• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon vs Rupes

Bedoel je welke tegenhangers of alternatieven Rupes heeft voor ieder polijstmiddel van Gyeon?

Zelf heb ik nooit Gyeon polijstmiddelen gebruikt, Rupes wel binnen de professionele setting en daar was ik tevreden van
Zelf heb ik enkel Rupes UNO in bezit maar hier was ik geen fan van, eenmalig gebruikt jaren terug en daarna niet meer aangeraakt.
 
Volgens mij zou je het volgende met elkaar kunnen vergelijken:

Gyeon Primer * -> Rupes Uno Pure Ultra Finishing polish
Gyeon polish -> Rupes Uno Pure Ultra Finishing polish
Gyeon Compound -> Rupes Fine polishing compound (gele dop)
Gyeon Compound+ -> Rupes Coarse Cut polishing compound (blauwe dop)

* de Primer is zoals de naam zegt, een primer ter voorbereiding op een coating. In de Primer zit Sio2, hetzelfde goedje wat in coatings zit.

Ik vind de Gyeon Compound+ en Polish erg fijn werken. De gewone Compound vind ik maar matig presteren.
Recent heb ik met de vernieuwde blauwe en gele Rupes polijstmiddellen gewerkt en die zijn toch wel een klap beter dan de oude formule.

Voorheen werden de polijstpasta's van Rupes ingekocht bij Koch Chemie en kregen ze niet de A, niet de B maar de C kwaliteit.
Sinds kort produceert Rupes zélf de polijstmiddellen in eigen fabriek in Italië.
Ze hebben een aantal chemisten van 3M en Koch Chemie in dienst genomen.
Voor zover ik weet, is Rupes de enige op dit moment die alles in eigen huis ontwikkelt en produceert, zowel de machines, pads, pasta's enz.

Persoonlijk zou ik niet op 1 paard wedden en het houden bij 1 merk polijstmiddel want daar waar het ene merk prima werkt op een bepaalde lak, werkt datzelfde merk totaal niet op een andere lak. Koop gewoon wat kleine flesjes om mee te experimenteren en kijken wat je zelf fijn vindt werken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Juffer1
Oke bedankt,
Ik heb nu al de polijstmiddelen van Gyeon verkocht. Lijkt me toch dat de Rupes Fine Polishing Compound (gele dop) beter corrigeert dan de Gyeon Polish.
Kun je voor waskrasjes ook Rupes Uno Ultra Finishing Polish gebruiken?
Of toch beter eerst met Rupes Fine Polishing Compound (gele dop) polijsten en daarna met de Rupes Uno Ultra Finishing Polish polijsten?