• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo ik ben Reinder

reindje

Detailing rookie
19 apr 2009
3
0
Hallo poetser's, ik vond jullie zeer informatieve site na wat zoekwerk met Go...le
Daar ik van de week een zwarte 207SW krijg (nieuw) en wat nieuwsgierig was na waxsoorten e.d. kwam ik hier terecht.
Ik wist wel dat er verschrikkelijk veel soorten wax zijn en de 1 belooft nog meer als de ander, maar dat het zo precies komt had ik eigenlijk niet verwacht en een poetsbeurt laten geven door de garage voor een paar honderd euries zag ik ook niet zo zitten en geloof ook niet dat je 3 jaar lang niets aan waxen hoeft laten te doen.
Had zelf het idee van nu stoppen met de raggebol in een autoshampoo te dompelen en dan flink eroverheen zwaaien.
Dit is natuurlijk niet zo goed voor de lak }:)w maar werkte op m'n kanarie gele Fiat Doblo (pausmobiel model) wel zo handig met dat hoge dak. Dus heb al heel wat info hier opgeschreven en ga van de week maar eens shoppen om te kijken voor wat droog/poets doeken en wax en was-handschoen e.d. die je schijnbaar nodig hent om het netjes te doen (helaas), want ik zat zelf te dubben om een teflon achtig waxje te kopen en om met zeer weinig of geen shampoo de auto regelmatig te wassen zodat ik daarmee de boel mooi kon houden. Die (helaas) komt omdat ik liever lui als moe ben :|~* maar toch wel graag m'n wagen netjes wil houden.
En omdat we een zwarte hebben gekocht besef ik wel dat daar wat extra werk in zit om die mooi te houden en dat neem ik dan maar voor lief, maar probeer het wel zo simpel mogelijk te houden en zal hier ook vast niet verslaafd aan raken aan dat gepoets.
Ik hoop dat de lokale autoshops hier de merken hebben die hier in diverse topics genoemd werden en dat de waxen niet van die irritante krijtpoeder opdrogende achtige middelen zijn, want op zwart zie je dat natuurlijk nog veel erger als op m'n oude kanarie.
Zo dit was de kennismaking even, en zal ongetwijfeld hier regelmatig rond komen neuzen voor tips en truuks te zoeken.
Grtn. Reinder
 
Let wel op dat je nieuwe auto goed gepoetst is!
Mijn vader kreeg zijn nieuwe auto te zien en die heeft hem laten staan zodat ze hem eerst goed konden poetsen.
Hij was kwaad want bij zo'n dure auto vond hij wel dat hij netjes afgeleverd mocht worden, en gelijk heeft hij...
 
Welkom! Hahaha, liever lui dan moe. Blijf lezen op het forum, dan draai je vanzelf bij en ga je net zo te keer op je auto als wij :) ;)
 
roger zei:
Let wel op dat je nieuwe auto goed gepoetst is!

Je bent het beste dat je juist vermeld dat ze er niks aan mogen doen.:no
Want als zij hem poetsen heb je bij aflevering dus al een swirl bak ]-0

Doen ze er niks aan heb je hem maar te ontvetten en te voeden en in de wax te steken.
Dan ben je weer goed voor een half jaar :ja
 
Ik ben het eens met Thabird. Vraag ze niets aan je auto te doen. Alleen ontvetten, wassen en droogmaken. Schaf vervolgens een goede wax aan bij CC en zet de auto zelf in de wax. Het kan maar beter vanaf het begin af aan goed gebeuren.

Oh ja, welkom uiteraard.
 
Hij word niet gepoetst of zo, want de aanbieding om voor bijna 200 euries hem in een speciale wax te zetten die je dan 3 jaar later weer moet herhalen, dat zag ik niet zitten en geloof ik ook niet dat het zo lang zou kunnen.
 
Welkom !! Gewoon eerst lekker poosje op forum lezen:idee . En dan.......hele fijne spulletjes bestellen bij carclean.
Have fun !
 

Vergelijkbare onderwerpen