• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim hecht niet

Clausii93

Detailing chief
8 mrt 2019
48
93
31
Goedemiddag,

4 weken geleden de auto volledig gewassen + gepolijst en in een wax gezet.
Dag erna de kunststof delen behandelend met Gyeon Trim (oude formule).
Auto heeft daarna nog 3 dagen binnen gestaan om weersinvloeden te voorkomen.

Vandaag na 4 weken de auto afgespoeld in de wasbox met Bilt Hamber Touch-less als prewash.
En enkel gebruik gemaakt van de afspoelfunctie en vlekvrij functie van de wasbox.

Nu viel mij gisteren al wel op dat de delen op de deur en rondom de wielkasten al plekken vertoonde maar nu tref ik dus dit aan.
Heb in het verleden al veeeeeeel verschillende kunststof producten gebruikt maar niks bleef langdurig zitten.
Had dus nu de hoop dat met Gyeon Trim de kunststof delen langer zwart zouden blijven.
Nog een detail de auto heeft de afgelopen 4 weken hooguit 100 km gereden, verder stil gestaan.

Kan het zijn dat de kunststof delen op de deuren en rondom wielkasten te droog zijn of ander materiaal?
De voorbumper (grill) is nog wel gewoon goed, en de spiegelkappen en paravan ook.
Het gaat om een Suzuki Swift 2016
IMG_5644.jpeg
 
Kun je aangeven hoe je te werk bent gegaan? Hoe heb je bijvoorbeeld het kunststof gereinigd en ontvet?

Aangezien je schrijft dat je al heel veel verschillende producten hebt gebruikt, is mijn vermoeden dat er nog restanten van een dressing of iets dergelijks zijn blijven zitten. Voor het hechten van Trim moet alles echt helemaal schoon en ontvet zijn, anders krijg je dit.
 
  • Leuk
Reactions: Riez en AndyVR
Naast wat hierboven al staat, lijkt het er veel op dat de deklaag al verouderd was voor je begon.
Dan kan er ook nog vocht in het kunststof hebben gezeten.
Minimaal een dag laten rusten na schoonmaken ...
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Kun je aangeven hoe je te werk bent gegaan? Hoe heb je bijvoorbeeld het kunststof gereinigd en ontvet?

Aangezien je schrijft dat je al heel veel verschillende producten hebt gebruikt, is mijn vermoeden dat er nog restanten van een dressing of iets dergelijks zijn blijven zitten. Voor het hechten van Trim moet alles echt helemaal schoon en ontvet zijn, anders krijg je dit.
@RedCat
Tijdens het schoonmaken van de auto heb ik ook de kunststof delen met poorboys APC schoongemaakt.
Op dag van polijsten heb ik de plastic delen na polijsten/wax met gyeon prep nog schoongemaakt.
En 1 dag erna ben ik begonnen met de gyeon trim aan te brengen, ik verwacht dus niet dat vocht het probleem is.

Vorige dressings lijkt me stug gezien ik hiervoor al ruim een half jaar niks heb gebruikt, omdat ik wist dat ik ze met gyeon trim ging behandelen.
Dus naast reguliere spraywax is er niks anders opgegaan.

Is er evt een andere optie waar dit mee te behandelen?
 
Het gaat er niet zozeer om dat er nog dressing in zit.
Het gaat er meer om dat de veroudering niet egaal is.

Ik zou voorzichtig het oppervlak opruwen met melamine (blokje)