• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo heren en dames!

Jensch

Detailing rookie
29 mei 2016
14
15
36
Hallo heren en dames detailers!

Ik ben Jens en vanaf woensdag in het bezit van een "nieuwe" auto. De laatste auto die bij mij "aandacht" kreeg is alweer een paar jaar geleden... de laatste 2 auto's werden gewassen na of tijdens een regenbui in de spray achter vrachtwagens

Nu er weer een auto komt die de aandacht waard is en het gereden aantal kilometers per week van 1000km naar maximaal 100km gaat wil ik me gaan verdiepen in serieus cleanen aangezien hij dan wat langer schoon blijft .

Er zullen vast nog zat vragen volgen van mijn kant, vragen van jullie kant zijn altijd welkom.

Die gaan zeker komen als ik een paar goede foto's heb gemaakt , het is een kia sorento uit 2003 two tone zilver (hoofdkleur licht metallic, dorpelwerk en bumpers donker grijs metallic)

Een flink stuk blik om te poetsen

Dat is zeker voldoende plaatwerk om mee bezig te zijn. Deze kleurencombinatie kan overigens prachtig zijn.
Welke motor zit erin?

De "beruchte" 2.4... Ze kunnen hun kwaaltjes hebben, maar deze heeft geen bijzonderheden in de onderhoud geschiedenis... proefrit verliep ook allemaal vlekkeloos, dus gewoon genieten en voorlopig preventief oliepeilen ;)

2003 met 127.000km op de teller vind ik zeer schappelijk, nog geen 10.000km per jaar gereden...

Dat is een nette km stand, heb je een plaatje van de auto?
En wat voor kuren is de 2.4 motor om bekend dan drinkt ie veel olie of zo?

Dat is een nette km stand, heb je een plaatje van de auto?
En wat voor kuren is de 2.4 motor om bekend dan drinkt ie veel olie of zo?

Nog geen goede foto's maar die gaan zeker komen!
Ja ze willen nog weleens gulzig zijn met de olie... de zuigerveren zijn te zwak uitgevoerd, 2.4 met 139pk die dan 2400kg mag trekken... te lichte motor voor dat gewicht. Maar deze wagen heeft totaal geen sporen van dit soort gebruik, dus ik hou het bij preventief oliepeilen en verder gewoon genieten