen idee of er lak overheen zit,ik krijg de auto pas vrijdag.
Ik heb nu velgen die zijn gepoeder coat en dat bedoel ik dus met anders.
 
Ik heb een laag en dat gaat als de brandweer maar 2 lagen zou ook goed kunnen.
CanCoat kan maar ik zou niet weten waarom, de beading sheeting is al krankzinnig goed met Rim. Dan zou ik liever daar 2 laagjes van doen.
Hey Dennis,

Ik heb mijn MAK zomervelgen in maart behandeld en dat is echt een top product, het wassen gaat vlot, we zijn nu inmiddels eind september en nog steeds ervaar ik het gemak ervan tijdens het wassen.
met afspuiten alleen krijg je ze niet helemaal perfect schoon, er komt nog een Dodo Juice zeep aan te pas. Ik heb ze toen twee lagen gegeven met een 2 uur tussenpauze.
Gisteravond heb ik mijn nieuwe wintervelgen gedaan die er eind oktober denk ik onder komen te liggen en ik wil ze morgen een tweede laag geven, dat kan geen kwaad dat er een dag of twee tussen zit?
 
Dag Dennis,

Kan het kwaad dat ik bijvoorbeeld in november alweer mijn zomervelgen twee lagen coating geef met het overschot van het flesje wat ik nu gebruikt heb of wacht ik beter tot in februari/maart hiermee? In het achterhoofd houdende dat ik ze wellicht weer begin april eronder leg. Die Q2rim zal dan nog niet slecht zijn zeker? kan in de koelkast bijvoorbeeld bewaard worden.
 
Dag Dennis,

Kan het kwaad dat ik bijvoorbeeld in november alweer mijn zomervelgen twee lagen coating geef met het overschot van het flesje wat ik nu gebruikt heb of wacht ik beter tot in februari/maart hiermee? In het achterhoofd houdende dat ik ze wellicht weer begin april eronder leg. Die Q2rim zal dan nog niet slecht zijn zeker? kan in de koelkast bijvoorbeeld bewaard worden.
Is het niet wat vroeg om de zomervelgen alweer te coaten? De levensduur is >12 maanden / > 30.000 kilometer.
Mijns inziens kan je dus prima volgend jaar ook nog met je zomervelgen rijden alvorens je hoeft te denken aan een nieuwe behandeling.

Ik heb mijn velgen dit voorjaar behandeld met Gyeon Rim en merk nu, na 6 maanden en 15.000 kilometer nog niet echt een afname in werking. Ik ben in ieder geval niet van plan om elke velgset voor elk jaar (waar je dus eigenlijk maar een half jaar op rijdt) opnieuw te gaan behandelen. Maar ik lees uiteraard graag wat de anderen forumleden hier voor (langdurige) ervaringen mee hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ik heb afgelopen weekend na 1,5 jr weer 2 van de 4 velgen opnieuw gedaan (flesje was leeg) Zie verslagje hier.

Kort gezegd, na een jaar deed het z'n werk nog goed, na 1,5 werd het echt minder.
Na 1,5 jaar was flesje nog bruikbaar, gewoon in de bijkeuken in mijn kast bewaard.
Flesje is voldoende voor 6 20" velgen.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ik neem aan dat je er dan 1.5 jaar achter elkaar op gereden hebt en dus geen zomer- en winterset hebt? Hoeveel kilometers heb je er in die 1.5 jaar ongeveer mee gereden?

Wel aardige velgjes, het oppervlak vooral
 
Mijn zomerset behandel ik elk jaar de winterset wil ik om het jaar gaan behandelen, een open flesje Rim kun Je nog vrij lang gebruiken (lees 8/12 mnd sowieso)
 
  • Leuk
Reactions: Rytec en Fellow
Ik heb gisteravond mijn 19" zomerwielen tevoorschijn gehaald en ik had nog een flesje staan wat zeker nog voor 3/4 vol was, misschien zelfs ietsje meer.
Redelijk rijkelijk de druppels op het suède doekje gedaan (ik had nog een nieuw flesje besteld voor de zekerheid omdat ik niet wist of ik genoeg zou hebben), eerst met het blokje en de doek erop de binnenkant van de velg gedaan, daarna met enkel het doekje de voorkant.
Na de vier 19" velgen gedaan te hebben, het suède doekje weggegooid en een nieuwe genomen voor de tweede laag die ik meteen op de eerste velg aangebracht heb. (op advies van Dennis mocht je dit zo doen en hoef je niet 2u te wachten)
De velgen hebben dus twee lagen gehad en ik had nog een heel klein beetje spul over en heb dan dit gewoon gebruikt om enkel nog een keer de gepolijste vlakken te doen.
Altijd een 1/4e van de velg gedaan, een aantal seconden wachten en dan met een dunne kortharige microvezeldoek voorzichtig erover gegaan om de strepen en dergelijke af te nemen zodat het een mooi egaal uitzicht krijgt.
Het nieuwe flesje staat netjes droog in de kast en zal ik dan in oktober gebruiken voor de winterset die de vorige keer maar één laag had gekregen.
 
Hoe zit het met velgen coaten voordat er nieuwe sloffen omheen gelegd worden? Zojuist een set velgen binnengekregen maar 3 banden zijn echt wel aan vervanging toe, eerst schonen en coaten of eerst nieuwe sloffen plaatsen?
 
Vorige week woensdag nieuwe zwarte hoogglans velgen voorzien van één laag Gyeon Q2rim, vrijdag werden de banden erop gelegd en heb ze nu onder de wagen zitten.
Hoe lang moet ik nu wachten om ze te mogen voorzien van een tweede laag?
In deze wintermaanden gebruik ik regelmatig Nanolex Washcoat om de wagen te beschermen en ik doe de velgen er ook altijd bij.
 
Ik heb eigenlijk altijd maar 1 laag gedaan, waarbij ik na 2 jaar nog steeds de werking had. Ik denk dat het voordeel van 2 lagen met name is om alles te raken als je iets overgeslagen hebt, maar anders weet ik niet of je er iets van gaat merken;
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Vorige week woensdag nieuwe zwarte hoogglans velgen voorzien van één laag Gyeon Q2rim, vrijdag werden de banden erop gelegd en heb ze nu onder de wagen zitten.
Hoe lang moet ik nu wachten om ze te mogen voorzien van een tweede laag?
In deze wintermaanden gebruik ik regelmatig Nanolex Washcoat om de wagen te beschermen en ik doe de velgen er ook altijd bij.
Als je het zou willen dan na een uur. Gezien dat al voorbij zou ik het nu niet meer doen. De kans op strepen en vlekken is groot en de hechting verre van optimaal. Eén laag zou sowieso al meer dan voldoende moeten zijn normaal gesproken.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec