• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon wetcoat van raam verwijderen

Sjon

Detailing trainee
31 mrt 2018
20
35
Utrecht
Zoals de titel al luidt, waarmee zou ik de gebruikte wetcoat van mijn raam kunnen halen?

Ik heb een tijdje geleden mijn auto in de gyeon wetcoat gezet en daarbij is het ook op de ramen gekomen. Ik hoef het alleen van mijn voorruit af te halen, iemand een tip hiervoor?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niets over vinden, of ik moet heel slecht geleken hebben!

Bedankt alvast voor eventuele tips
 
Dat zijn snelle reacties! Ik heb hier van Mequiars de deep crystal polish staan.

Zal dit hiermee lukken? Ben een beginner dus bezit nog niet heel veel
 
Ja dat is ooit een aankoop geweest (jaren geleden) waar je achteraf je eigen afvraagt waarom je dat ooit gekocht hebt.

Welke polish raden jullie aan om te bestellen? Ik heb (nog) geen poetsmachine
 
Je kan eventueel een raam polish nemen, die zijn speciaal voor ruiten gemaakt. Met een polish als Monello Finale (licht polijstmiddel) of een paintcleaner als Poorboy's professional polish zou de wetcoat ook verwijderd moeten kunnen worden, en die kan je eventueel ook handmatig op je lak gebruiken.
 
Daar hebben er meerderen last van.
Op een ander forum is er een topic van en ze hebben er toch heel wat moeten voor doen om het weer goed te krijgen.

Zelf heb ik er totaal geen last van.
 
Hoe is het uiteindelijk bij hun gelukt?

Bij de meesten kwam het vooral doordat de wissers wel of niet behandeld waren.


Intexor;6370761 zei:
Dat kwam door coating op m’n voorruit en wellicht ook op de rubbers van de ruitenwissers. Deze sloegen te ver door wanneer ze terug naar de startpositie gingen.

Heb de ruit gepolijst met zo speciale glas polish.

Sindsdien enkel shampoo zonder extra coating (bv Bathe ipv Bathe+). Zorgen dat er geen wetcoat op de voorruit komt en vooral steeds de ruitenwissers omhoog.

Geen last meer.
 
Jah... Dus gewoon effe de voorruit schoonmaken en misschien ook de wissers als hier nog product op zit. :D

Het is de enige die reageerde. :)
Ik vind het topic niet meer.

Er waren wel vooral bmw rijders bij waarvan het vervangen van de wissers niet geholpen heeft.
De rest weet ik niet meer.
De ouderdom zeker. :D
 
De laatste keer dat ik vette ramen kreeg van Wetcoat was nadat ik het op de nieuwe auto van mijn ouders had gebruikt. Ze waren enthousiast over hoe mooi de auto schoon bleef en de mooie parels na een regenbui, maar de vette voorruit én andere ramen was een drama. :D Ik heb toen met wat S3 + Peluche Verde de voorruit halfgebakken ''gepolijst'''en dat werkte prima.