• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2M Bathe +

Voor gemak betaal je. :) Bathe+ kan je elke maand foamen, bijvoorbeeld. Volgens mij kost een literfles nog geen 4 tientjes. Stel dat je 50ml per keer gebruikt, kan je 20x foamen. Dus ruim 1,5 jaar foamen voor 4 tientjes. :p

Op dit moment vind ik het gemak het zeker waard, maar moet een wetcoat nog proberen. ;) Maar denk dat "effe foamen en weer afblazen" toch het makkelijkst blijft.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik ben er zeker ook voorstander van om het zo te doen. Ik vind wel dat de Wetcoat en de Bathe+ erg dicht bij elkaar liggen kwa werking. Alleen kan je de Bathe gebruiken als zeep en de Wetcoat niet. Dus ik denk dat het uittesten wordt en kijken welke mij het meeste bevalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan ook niet heel concreet zijn over de standtijd van Bathe+. Ik heb gevallen waarbij ik na enkele maanden nog steeds wat werking zag, maar ook gevallen waarbij er na een maand al niks meer was. :)

Maar... over het algemeen doet het goed zijn ding dus.

Ben ook wel benieuwd of het zin heeft om een wetcoat te foamen. :p
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Dat zou ik dus ook wel eens willen weten. Niemand kandidaat om het uit te testen? :D vraag mij af als je het überhaupt wel zou kunnen foamen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
super, thanks voor het antwoord heren. dit weekend eens proberen.
Ik heb overigens een vrij grote wagen (skoda superb) en heb gemerkt dat ik met het normale foamen een volle fles gerust kan gebruiken.

Ik ga het nu per halve fles uitproberen, beter halverwege bijvullen dan product verspillen.
 
een complete auto behandelen met Wetcoat kost niet meer dan 5 minuten.
Wil je het gronding/to be sure extra goed afspuiten met de HD, dan ben je nog niet meer dan 10 minuten kwijt.

Foamen is niet nodig:)
 
wetcoat foamen, dat zou ik niet doen. wetcoat moet je niet nog verder verdunnen(dat gebeurt wel bij foamen) omdat de werking dan totaal weg is
Wel dat was mijn gedachtengang ook. Een verminderde werking zou op zich wel kunnen, maar ook een verkorte standtijd mss? Ik heb in ieder geval de WC paneel per paneel aangebracht en intensief afgespoten met de HD.
 
Deze ff van onder het stof uithalen...

@Quantoxx een vraagje voor jou: - Loop je door Bathe + te foamen, niet het risico dat het product zich hecht aan de filter van je foamlans en deze op de duur doet verstoppen?
 
@Nick1407 - Ik heb tot op heden nog geen problemen ondervonden. Ik heb 05-2015 de Lancia gekocht, foam nu een jaar of meer met Bathe+ en tot op heden heb ik één keer de Lancia uit elkaar gehaald een schoon gemaakt. Maar dit was eigenlijk omdat ik meerdere mensen dit zag doen en er een uitleg van was, maar ik had géén problemen waardoor het nodig was. ;) (Foamlans was ook niet vies/verstopt/etc)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik heb ook geen last van verstoppingen. Als de fles leeg is spuit ik nog ongeveer 15sec door (niet op de auto) zodat alle shampoo uit het filter in de lance is. Daarna spoel ik de fles om en vul hem met heet water, zodat de eventuele shampooresten in het filtertje dat aan het slangetje zitten oplossen en niet opdrogen in het filter.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Even een vraagje.. Als je deze shampoo op een normale manier gebruikt, in een emmer, geeft dit dan niet het gewenste effect?
 
Even een vraagje.. Als je deze shampoo op een normale manier gebruikt, in een emmer, geeft dit dan niet het gewenste effect?

Ja hoor. Deze 'puur' opbrengen na een wasbeurt zou echter een sterker effect hebben.
Vermoed dat het idee van foamen ontstaan is om dit makkelijker te maken dan op te wrijven met een washmitt,
al gebruik ik zelf in die situatie dan gewoon Wetcoat of Acquafobia (sprayen vanuit het flesje, niet in de foamlans).