• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2M Bathe +

Hi, ik heb ook een vraagje over Bathe+, dat past wel in dit topic.
Ik heb Mohs+ coating op de auto een aantal maanden (bevalt goed). Het volgende heb ik toen gekocht:

2 emmers met grit
Bathe+
Gyeon blauw witte mitt
Gyeon Tire
Wheel Woolie
GC allclean+ citrus apc
GC d-con v3 de-iron
Monello droogdoek
Blue Venus handfoamer

Ik heb een Karcher met variabele lans. Het volgende doe ik nu eigenlijk:
Velgen 1 voor 1 nat maken, inspuiten met allclean+ en borstelen (1x per Xmaanden met d-con) en erna afspoelen
Auto nat spuiten, 30ml Bathe+ in de (half gevulde)emmer en met de washmitt per deel de auto insoppen en afnemen met de mitt
Na elk deel met de hogedruk afspuiten
Hele auto afspuiten met water, zachte straal zodat meeste water eraf is
Auto drogen met Monello droogdoek, (2e droogdoek voor de onderste randen van de auto) en velgen drogen met een oude doek

Nu wil ik graag dat het vuil voor het aanraken met een mitt, al meer is geweekt en eraf is gelopen. Hiervoor had ik de Venus foamer gekocht. Nu is mijn plan om voor de stap met de mitt, de auto onder te foamen met Monello Magico Snow. Dan even weken en dan met hogedruk afspuiten. Dan met de mitt en bathe+ aan de slag.

Is dit een goed stappenplan? Cheers!
 
Even een vraagje.. Als je deze shampoo op een normale manier gebruikt, in een emmer, geeft dit dan niet het gewenste effect?
Je kan de Bathe+ inderdaad ook gewoon gebruiken als sopje. Echter geeft Gyeon zelf aan dat wanneer er een coating aanwezig is dat een een sopje genoeg is, maar wanneer deze ontbreekt is enkele goede druppels op je handschoen en dus puur inwrijven geadviseerd.

Ik vind dit persoonlijk nogal onhandig en wassen met een sopje leverde mij de eerste keer vlekken op...

Ja hoor. Deze 'puur' opbrengen na een wasbeurt zou echter een sterker effect hebben.
Vermoed dat het idee van foamen ontstaan is om dit makkelijker te maken dan op te wrijven met een washmitt,
al gebruik ik zelf in die situatie dan gewoon Wetcoat of Acquafobia (sprayen vanuit het flesje, niet in de foamlans).

Ik foam Bathe+ eigenlijk al zo lang dat ik niet eens meer weet hoe/wanneer/waarom ik dit ben gaan doen. :D (Volgens mij wilde ik een booster) Momenteel heeft Bathe+ foamen nog steeds mijn voorkeur boven wetcoats omdat het gemak bij foamen simpelweg te groot is (Alles foamen, afspuiten, klaar), de Wetcoat op glaswerk een behoorlijke waas trekt en ook vind ik deze ''vetter''.
 
@Quantoxx jij foamed dus echt in 1 keer de hele wagen in en spuit hem daarna af ? Ik wil Bathe+ ook een keer gaan proberen ik gebruik nu wetcoat en aquafobia en doe dit echt deel voor deel uiteraard zo uit de fles net met een foamlance .
 
Volgens info verkregen op de Gyeon Enthusiast Clinic zou er weinig verschil mogen zijn tussen Bathe+ en Wetcoat.
Misschien heeft het meer met verdunning (in de foamlans) te maken?
Wetcoat en Wetcoat Essence zijn dan weer niet 100% hetzelfde product, vreemd genoeg :D.

@kooijtje2 zo doe ik het dus ook
 
@kooijtje2 - Jup, dat is de hele clou; De gehele wagen infoamen (Dus ook velgen, glaswerk, wielkasten, etc) en dan weer afspuiten. ;)

Ik heb de Wetcoat (Essence/concentraat) ook staan, aangemaakt in een Monello-sprayfles, maar deze gebruik ik af-en-toe op de velgen/banden als er bij een wasbeurt geen boosters gebruikt hoeven te worden. (Bandendressing nog goed, Bathe+ nog niet nodig)
 
Ik was de auto eigenlijk elke week om de hoeveel weken zou je aanraden na het wassen te foamen met Bathe+
 
@kooijtje2 - Ik heb een lange tijd mijn auto in geen LSP gehad. Dus toen hield ik gewoon een laagje Bathe+ gaande en dat kon ik om de week doen of zelfs 2 weken. (Kan zelfs nog wat langer, maar zo hield ik de laag in goede conditie)