• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² View Window Coating icm voorruitverwarming

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Ik zit er aan te denken om de View Window Coating te bestellen. Nu vraag ik me alleen af: Ik rijd een Focus met voorruitverwarming. Vind de coating dat grappig als ik de voorruitverwarming aan zet (en de ruit dus warm wordt) of niet ?
 
Die ruit wordt niet warm als de auto buiten in de zon staat bij temperaturen van 30 graden ?
;)
 
Dit idee had ik ook al. Van mijn ervaring bij een hondenschool weet ik dat het bij een dichte auto de gevoelstemperatuur al op kan lopen tot 72 graden Celsius.

Denk dat een verwarming in je voorruit of achterruit nog een puntje aan kan zuigen, haha!

Greetz
 
Wat de rest zegt. En ik denk niet dat het de werking veel zal beïnvloeden. Ik heb de variant van Nanolex nu ruim 8 maanden op de ruiten zitten en dat is slechts marginaal slechter geworden qua werking.

Wat ik me nu wel bedenk: Als het zomer is dan wordt je auto natuurlijk warm en dat heeft kennelijk nauwelijks (of geen) effect op de werking. Echter, de voorruitverwarming gebruik je natuurlijk alleen als het heel koud is buiten. Wellicht dat de plotselinge temperatuurstijging van onder nul naar weet-ik-hoe-warm kan misschien een ander effect hebben. Dit is even mijn gedachtengang. Ik heb niet de luxe van een verwarmde voorruit, anders had ik het je graag verteld.
 
Is een voorruitverwarming niet alleen in het onderste deel van de voorruit..?

Ik heb een Avensis gereden die letterlijk overal een knopje voor had en bij mij was de voorruitverwarming niets meer dan van die lijntjes (zoals in je achterruit) onder in het raam. Weliswaar dichter op elkaar, maar zeker niet in het zicht.
 
Bij ford en mazda zit het hele raam vol met kleine gekartelde lijntjes, deze zie je niet als je recht door het raam kijkt maar wel als je er schuin op kijkt.
 
Mijn vooruit zit ook vol met hele dunne lijntjes. Als je gewoon kijkt zie je ze niet maar als er goed op let zie je ze zitten.
 
Lijkt mij niet dat dit de coating beïnvloed. Moet er wel bij zeggen dat als je een coating op je ruiten hebt (maakt niet uit wat voor coating/sealent), er in geval van vorst geen egale laag op de voorruit komt maar allemaal bolletjes ijs. Het zal dus misschien in de winter iets langer duren voordat je voorruit geheel ijs vrij is.

Misschien is het wel een idee om vlak na het aanbrengen van de coating de voorruitverwarming aan te zetten. Ik denk dat je hiermee het uithardproces van de coating wat versnelt (beetje het idee van een IR droger), alleen wordt de voorruitverwarming niet zo warm als de lak wordt bij gebruik van een IR droger.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV