• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gyeon rim + wax?

_PJG_

Detailing trainee
7 jan 2019
16
28
Hey poetsvrienden

Ik heb jullie wijze raad nodig, ik ga binnenkort mijn zomervelgen een laagje gyeon rim geven. Nu was ik aan het denken om over de coating nog een laagje wax/sealant te leggen om de levensduur van de coating wat te verlengen. Ik neem aan dat de wax veilig over de coating gezet kan worden, zonder deze te schaden. Thuis heb fusso coat/collonite 845/mezerna powerlock liggen (ik dacht aan fusso vanwege de lange standtijd).

Zouden jullie dit doen of gewoon de coating zo laten?

Alvast bedankt
Grtz PJ
 
Ik zou niks over de coating leggen. Niks stoot vuil beter af dan de coating zelf. ;) Als je er dan iets overheen wilt, dan zou ik de velgen lekker insprayen met een Wetcoat of Bathe+ foamen o.i.d.
 
Nog even ter bevestiging... niet doen!

Ik onderhou mijn velg coating overgens ook met Cure.
 
Bedankt toppers! Het was maar een ideetje, blijkbaar geen goed dus dan wordt het cure, wel duur spul maar ik neem aan dat je hier niet veel van gebruikt
 
Het is heel zuinig.

Mooiste manier om het te gebruiken is als je de velgen gaar drogen.

Vlak voor je er met de doek overheen gaat een paar spuitjes Cure. En dan droog wrijven.

Bij een beetje mooie velgen is de glans die je dan ziet bij het droog wrijven ech verslavend.

Je gebruikt al snel te veel. Ik heb alleen voor de velgen een aparte fles 1:1 aangemaakt met demi water. Misschien een ideetje ;)
 
  • Leuk
Reactions: _PJG_