• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Syncro Evo coating

Audi-MvD

Detailing rookie
5 mrt 2025
2
15
Hi ik heb een Gyeon syncro evo coating laten zetten, met het idee dat vuil niet hecht en er zo af te spoelen is en droogmaken.

Ik heb de auto de eerste keer afgespoten met HD gedemineraliseerd water en netjes gedroogd met gyeon droogdoek met een beetje ceramic detailer. Ik merkte dat er nog lichte vervuiling op de auto zat.

Daarom van de week een handwas gedaan met Bathe afspoelen en droogmaken met ceramic detailer. Dit ging prima.

Echter na 2 nachtjes nachtje vorst zag ik wederom veel vervuiling die op de auto bleef plakken dus vandaag maar weer opnieuw met 2 emmers aan de gang. Ik merkte dat het het vrij vlot droogde met druppels en waas. Dit is tijdens het drogen weg.

Terug naar punt 1, ik had gehoopt(dit was me ook zo uitgelegd) dat ik de auto tussendoor met water kon afspoelen en drogen…. Dit werkt dus duidelijk niet:(

Ik begin me dus af te vragen of de coating wel goed gezet is, dat ik simpelweg te hoge verwachtingen heb of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Welkom op het forum voorstellen is altijd wel zo leuk!

Vervuiling zal in welke vorm dan ook altijd aan de auto blijven "plakken" de coating zorgt ervoor dat het dan ook een stuk makkelijker schoon te houden is. Het is geen garantie dat je auto schoon blijft. Enige is wel wat de vervuiling is. Is het een beetje stuifzand dan zal die makkelijk met water af te spoelen zijn is het bv de pekel die nu op de weg ligt dan zal dit wat lastiger te verwijderen zijn en zal je een contactwash moeten doen. Of een goed pre-wash moeten doen.

Met een sio2 coating blijft wassen noodzakelijk imo ,wat ik wel vind is dat wanneer je een gecoate auto gaat foamen dat die stap al voor veel resultaat/schoonmaakkrcht zorgt waarna je makkelijker de laatste restanten vuil van de lak af kan wassen.
Alleen afspuiten gaat niet werken/doet net ff te weinig imo

Zelf heb ik Synchro op de Skoda, en zonder Foam, zoals een Touchless of een pre rinse, gaat het je niet lukken. Nu werk ik wel dat ik voorheen 5-6 minuten moest wachten om alles in te laten werken. Nu is de foam er na 2 minuten al voor een groot deel vanaf.

Met bovenstaande krijg ik nagenoeg bijna alles eraf, en moet ik daarna alleen de lastige hoekjes nog extra verzorgen omdat de foam daar net niet lekker zijn werk doet.

• Leuk
Reacties: Audi-MvD
Dank voor jullie reacties gewoon iets te hoge verwachtingen dus.. met de nachtvorst zal het wel strooizout zijn geweest.

Ben er wat geobsedeerd mee bezig maar wel met plezier!

Ik onderhoud mijn auto’s altijd goed, zelfs oude auto’s zien er top uit als ze goed gepoetst zijn.

• Leuk
Reacties: Mark96
Hi ik heb een Gyeon syncro evo coating laten zetten, met het idee dat vuil niet hecht en er zo af te spoelen is en droogmaken.

Ik heb de auto de eerste keer afgespoten met HD gedemineraliseerd water en netjes gedroogd met gyeon droogdoek met een beetje ceramic detailer. Ik merkte dat er nog lichte vervuiling op de auto zat.

Daarom van de week een handwas gedaan met Bathe afspoelen en droogmaken met ceramic detailer. Dit ging prima.

Echter na 2 nachtjes nachtje vorst zag ik wederom veel vervuiling die op de auto bleef plakken dus vandaag maar weer opnieuw met 2 emmers aan de gang. Ik merkte dat het het vrij vlot droogde met druppels en waas. Dit is tijdens het drogen weg.

Terug naar punt 1, ik had gehoopt(dit was me ook zo uitgelegd) dat ik de auto tussendoor met water kon afspoelen en drogen…. Dit werkt dus duidelijk niet:(

Ik begin me dus af te vragen of de coating wel goed gezet is, dat ik simpelweg te hoge verwachtingen heb of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Degene die je auto behandeld heeft mag je daar best op aanspreken.